Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tinkivätkö kaikki nykyään Torilla ja Huutiksessa?

Vierailija
23.04.2018 |

Siis ihan kaikki pitäisi näemmä saada ilmaiseksi.

Kummallisinta on, kun kaupat on jo sovittu ja sen jälkeen aletaan tinkiä. Ihan varakkaan näköiset ihmiset hurahtavat paikalle kalliilla autolla, ja alkavat tinkiä sovitusta hinnasta. Omituisin tapaus oli, kun sovittu hinta oli 200 euroa + postikulut, ja ostaja sanoi "Minä maksoin kuule nyt 150 euroa - onko näin OK?" Siis mitä hittoa?

Saa sitten tuntea olevansa ihan tympeä moukka kun kieltäytyy. Huoh.

Kommentit (82)

Vierailija
41/82 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseä ärsyttää suunnattomasti tinkaajat, kun itse pidän hinnat hyvin matalalla. Pari esimerkkiä:

.

Siis ihan aikuisen oikeasti, ovatko suomalaiset todella näin pihalla kaupankäynnistä?

Kumpikaan ei ollut esimerkki tinkimisestä vaan esimerkkejä sopimusrikkomuksesta

Suullinen sopimus on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin ja sopimus syntyy sillä hetkellä kun myyjä ja ostaja sopivat siitä että kaupat tehdään hintaan X.

Tuon jälkeen hinta on sitova eikä kumpikaan voi enää vedättää sitä mihinkään.

Ennen kauppojen lukkoonlyöntiä kumpikin saa tinkiä niin paljon kuin sielu sietää mutta sitähän nämä suomipoikulit eivät tietenkään tee kun näköjään kuvittelevat että "tinkiminen" että ensin lyödään kättä päälle 100€ kauppahinnasta mutta yritetäänkin sitten kävellä kassan ohi maksamatta.

Olet kyllä oikeassa, mutta käytetyn tavaran kaupassa näen sopimuksen syntyneen silloin kun raha vaihtaa omistajaa. Ei siinä vaaiheessa kun sovitaan aika ja paikka kaupalle. Toki ilmoituksissani on ollut hinta eikä aikaa ja paikkaa sovittaessa ole ollut mitään puhetta, että hintaa tulisi alentaa. Hintaa on alettu aina tinkimään vasta siinä vaiheessa, kun olen ilmoittanut sen maksavan sen ilmoituksessa olleen hinnan. Periaatteessahan voisin jo syyttää jokaista ”tulen huomenna hakemaan sen kello 17.00” -tyyppiä sopimusrikkomuksesta, joka ei paikalle saavu. Näitäkin oli muutama vuosi sitten, kun vanhan telkkarini myin melkein ilmaiseksi pois. Taisi kymmenkunta ihmistä luvata tulla hakemaan samana päivänä tai huomenna. Sen telkkarin myyntiin meni viikko.... sain kyllä sen 20€ mitä pyysin.

Aina kun jotain myyn torissa niin tarkoituksena ei ole rahaa saada vaan päästä eroon kyseisestä tuotteesta. Hinta on lähinnä sen takia, että saan jonkun vaivanpalkan siitä, että sovitan menoni ostajan menojen kanssa yhteen ja olen kotona sovittuna aikana. Ja mahdollisesti autan myös kantamisessa. Mielestäni olen aina laittanut hinnan erittäin kohtuulliseksi tai halvaksi. Siksi olen tullut johtopäätökseen, että joillain ihmisillä on periaatteena, että jo puoli-ilmaisesta on pakko tinkiä mikö omasta mielestäni on huvittavaa ellei jopa naurettavaa.

Vierailija
42/82 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

... Siinä vaiheessa kun sanoin, että 200€ kiitos niin tuli kommentti ”enhän mä siitä noin paljoa maksa”. ...

... Ja taas alkoi jumalaton tinkiminen, kun äijä saapui paikalle. ...

En vaan ymmärrä miten ihmiset kehtaavat tingata jo puoli-ilmaisesta tavarasta alennusta. Itse ostan tosinharvoin mitään käytettyä, mutta silloin kun olen ostanut niin olen aina suosiolla maksanut sen mitä on pyydetty. Jos hinta ei ole ollut mielekäs niin sitten olen jättänyt ostamatta. Kai sitä pitää itse prismassa lappaa ostoskärry täyteen kamaa ja sitten kun tulee maksun aika kassalla niin pitää sanoa, että anna 30% alennusta. Jos ei annna niin jättää tuotteet siihen hihnalle pilaantumaan. Pitää muistaa ottaa paljon pakasteita ja maitotuotteita.

Tuon on törkeää touhua ja itse olisin myyjänä sanonut, että ei sitten tehdä kauppoja. Tinkauksen tulee tapahtua ennen kuin "lyödään kättä päälle". Itse olen ostanut ja myynyt paljonkin tavaraa esimerkiksi Torissa ja molemminpäin homma on toiminut noin. 

Sinulle on sattunut jotain m*lkkuja ostajaksi.

Täytyy kyllä sanoa, että kun sohvan ostaja poikansa kanssa roudasi sohvaa ulos ja kangas hieman repesi kun sohva osui metalliseen karmiin, niin silloin kyllä hymyilytti. Ja äijän naamasta näkyi, että harmittaa.

Jos kyseessä olisi ollut jotain milä olisi helppo säilyttää viikko tolkulla kämpässä niin luultavasti en olisikaan myynyt. Laminaattien tapauksessa ne oli pakko saada pois pihalta eikä huvittanut niitä enää ylös kantaa. Sohvan tapauksessa se oli vain turhan iso, kun uusi sohva oli tulossa seuraavana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/82 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavara X on kaupan 60 eurolla, laitan viestin: myisitkö 50 eurolla? Joskus myyjä laskee hiukan, joskus pysyy tiukkana hinnan takana. Jos todella haluan tavaran, ostan sen myyjän pyytämällä hinnalla. Jos taas myyjä on jo kauan myynyt tavaraa ja minä olen ensimmäinen ostajaehdokas, hän ehkä itsekin ymmärtää hinnoitelleena tuotteen liian korkeaksi.

Eli hintaneuvottelut käydään ennen noutoa / lähettämistä.

Vierailija
44/82 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina pyytää kaksinkertaista hintaa tuotteen arvosta niin on tinkimisvaraa jos kohyaat tinkijän. Minä en ymmärrä tuota viihdettä.

Vierailija
45/82 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa aina pyytää kaksinkertaista hintaa tuotteen arvosta niin on tinkimisvaraa jos kohyaat tinkijän. Minä en ymmärrä tuota viihdettä.

No mutta ylihinnoitteluhan karsii sitten pois ne järkevämmät ostajat.

Vierailija
46/82 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ihan mahdoton ajatus katsoa ensin millä hinnalla suht vastaavat tuotteet näyttävät menevän kaupaksi, laittaa se hintapyynnöksi ja olla vain tyytyväinen jos saa asiallisia tarjouksia koska nehän asettavat myyjälle pohjahinnan jonka alle tuotetta ei ainakaan tarvitse myydä.

Tarjoukset kertovat myös sen että tuotteelle olisi kysyntää kunhan vain hintaa tarkistaa. On todella tyhmää selittää ilmoituksessa että hinta on kiinteä ja ihmetellä sitten kun puoleen vuoteen ei saa yhtään vastausta vaikka tavara olisi mennyt kaupaksi samana päivänä jos olisi ollut vähän myyntihenkisempi ja valmis tinkimään hiukan pyynnistä.

Vierailija
47/82 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on porukka asennoitunut kuin oltaisiin jossain hautaustoimistossa töissä. Kyllä tingata pitää voida ja aina. Mitä ihmeellistä siinä on? Normaalia kaupankäyntiä. Olen esim joskus hakenut ihmisiltä näistä tori-ilmoituksista jotain vanhoja kakkostelkkareita jne. Ilmoituksesta kaikki ymmärtää että myyjällä vain tarkoituksena päästä tavarasta eroon ja säästyä kaatopaikkareissulta jos jotakuta jokin vanha paska sattuisi kiinnostamaan. Olen pokkana tällaisiin vastannut ja lopuksi tavaran jo ollessa autossa ilmoittanut että en maksa muuten mitään. Aina on kelvannut ja myyjät jopa vähän hämillään olleet kun ovat kehdanneet jotain pyytää.

Sama homaa tuossa laminaattikaupassa. Ostaja on kiinnostunut lapminaateista mutta paikan päällä haluaa alennusta. Mikä tässä on ongelma? Tottakai olisi myyjällä ollut optio myös jättää kaupat tekemättä. Jostain syystä hän kuitenkin halusi kaupat tehdä. Ostaja säästi pienellä tinkaamisella kaksikymmentä euroa. Ihan hyvä tuntipalkka! Lapsellista kauppojen jälkeen tulla tänne ruinaamaan. Opetelkaa ihmiset sosiaalisia taitoja ja kaupankäynnin alkeita. Tinkiminen kuuluu kauppaan eikä mitään kiinteää hintaa ja kauppojen klousaamista voi missään netissä tehdä käytetystä tavarasta. Vasta fyysisesti paikan päällä voidaan kaupasta lakaa neuvottelemaan sitä lopullista hintaa. Näin on.

Tottakai nettikaupassa riittää jos jonkinlaista viheltäjää. He ovat asia erikseen. Kuten nämä puhelimessa tavaran "varaajat", joista ei sen koomin kuulukaan mitään. Ihmettelen heidän toimintansa tarkoitusperiä. Onpa tielleni osunut myös myyjiä, joiden kanssa on sovittu kaupanteosta ja joista ei sen koomin ole koskaan kuulunut mitään. Käsittämätöntä miksi he ovat panneet ilmoituksen kun ei sitten todellisia myyntihaluja olekaan. On jopa joskus haistatettu kun olen toistamiseen kaupantekopäivänä soittanut ja tiedustellut tavaraa.

Vierailija
48/82 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tottakai maksan sen, mitä pyydetään. Jos sitten samalla kertaa joltain useampi kallis tuote, niin silloin ehkä siis ehkä voisi vaikka postituskulut tinkaa.

Ei helvetti! Ostaja maksaa postikulut, ei myyjä. Tai hae tavarasi.

Vierailija
49/82 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nolo oli se ison huonekalun ostaja joka sopi tekevänsä kaupat myyntihintaan kun tinkaukseen ei suostuttu. Paikan päälle tultuaan aloitti uudelleen tinkaamisen. Ilmoitettiin, että silloin jää kaupat tekemättä kun ei ole kiire myydä. Kaupat tehtiin myyntihinnalla. Myötähäpeää ostajan käytöksestä kokivat kaikki paikalla olleet.

Tinkailuviesteihin ei tarvitse vastata. Kauppoja ei tarvitse tehdä postikulujen tinkaajien kanssa. Tavaraa ei tarvitse lähettää ennenkin tavaran hinta ja postikulut on maksettu myyjälle.

Vierailija
50/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Tottakai maksan sen, mitä pyydetään. Jos sitten samalla kertaa joltain useampi kallis tuote, niin silloin ehkä siis ehkä voisi vaikka postituskulut tinkaa.

Pääsyy siihen ettei torista kannata nykyään ostaa enää mitään ovat nämä asennevammaiset myyjät jotka kuvittelevat olevansa suuriakin hyväntekijöitä kun laittavat käytettyä tavaraa myyntiin "valmiiksi tingittyyn" hintaan (=amazonista saa uuden kotiovelle toimitettuna halvemmalla) ja virittävät pihalle lippusiiman etteivät epätoivoisten, rahatukkua heiluttavien ostajien jonot mene käsirysyksi heti kättelyssä.

Ostaja saa luvan maksaa kaiken mitä myyjä pyytää, myyjä ei aio tehdä elettäkään toimituksen eteen, ostaja saa luvan ajaa kotiovelle omalla kustannuksellaan vaikka Posiolta ja senttiäkään ei tingitä, vinkujat voivat vetää kirkkoveneen päähänsä mikä kerrotaan jo ilmoituksessakin.

Asutaan vissiin Neuvostoliitossa kun näiden myyjien käsitys on se etteivät ihmiset voi kävellä vieressä olevaan kauppaan ostamaan uutta tavaraa vaan joutuvat hankkimaan toiselta puolen maata käytettyä romua juuri siihen hintaan ja niillä ehdoilla jotka myyjä suinkin kehtaa asettaa.

Vierailija
51/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin ne on näköjään eksyneet ne ärsyttävät tinkaajat :D

Vierailija
52/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän on porukka asennoitunut kuin oltaisiin jossain hautaustoimistossa töissä. Kyllä tingata pitää voida ja aina. Mitä ihmeellistä siinä on? Normaalia kaupankäyntiä. Olen esim joskus hakenut ihmisiltä näistä tori-ilmoituksista jotain vanhoja kakkostelkkareita jne. Ilmoituksesta kaikki ymmärtää että myyjällä vain tarkoituksena päästä tavarasta eroon ja säästyä kaatopaikkareissulta jos jotakuta jokin vanha paska sattuisi kiinnostamaan. Olen pokkana tällaisiin vastannut ja lopuksi tavaran jo ollessa autossa ilmoittanut että en maksa muuten mitään. Aina on kelvannut ja myyjät jopa vähän hämillään olleet kun ovat kehdanneet jotain pyytää.

Sama homaa tuossa laminaattikaupassa. Ostaja on kiinnostunut lapminaateista mutta paikan päällä haluaa alennusta. Mikä tässä on ongelma? Tottakai olisi myyjällä ollut optio myös jättää kaupat tekemättä. Jostain syystä hän kuitenkin halusi kaupat tehdä. [b]Ostaja säästi pienellä tinkaamisella kaksikymmentä euroa. Ihan hyvä tuntipalkka![/b] Lapsellista kauppojen jälkeen tulla tänne ruinaamaan. Opetelkaa ihmiset sosiaalisia taitoja ja kaupankäynnin alkeita. Tinkiminen kuuluu kauppaan eikä mitään kiinteää hintaa ja kauppojen klousaamista voi missään netissä tehdä käytetystä tavarasta. Vasta fyysisesti paikan päällä voidaan kaupasta lakaa neuvottelemaan sitä lopullista hintaa. Näin on.

Tottakai nettikaupassa riittää jos jonkinlaista viheltäjää. He ovat asia erikseen. Kuten nämä puhelimessa tavaran "varaajat", joista ei sen koomin kuulukaan mitään. Ihmettelen heidän toimintansa tarkoitusperiä. Onpa tielleni osunut myös myyjiä, joiden kanssa on sovittu kaupanteosta ja joista ei sen koomin ole koskaan kuulunut mitään. Käsittämätöntä miksi he ovat panneet ilmoituksen kun ei sitten todellisia myyntihaluja olekaan. On jopa joskus haistatettu kun olen toistamiseen kaupantekopäivänä soittanut ja tiedustellut tavaraa.

No ei se ostaja mun mielestä kovinkaan hyville tuntipalkoille päässy. Ajoi kirkkonummelta 50min tänne ja sama takas. Pihalla vänkäämiseen meni 30min. Harmittaa lähinnä se vaiva, että kannoin ne valmiiksi ulos. Tuosta keikasta opin sen, että enää en avusta yhtäkään ostajaa. Tästä lähtien pyydän rahat heti käteen ja on ostajan ongelma miten roina lähtee täältä ulos.

Vierailija
53/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui myös kiva tapaus. Myin yli satasen maksavaa esinettä 15 eurolla, koska en enää sitä tarvinnut. Kuvat oli ja priima-tavaraa. Sitten nainen kysyy ensin että irtoaako kympillä. Olin kiireinen ja sanoin kyllä. Soitin vielä hänelle ja kysyin milloin hän on tulossa noutamaan. Sovittiin päivä ja hetki. Varasin tosiaan tyhmyyksissäni tuon hetken, siirsin erästä muuta asiaa.

Sitten kun se hetki tuli, nainen ilmoittaa ettei pääsekään paikalle ja että voisinko minä tuoda tämän esineen hänelle (välimatkaa 10 km). EI! Vastasin että sinä olet jo tinkinyt hinnan ja ilmoituksessa luki toimitusehtona nouto. Alkoi vittuilla. Laitoin numeron estoon.

Näitä riittää.

Vierailija
54/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on ihan urpoja nykyään.

Laitan aina ilmoituksiin, että "hinta on valmiiksi tingitty".

Mutta usein tämä tarkoittaa sitä, että hinta on liian iso ja tuote jää ostamatta.

Vierailija
55/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset on ihan urpoja nykyään.

Laitan aina ilmoituksiin, että "hinta on valmiiksi tingitty".

Mutta usein tämä tarkoittaa sitä, että hinta on liian iso ja tuote jää ostamatta.

Mitään ei ole koskaan jäänyt myymättä. Pisin myyntiin mennyt aika oli 1,5 vkoa. Ei paha.

Vierailija
56/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Ostaja saa luvan maksaa kaiken mitä myyjä pyytää, myyjä ei aio tehdä elettäkään toimituksen eteen, ostaja saa luvan ajaa kotiovelle omalla kustannuksellaan vaikka Posiolta ja senttiäkään ei tingitä, vinkujat voivat vetää kirkkoveneen päähänsä mikä kerrotaan jo ilmoituksessakin.

Voi lässyn lässyn taas. Myin aikanaan pesukoneemme pois 20€ hintapyynnillä. Minulla luki ilmoituksessa, että vain nouto. No silti yksi ostajaehdokas kysyi, että voinko tuoda sen 70 km päähän, kun hänellä ei ole autoa. Sanoin, että sopii, mutta kuljeutus maksaa 50€. Ei kelvannut, mutta kohta tuli sitten seuraava ostaja hakemaan koneen.

Että kyllä sitä joillain ostajilla on ihan käsittämättömiä odotuksia myyjän suhteen.

Vierailija
57/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

....

Omituisia myyjiä tullut sinun kohdalla vastaan. Tarava ei poistu autotallista tai pihasta, ennen kuin rahat on maksettu. Ja tuollaisessa tapauksessa sanoisin, että nosta se töllö pois sieltä, kun ei kerran kauppoja saada tehtyä. 

Mutta ilmeisesti saat jotain tyydytystä tuollaisten vässyköiden kyykyttämisestä.

Vierailija
58/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin tietokonenäyttöä 20eurolla ja sain tarjouksen 5e tuotuna ostajalle. Mieluummin vien kierrätyskeskukseen. Se on kauppareissun varrella ja siellä ovat taatusti vastassa. Jotain rajaa, miten jotkut kehtaa pyytää älyttömyyksiä. Olen myynyt parilla kympillä puisen hyllykön ja ostaja tuli hakemaan sitä vain tunnin myöhässä. Annoin mukaan samaan rahaan puisen lipaston, pääasia että tuli ja vei rojut. Eikä tingannut.

59/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääasiassa kaupankäynti Torissa ja Huudossa sujuu kyllä mutkattomasti puolin ja toisin, alla tosin muutama erikoisempi tapaus.

Tärkein on muistaa, ettei tavaraa koskaan kannata etukäteen lähettää, jos maksua ei ole kuulunut tai mikäli maksaminen postiennakolla tai käteisellä ei onnistu mitenkään. Ei myöskään kannata uskoa lupauksiin, että maksan huomenna/ensi vuonna/ensi vuosikymmenellä. Kerran olin tyhmä ja lähetin etukäteen pari dvd-leffaa eikä rahoja koskaan tullut. Mitään kontaktia ostajaan ei saanut myöskään mitään kautta koskaan. No, muutaman euron menetin, joten ihan sama rahallisessa mielessä, mutta periaatteessa toki harmitti tämä silloinen luottavaisuuteni vuosia sitten.

Tinkaaminen ja hinnasta neuvottelu on ok mielestäni kaikessa kaupankäynnissä, olipa sitten kyseessä tonttikaupat tai vanhan fillarin myynti, mutta joku raja tinkaamisessakin on:

Jotkut tosiaan koittavat kepillä jäätä, että josko esimerkiksi n. 100 euron arvoinen, uutta vastaava modeemi, josta pyysin 50€, lähtisi kuitenkin vaikka hintaan 10€. Turha luulo. Sitten vastailevat neg. vastauksiin esim. "pidäpä itelläs". Erittäin harva myy ilmaiseksi tai melkein ilmaiseksi tavaraa, josta ei välttämättä ole ihan pakko edes eroon päästä juuri nyt. Kotimaisista nettikauppapaikoista on myös helppo todeta nopealla vilkaisulla, ettei kukaan myy uutta vastaavaa tuotetta missään kategoriassa pilkkahintaan, ellei tuote ole piraatti, rikki tai viallinen muuten. Ihmiset ovat myös näin nettiaikakaudella erittäin usein hintatietoisia, mikäli henkilö on vähänkin joskus netin kautta kauppaa tehnyt ostajana/myyjänä.

Vanhoja kalastusvälineitä myydessäni eräskin herra tuli paikalle pyörittelemään kapineita naapurikunnasta, muttei ostanutkaan sitten mitään, koska olivat aivan liian kalliita. Etkö myisi esim. 20 euron kelaa hintaan 5 euroa? En myy, mukavaa päivänjatkoa. Kummallista, että viitsii edes tulla paikalle tollasen naurettavan polkuhintatarjouksen kanssa. Sain kelasta seuraavana päivänä pyydetyt 20€ toiselta ostajalta, as simple as that.

Kerran myin vanhoja mattoja pois. Kyselyitä näihin tuli runsaasti ja matot nopealla tahdilla menivätkin kaupaksi viimeistä myöden. Yksi ostaja, nuori nainen, oli sellainen, ettei sitten ostanutkaan yhtään mattoa, halusi ilmeisesti vain nähdä matot livenä ja harmitteli, miten hänellä meni aikaa ja bensaa tähän(?). Olin vain että "ok, aha". Sitä en viitsinyt kysyä, että niin, "Millä lailla asia oli minun syytäni, että tulit paikalle "turhaan" etkä mitään ostanut? Puhtaasti oma valintasi! Daa!".

Erän matonostajanainen oli sellainen, että tuli n. tunnin myöhässä suurella ja kalliilla tila-autollaan. Ei viestiä tai ilmoitusta myöhästymisestä. Olin juuri lähdössä jo muualle enkä viitsinyt odottaa tai kontaktoida ostajaa - kunnes tämä tulikin paikalle ja kaupat onneksi tulivat sovitusti. Ihmeellistä kuitenkin tollanen, ettei voi ilmoittaa, jos on tuntuvasti myöhässä, mutta kuitenkin tulossa pelipaikalle, ei voi ymmärtää. Vastaavasti en koe velvollisuudekseni soitella perään, että tuletko vaiko et tai koska tulet. Ei maksa vaivaa.

Vierailija
60/82 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkijät on kyllä raivostuttavia. Tietyissä asioissa olen voinut joustaa, esim. maksaa itse myyjänä postikulut, jos ostaja ostaa huomattavan määrän tavaraa. Voin myös tavata kaupungin keskustassa esineiden kanssa kun siellä muutenkin töiden takia käyn, en vaadi tulemaan kotiovelle. Mutta 10 % on ehdottomasti maksimi minkä suostun hintaa alentamaan.