Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen ajotunti takana ja tekee jo mieli lopettaa autokoulu.

Vierailija
23.04.2018 |

Ajaminen pelottaa ihan kamalasti, tuntuu etten ikinä voi oppia ajamaan kunnolla, pitää tehdä ihan liian monta asiaa samaan aikaan.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autokoulun käyminen on vapaaehtoista.

Vierailija
2/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko joku keski-ikäinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autokoulun käyminen on vapaaehtoista.

Eihän ole. Ajokortti on pakollinen, jos haluaa ajaa.

Vierailija
4/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se alkuhan on just kamlaa jos ei ole yhtään kokeillut ajamista aiemmin. Kyllä se alkaa sujua.

Vierailija
5/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinikö se siellä?

Vierailija
6/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä yritä tehdä asioita samaan aikaan, vaan yksi kerrallaan.

Vierailija
7/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ap asennevamma, jos oot alle 25.

Vierailija
8/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostavaa, harkitsen nimittäin itse paraikaa autokoulua, ja juuri tuo monen asian samanaikaisuus hirvittää. Tiedän olevani sellaisessa huono, ja että motoriset toiminnot eivät minulla automatisoidu kovin helposti. Tarvitsisin varmaan lisää ajotunteja niiden normaalien päälle, ja automaattivaihteisen auton.

Mitä eka ajotunnilla oli? Oliko se vain sitä, että jollain isolla kentällä opeteltiin perushallintaa (kaarteet, pakitus jne), eikä vielä menty liikenteeseen sekoilemaan?

Vierailija
9/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia on fiksua, että isät opettaa lapsensa ajamaan suljetulla tiellä jo 10-15 vuoden iässä.

Vierailija
10/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi se on vaikeaa, mutta kyllä siitä selviää. Itse olin ihan porun partaalla ja hiessä koko autokoulun ajan, mutta ainuttakaan kolaria en ole ajanut ja vuodessa tulee 30000km mittariin, tullut jo vuosikymmeniä.

Tsemppiä!

Vierailija
11/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajaminen pelottaa ihan kamalasti, tuntuu etten ikinä voi oppia ajamaan kunnolla, pitää tehdä ihan liian monta asiaa samaan aikaan.

Miten niin paljon samaan aikaan? Ei ajaessa kuuku instaa tai facebookkia päivittää. Keskityt vaan siihen ajamiseen.

Vierailija
12/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teki mieli lopettaa vielä kahden epäonnistuneen inssin jälkeen. Olin ihan varma, että en opi ikinä. Kolmannella pääsin läpi ja nyt olen jo ihan hyvä kuski. Kyllä sen oppii kun on kärsivällinen ja yrittää olla jännittämättä. Mulla jännitys pilasi paljon.

Vierailija
13/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä on vähän pakko tehdä asioita samaan aikaan. Esimerkiksi katsoa eteensä sinne minne on menossa, ja samalla napsauttaa suuntavilkku päälle. 

Vierailija
14/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostavaa, harkitsen nimittäin itse paraikaa autokoulua, ja juuri tuo monen asian samanaikaisuus hirvittää. Tiedän olevani sellaisessa huono, ja että motoriset toiminnot eivät minulla automatisoidu kovin helposti. Tarvitsisin varmaan lisää ajotunteja niiden normaalien päälle, ja automaattivaihteisen auton.

Mitä eka ajotunnilla oli? Oliko se vain sitä, että jollain isolla kentällä opeteltiin perushallintaa (kaarteet, pakitus jne), eikä vielä menty liikenteeseen sekoilemaan?

Opeteltiin ensin liikkeelle lähtöä ja auton hallintaa tyhjällä parkkipaikalla ja sen jälkeen lähdettiin ajamaan muun liikenteen sekaan. Tosin tietysti hiljaisilla sivuteillä, mutta satunnaisia jalankulkijoita ja muita autoja näkyi.

Voin sanoa, että oli kädet aika hikiset sen lenkin jälkeen.

Vierailija
15/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin paljon samaan aikaan? Ei ajaessa kuuku instaa tai facebookkia päivittää. Keskityt vaan siihen ajamiseen.

Minulle se "vain ajaminen" tarkoittaa monta asiaa samanaikaisesti. Pitää seurata muuta liikennettä, liikennemerkkejä, miettiä millä kaistanvaihdoilla pääsee sinne minne on menossa, hoitaa auton kaikki hallintalaitteet. 

Vierailija
16/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikenteessä on vähän pakko tehdä asioita samaan aikaan. Esimerkiksi katsoa eteensä sinne minne on menossa, ja samalla napsauttaa suuntavilkku päälle. 

No joo, jos aivokapasiteetti on tuota luokkaa niin parempi unohtaa koko autoilu. Tapat vielä jonkun. Khan samat asiat fillarilla pitää tehdä: polkea, jarruttaa, vaihtsa vaihdetta havannoida ympäristöä, näyttää suuntamerkkiä jne.

Vierailija
17/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiset 3-5 kertaa ovat aika stressaavia, kun vielä jännittää ja kaikki on uutta. Sen jälkeen se alkaa jo vähän sujua, ja kohta kaikki tapahtuukin ihan ilman sen kummempaa ajatustyötä. Ajaminen on helppoa. Ohjaaminen ja vaihteiden vaihto tapahtuu ihan huomaamatta kun aivo tottuu siihen. Liikennettä täytyy aina kuitenkin seurata aktiivisesti ja havainnoida mitä ympärillä tapahtuu. Tämä on tosi tärkeää. Muista että siellä on muitakin, katso peileihin, sivuille ja eteen, kauemmaskin kuin 5m päähän. Kyllä se siitä!

Vierailija
18/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se alkuhan on just kamlaa jos ei ole yhtään kokeillut ajamista aiemmin. Kyllä se alkaa sujua.

Toivottavasti, vaihteiden vaihtaminen tuntuu jotenkin ihan kamalan vaikealta.

Vierailija
19/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihteiden vaihtaminen, liikennemerkkien seuraaminen, ohjaaminen, muun liikenteen seuraaminen, nopeuden pitäminen oikeana... onhan näitä. Meni kaikkeen tähän niin paljon energiaa, etten meinannut edes ymmärtää mitä opettaja vieressä sanoi.

Vierailija
20/61 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti, vaihteiden vaihtaminen tuntuu jotenkin ihan kamalan vaikealta.

Ei siinä oikeasti ole mitään vaikeaa. Kaikki uusi tuntuu aivoille alkuun vaikealta, mutta nopeasti sitä oppii. Kohta sun ei enää tarvitse ajatellakaan niitä vaihteita. Been there done that :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi