Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amispohjalta yliopistoon, vinkkejä?

Vierailija
23.04.2018 |

Eli siis, otsikossahan tuo on tiivistettynä.

Koska av-mammoistahan suurin osa on korkeakoulutettuja ja n. 150 000e vuodessa tienaavia oman elämänsä sankareita niin varmasti tältä palstalta löytyy apu tähänkin ;)

Haaveena olisi siis päästä vain ammattikoulun käyneenä opiskelemaan yliopistoon. Ongelmana on vaan se että pelottaa, onko tällä taustalla mitään mahdollisuuksia onnistua opinnoissa jos pääsykokeissa sattuisin onnistumaan. Koska omaan pitkän työkokemuksen läheltä nyt hakemaani alaa, uskoisin pärjääväni itse työssä, tuo itse opiskelu vaan on se mikä mietityttää...

Neuvoisitteko siis tyhmää, noin niinkuin yleisesti? Tarkemmin en alaa tahtoisi avata, mutta humanistis- yhteiskuntatieteellisen kuuluu. Esim. millaisia ovat verkkoluennot, löytyykö kurssikirjoja kirjastoista vai tuleeko niitä hankkia läjäpäin itselle, onko oppilaan-/opintojenohjausta tms. tarjolla ylipäätään josta tällainen keski-ikäinen kääkkä voisi sitten asioita kysellä?

Tiedonhaku yleisesti on vahvuuksiani mutta sellaista "yliopisto-opiskelu for dummies"-perusjuttua kaipailisin siis, sitä en ole juurikaan löytänyt :D vai onko ne suoraan lukiosta tulevatkin opiskelijat yhtä pihalla alkuun kuin mitä minä tunnun olevan?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi