Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin sinä hurahdit vauva-aikana?

Vierailija
23.04.2018 |

Tällaisen havainnon olen tehnyt että silloin hurahdellaan milloin merkkivaatteisiin ja milloin raakakakkujen tekoon! Mihin te olette hurahtaneet?

Ap odottaa esikoistaan ja pohtii tulevaa vauvavuotta 🤔

Kommentit (248)

Vierailija
141/248 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmerdaleen. Ennen vauvaa tai "vauvaloman" jälkeen en sitä ole katsonut :D

Vierailija
142/248 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä sanoisi sitä hurahtamiseksi, mutta minä käytin molemmilla vauvoillani äitini tekemiä kestovaippoja ja tein soseet itse. Lisäksi myin äidinmaitoa sairaalaan. Tämä kaikki osaksi myös taloudellisista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/248 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä sanoisi sitä hurahtamiseksi, mutta minä käytin molemmilla vauvoillani äitini tekemiä kestovaippoja ja tein soseet itse. Lisäksi myin äidinmaitoa sairaalaan. Tämä kaikki osaksi myös taloudellisista syistä.

Lisään vielä, että myös täysimetin molemmat vauvani puolivuotiaiksi asti, mikä varmaan katsotaan hurahtamiseksi nykyään.

Vierailija
144/248 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tiedä voiko sanoa, että kyseessä olisi ollut hurahtaminen, mutta minä innostuin raivaamaan tavaroita sillä välin kun vauva nukkui pitkiä päiväunia vaunuissa. Hävitin kaiken turhan, jolle oikeasti ei ollut mitään käyttöä. Osan sain myytyä fb-kirppiksessä, osan lahjoitin hyväntekeväisyyteen ja osan heitin pois. Paljon uutta tilaa tuli ja olo oli mahtava.

Vierailija
145/248 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukseen, toivottomuuteen ja yksinäisyyteen ja unettomuuteen.

Elämänhalu katoaa kokonaan.

Elämästä tulee kurjaa ja synkkää.

On lapsiperhearki sitten hienoa.

Varsinkin vanhemmat naiset iloitsevat siitä, että turpoat, haukkuvat ja nauravat sinulle.

LA marraskuussa, toinen tulossa.

Olisiko kannattanut tehdä abortti?

Kannattaisiko sun vetää vittu päähäs?

Ristiriitainen palsta. Lapsia inhotaan, mutta silti jos ehdottaa ettei kaikkien niitä välttämättä tarvitsisi hankkia enempää, niin käsketään vetämään päähän vaikka mitä. Ja kun nimenomaan joku kertoi elämänhalunsa menettämisestä vauvan myötä, silti toistaa saman uudestaan. Itsetuhoisia vanhempia on jo maailma tarpeeksi täynnä.

Mäkin ihmettelen näitä äitejä, joilla on ensimmäisenkin kanssa rankkaa ja silti on pakko tehdä itsemurhan uhallakin se toinen. Sen jälkeen kaadetaan se paska kaikkien niiden niskaan joille se ei kuulu.

Minä ainakin halusin sen toisen lapsen, enkä nimenomaan toista vauvaa. Vauva-aika on välttämätön paha niin kun raskauskin, kahden hankalan raskauden ja kahden pahasti vatsavaivaisen lapsen omaavana. Mitä vanhemmaksi esikoinen kasvoi, riitti kun lähti liikkeelle, elämä helpotti koko ajan. Tuo pikkuvauva-aika kestää niin vähän aikaa, ettei tullut mieleenkään jättää lasta tekemättä sen takia.

Vierailija
146/248 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NeitiJ kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masennukseen, toivottomuuteen ja yksinäisyyteen ja unettomuuteen.

Elämänhalu katoaa kokonaan.

Elämästä tulee kurjaa ja synkkää.

On lapsiperhearki sitten hienoa.

Varsinkin vanhemmat naiset iloitsevat siitä, että turpoat, haukkuvat ja nauravat sinulle.

LA marraskuussa, toinen tulossa.

Olisiko kannattanut tehdä abortti?

Kannattaisiko sun vetää vittu päähäs?

Ristiriitainen palsta. Lapsia inhotaan, mutta silti jos ehdottaa ettei kaikkien niitä välttämättä tarvitsisi hankkia enempää, niin käsketään vetämään päähän vaikka mitä. Ja kun nimenomaan joku kertoi elämänhalunsa menettämisestä vauvan myötä, silti toistaa saman uudestaan. Itsetuhoisia vanhempia on jo maailma tarpeeksi täynnä.

Mäkin ihmettelen näitä äitejä, joilla on ensimmäisenkin kanssa rankkaa ja silti on pakko tehdä itsemurhan uhallakin se toinen. Sen jälkeen kaadetaan se paska kaikkien niiden niskaan joille se ei kuulu.

