Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mummi antanut 7v pojan lakata kynnet samalla kun (tyttö) serkkunsa lakkasivat

Vierailija
23.04.2018 |

Mitä mieltä? Poistin lakat ennen kouluun menoa, ettei aleta nimittelemään.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja opetit samalla ettei poikien kuulu lakata kynsiä? Meillä saa lakata sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
2/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että saa mennä lakatuilla kynsillä ja joku saattaa siitä huomauttaa mutta siitä ei tarvitse välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinä nimittelisit lasta jolla on kynsilakkaa ei tarkoita että kaikki muutkin tekisi niin.

Vierailija
4/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 6-v pojalla on pari kertaa ollut eskarissa pinkiksi lakatut kynnet. Ei nimittelyä. Jos sellaista olisi, puuttuisin siihen.

Vierailija
5/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iltapäiväkerhossa lapsille "kynsilakkaa", joka lähtee vedellä pois. Sitä tykkäävät laittaa niin tytöt kuin pojat väillä leikeissään. Kukaan ei nimittele ketään. 

Eli ei halu koristautua erinäisin värein ole mikään tyttöjen juttu. Monissa kulttuureissa miehet koristautuvat enemmän Afrikassa ja länsimaissakin vielä vähän aikaa sitten (barokki). 

Vierailija
6/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että mummolla on avarakatseisempi maailmankuva ja on sinua n. 112 kertaa fiksumpi ihminen. 

Vierailija
7/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja opetit samalla ettei poikien kuulu lakata kynsiä? Meillä saa lakata sukupuolesta riippumatta.

Meillä ei. . Tyttömäisyys on tyttöjen juttu. Sukupuolineutraaliutta on turha tähän talouteen yrittää tuputtaa. Pojat poikia, tytöt tyttöjä.

Vierailija
8/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin lakannut 7v pojan kynnet kun pyysi. Lakkasin tyttöjen kynsiä synttärijuhlia varten ja poika sanoi että "mä haluan kans!". Halusi hienosti joka toisen kynnen eri värillä :)

Vierailija
9/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että mummolla on avarakatseisempi maailmankuva ja on sinua n. 112 kertaa fiksumpi ihminen. 

Samaa mieltä. Jos poika haluaa lakata kynnet pinkiksi vielä kymmene vuoden päästäkin niin sit sun on aika tehdä triidi AV-palstalle. Ei nyt!

Vierailija
10/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan mummi sama kuin Ap:n anoppi? - Ainakin minä olisin iloinen, jos minulla olisi yhtä avoin ja ennakkoluuloton anoppi, joka ei alkaisi hössöttämään, että ei ei 7 -vuotas poika voi tehdä jotain, koska poika.

Vierailija
11/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin joskus pikkukakarana (5-7 v) että minun kynsiä lakattiin, se oli hienoa ja jännittävää. Joskus ysiluokalla lakkasin ihan vaan provosoidakseni, kun olin niin "erilainen nuori". Kukaan ei kiusannut, ysillä jotkut huuteli mutta huutelin takaisin, nykyään olen ihan kelpo veronmaksaja ja cis-hetero, mulla on parisuhde, kesämökki ja dvd-soitin.

Vierailija
12/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

knoblach kirjoitti:

Itse tykkäsin joskus pikkukakarana (5-7 v) että minun kynsiä lakattiin, se oli hienoa ja jännittävää. Joskus ysiluokalla lakkasin ihan vaan provosoidakseni, kun olin niin "erilainen nuori". Kukaan ei kiusannut, ysillä jotkut huuteli mutta huutelin takaisin, nykyään olen ihan kelpo veronmaksaja ja cis-hetero, mulla on parisuhde, kesämökki ja dvd-soitin.

Oot mahtava :D Tykkään susta.

Vierailija
13/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Herranjestas!!! Kylläpä on vapaamielinen muori ja tunkkaisen ajatusmaailman omaava äiti! Salli mun nauraa!!!

Vierailija
14/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei. . Tyttömäisyys on tyttöjen juttu. Sukupuolineutraaliutta on turha tähän talouteen yrittää tuputtaa. Pojat poikia, tytöt tyttöjä.

Miksi haluat kieltää lapsiltasi asioita sukupuolen perusteella?

Vierailija
15/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin että saa mennä lakatuilla kynsillä ja joku saattaa siitä huomauttaa mutta siitä ei tarvitse välittää.

Tämä on hyvä. Mun mielestä saa mennä just sen näköisenä ja niillä ehostuksilla kun haluaa (hyvän maun rajoissa), mutta on hyvä kertoa lapselle etukäteen että joku voi huomauttaa mutta siitä ei tarvitse välittää. Maailma ei ole vielä valmis siihen että pojalla olisi kynsilakkaa esimerkiksi.

Vierailija
16/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa, poika on luultavasti homo nyt. Siemen on istutettu.

Nyt leikitte pari kuukautta intensiivisesti sota- ja autoleikkejä, ja sen jälkeen katsotte kiinnostaako vielä kynsien lakkaus. Jos kiinnostaa, niin järeämmät konstit käyttöön, olisikohan Suomessakin jotain tarkoitukseen sopivaa leiriä?

Vierailija
17/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa, poika on luultavasti homo nyt. Siemen on istutettu.

Nyt leikitte pari kuukautta intensiivisesti sota- ja autoleikkejä, ja sen jälkeen katsotte kiinnostaako vielä kynsien lakkaus. Jos kiinnostaa, niin järeämmät konstit käyttöön, olisikohan Suomessakin jotain tarkoitukseen sopivaa leiriä?

:D

Vierailija
18/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suljet silmäsi siltä, että poika itse halusi ja sen myötä ei ole sukupuolisidonnaista.

Vierailija
19/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenki tuntuu jotta täytyy vääntämällä vääntää jotain negatiivistä anopista,ei ollut vaivan arvoinen asia.

Vierailija
20/20 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tytöt on tyttöjä ja pojat poikia, mutta en määrittele millaisia heidän tulisi olla. Poika ei ole yhtään vähemmän poika, vaikka lakkaisi kynsiään ja tyttö voi olla vapaasti tyttö, vaikka valitsee päälleensä dinosauruspaidan.

Mun 9 vuotiaalla pojalla on unileluna rakas pieni nukke. Olen tosi ylpeä hänestä, kun otti sen mukaan yökyläilyynkin. Joku kaveri oli sitä vähän ihmetellyt, mutta poika vain todennut, että tykkää nukestaan. Muut kaverit hyväksyivät tämän, olihan osalla itselläänkin joku rakas pehmo. Hyvä itsetunto kantaa aika pitkälle ja sitä meidän vanhempien tulisi vahvistaa!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan