Pms ja itsetuhoisuus
Kerran kuussa tekisi mieli lopettaa kaikki.
Elämäni on turhaa. Erosin vuosi sitten, kun ex rakastui toiseen. Menetin kavereita erossa. Asun ulkomailla, joten perhesuhteet ovat etäisesti. Minulla ei ole ketään.
Minulla on monta tutkintoa, muttei itsetuntoa tehdä mitään työtä. Elän ositetun omaisuuden varassa.
En näe toivoa.
Kommentit (8)
Tiedän tunteen. Ennen kuukautisia on ihan ranteet auki -olotila. Tietenkään en vahingoita itseäni, mutta ahdistus sen kuin pahenee vuosien mittaan. En minä ollut tällainen nuorempana. Jouduin hakeutumaan hoitoon uusiutuneen vaikean masennusjakson takia.
Myöhemmin sain kuulla, että jotkut naiset syövät masennuslääkkeitä pahimpiin PMS-oireisiinsa. Kannattaa mainita gynekologilla tai hakeutua terveyskeskuksen kautta akuuttipsykiatrian piiriin.
Suomeen muuttamista minäkin kannatan. Turvaverkkosi on ilmeisesti Suomessa. Saat täältä paremmin apua masennukseesi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen. Ennen kuukautisia on ihan ranteet auki -olotila. Tietenkään en vahingoita itseäni, mutta ahdistus sen kuin pahenee vuosien mittaan. En minä ollut tällainen nuorempana. Jouduin hakeutumaan hoitoon uusiutuneen vaikean masennusjakson takia.
Myöhemmin sain kuulla, että jotkut naiset syövät masennuslääkkeitä pahimpiin PMS-oireisiinsa. Kannattaa mainita gynekologilla tai hakeutua terveyskeskuksen kautta akuuttipsykiatrian piiriin.
Ai niin joo, asutkin ulkomailla. Ehti unohtua tuossa viestiäni naputellessa. (Pitäisiköhän mennä jo nukkumaan, kun ajatukset katkeilevat.)
Mulle auttaa pms-oireisiin kasviestrogeeni: se tasaa estrogeenin romahdusta ennen menkkoja. Esim unettomuus ennen menkkoja on vähentynyt puoleen. On eri asia valvoa viikko kuin 3 yötä...
Vierailija kirjoitti:
Mistä saa kasviestrogeenia?
Lue täältä, itsellenikin tämä on niin uutta, etten ehdi nyt referoimaan artikkelin pääkohtia.
https://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk01162
Ohis.
Vain kerran kuussa?