Minä ainakin halusin sen toisen lapsen, enkä nimenomaan toista vauvaa. Vauva-aika on välttämätön paha niin kun raskauskin, kahden hankalan raskauden ja kahden pahasti vatsavaivaisen lapsen omaavana. Mitä vanhemmaksi esikoinen kasvoi, riitti kun lähti liikkeelle, elämä helpotti koko ajan. Tuo pikkuvauva-aika kestää niin vähän aikaa, ettei tullut mieleenkään jättää lasta tekemättä sen takia.

Lisäyksenä, pidin kyllä kaiken ikävän ihan omassa piirissä, enkä mielestäni ole kaatanut sitä kenenkään niskaan jolle se ei kuulu, tai ketä ei meidän elämä ihan omasta aloitteesta kiinnosta.

Vierailija
147/248 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomuruokaan, eikä se hurahdus ole vieläkään lähtenyt, vaikka vauva on jo 30-vuotias :D

Vierailija
148/248 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustin viimeisilläni raskaana oman yrityksen ja aina lapsen nukkuessa tein töitä. Poika täyttää kohta 12v ja samoin firma.

Vierailija
149/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirppareihin. Tulee viikottain käytyä ja suurin osa lapsen vaatteista on sieltä :)

Sama. Kirpputorilta vaatteet, vauvan ruokien tekeminen itse (hullua puuhaa), kestovaipat, kantoreppu, luomuajattelu.. Jälkeen päin miettien elämä oli aikamoista suorittamista eik mö enää kivaa 😣 toisen kohdalla piltit kaupasta, netistä tilattu tarpeellista vaatetta, luomua jos haluaa, perus muovivaipat kantoreppu silloin tällöin ja elämä vauvam kanssa oli kivampaa eikä ollut suorittamista kuten ekan kohdalla.

Vierailija
150/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kohdalla hurahdin kestovaippoihin, kirppareihin ihan uudella volyymilla, pehmolelujen ompelemiseen sekä ehkä omituisimpana paperisten lumihiutaleiden leikkaamiseen. Viimeisin hairahdus toki laimeni heti kun oli kaikki ikkunat täynnä (oli sentään talvi).

.

Toisen lapsen kohdalla hurahdin amigurumien eli pehmojen virkkaamiseen, ja kolmannen kohdalla sen kummempia hurahtamisia ei tainnut tapahtua kuin se perinteinen viimeisen vauvan kohdalla tapahtuva nostalgisointi; "tätäkään (esim. kaoottista niskakakkaepisodia) en tule enää ikinä kokemaan" ;')

Vierailija
151/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hurahdin paskantamiseen. Siis ihan oikeesti. Paskantaminen on jokaisen etuoikeus ja valtavan suuri nautinto. Pökäle puskee pihalle ja se helpotuksen tunne on mahtava. Ja hyvältähän se paskantaminen tuntuu. AAAAAAAHH!!!!!

Vierailija
152/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaisiin. Meillä kävi varmaan 30-40:net rattaat viiden vuoden ja kahden lapsen aikana. En tiedä tarkkaa lukumäärää, lopetin laskemisen kahdenkymmenen kohdalla. 

*avaa sateenvarjon*

Vierailija
153/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin vielä nämä: esikoisen kohdalla hurahdin vauvan ja Kaksplussan vauvakeskusteluihin, joihin vaadittiin rekisteröityminen. Yhtenä päivänä näin etusivulla jonkin provo-otsikon av:llä ja koukkuun jäin! Myös vauvan valokuvaaminen oli silloin varsinainen hurahdus, eikä nuoremmista lapsista ole yhteensäkään niin paljon kuvia kuin esikoisesta alle puolivuotiaana :).

T. Uniikki lumihiutale-äiti

Vierailija
154/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Olin silloin vauva katsos.

Vierailija
155/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista millään.

Äidin mukaan pidin maidosta, kylpemisestä ja kutittelusta.

Vierailija
156/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuin, oksentelin ja kakkasin.

Vierailija
157/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten tisseihin.

Vierailija
158/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt säihan tyhmä kommentti ja ohis, mutta en voi vastustaa kiusausta kirjoittaa tätä:

en tiedä, mihin hurahdin vauva-aikana, koska siitä on niin kauan kun olin vauva, enkä muista siitä ajasta mitään.

Anteeksi tyhmä huumorini.

Vierailija
159/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista vauva-ajastani mitään, joten en muista, että mihin hurahdin silloin. Luultavasti en mihinkään.

Vierailija
160/248 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva- aikana toisesta lapsestani hurahdin kuntoiluun. Lajeina Spinning ja kuntosali. Leikkipuistoiltua tuli paljon esikosen takia.

Ensimmäisestä lapsesta hurahdin tv:n katseluun päiväsaikaan. Esikoinen nukkui tunteja ulkona kahdesti päivässä ja minä katsoin tv:tä.

Hurahdin myös ruuanlaittoon lasten myötä. Meillä syödään lämmin ruoka kahdesti päivässä koko perhe. Ennen lapsia näin oli harvoin.

Aikaiset aamuherätkset tuli lasten myötä myös. Myös viikonloppuisin herään 8.15. Ennen lapsia tuntia myöhemmin. Ja lasten ollessa pieniä tuntia aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä