Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta
Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.
M- 34
Kommentit (1190)
Minä ihmettelen kun 30+ ja 40+ eivät ilman miehiä pysty kotitöitä tekemään ollenkaan.
N60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten te kitisijät olette taloutemme hoitaneet ennen miestä ja lapsia?
Kun kaikki on niin vaikeaa ja hankalaa koko ajan.Ööö... ilman niitä lapsia ja heidän tuomaa lisätyötä? Ilman raskauden tuomaa jumalatonta väsymystä, kipuja ja pahaa oloa?
No älkää tehkö lapsia!!!! Kun olette heikkoja siihen.... Kun ette työntekoa kestä
Vierailija kirjoitti:
Kas kas... Pidin ihan normina sitä että raskaana olen töissä ja teen kotitöitäkin.
Olinpa väärässä. Minne voin valittaa?
Olet vaikeasti raskaana ja hoidat kokopäivätyön ja kotityöt ja kuuntelet, miten ukko kinuaa sinua salille ja pitää laiskana ja luuserina ja painelee itse salille.
Minä huollan auton, korjaan viat, vaihdan renkaat, hoidan lapset, teen työni, teen kaiken YKSIN. OLISIPA MINULLA JOKU JOLLE VALITTAA ILTAISIN. NO EI OLE EI.
Vierailija kirjoitti:
Olet vaimollesi vain siitossonni ja elättäjä
Pidän siittämisestä, mutta lapset ärsyttävät minua. Vaimo omistaa kuntosalin ja maksaa elämisemme. Luulin, että menemällä hänen kanssaan naimisiin pääsisin treenaamaan ja käymään salilla ilmaiseksi elämäni loppuun asti. Suhde onkin ollut pettymys, kun vaimo suhtautuu nykyään niin tylysti siihen, että käyn siellä usein katselemassa naisia jumppatunnilla.
M- 34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kas... Pidin ihan normina sitä että raskaana olen töissä ja teen kotitöitäkin.
Olinpa väärässä. Minne voin valittaa?Olet vaikeasti raskaana ja hoidat kokopäivätyön ja kotityöt ja kuuntelet, miten ukko kinuaa sinua salille ja pitää laiskana ja luuserina ja painelee itse salille.
Tuossa tuo näkyy lastamme syöttävän. Ja kyllä käyn salilla kun ukko tulee töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Multa meni hermot enemmänkin siihen, kun mies oli isyysvapailla kotona sen kolme viikkoa. Siis mua ärsytti se, kun mies oli kotona eikä töissä.
Olen varmaan ihan outo.
En minä halua, että joku on koko ajan kyljessä kiinni. Minäkin haluan tilaa hengittää. Siksi varmaan meidän juttu toimii, kun emme tukahduta toisiamme olemalla kiinni toisissamme jatkuvasti.
Sama täällä. Lisäksi olen harvoin sairas (HUOM! KERSKAILUA! NARSISMIA!), mutta silloin kun olen, haluan levätä rauhassa enkä kaipaa ketään kädestä pitelijää.
Mutta jotkut kaipaa. Mä en ole ikinä niin sairas, etteikö mulla olisi tylsää. Onneksi mies tällöin viihdyttää mua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajan vaimo joku tärkeä henkilö kun noin vaahdotaan kuinka on raskaana, kokopäivätöissä ja tekee kotitöitä?
Niinhän tekee monta muutakin naista suomessa xD
Vaimo. Hoitaa. Kotityöt. Yksin.
Viesti 45, sivu 3.
Mies on töissä ja salilla.
Oikeastiko sinä tyytyisit tuollaiseen parisuhteeseen?Voi v*ttu nyt oikeesti. Mullakin käy mies töissä, normaalia. Harrastaa autoja, normaalia. Teen kotitöitä, normaalia. Minäkin käyn töissä, normaalia. Meillä on lapsia, normaalia.
Milloin normaalista on tullut epänormaalia?
Sinä et varmaan normaalielämää kestä.
En pidä normaalielämänä koko arjen kuorman kaatamista puolison niskaan, kuten ap tekee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olinpa väärässä. Minne voin valittaa?Olet vaikeasti raskaana ja hoidat kokopäivätyön ja kotityöt ja kuuntelet, miten ukko kinuaa sinua salille ja pitää laiskana ja luuserina ja painelee itse salille.
Tuossa tuo näkyy lastamme syöttävän. Ja kyllä käyn salilla kun ukko tulee töistä.
Kuka syöttää lasta? Lapsen isä on eri henkilö kuin ukkosi, jos hän ei vielä ole tullut töistä? Näppärää! Useampi mies ehtii hoitaa enemmän kotitöitä kuin vain yksi.
Naislapset ne jaksaa kiukutella kun ei ole äiti tekemässä kotitöitä eikä mieskään suostu kynnysmattopslvelijaksi.
Onneksi asun yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä. Multa meni hermot enemmänkin siihen, kun mies oli isyysvapailla kotona sen kolme viikkoa. Siis mua ärsytti se, kun mies oli kotona eikä töissä.
Olen varmaan ihan outo.
En minä halua, että joku on koko ajan kyljessä kiinni. Minäkin haluan tilaa hengittää. Siksi varmaan meidän juttu toimii, kun emme tukahduta toisiamme olemalla kiinni toisissamme jatkuvasti.
Sama täällä. Lisäksi olen harvoin sairas (HUOM! KERSKAILUA! NARSISMIA!), mutta silloin kun olen, haluan levätä rauhassa enkä kaipaa ketään kädestä pitelijää.
Mutta jotkut kaipaa. Mä en ole ikinä niin sairas, etteikö mulla olisi tylsää. Onneksi mies tällöin viihdyttää mua.
Miten viihdytät miestäsi? Ettei vaan miehellä ole toinen viihdyttäjä jossain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko aloittajan vaimo joku tärkeä henkilö kun noin vaahdotaan kuinka on raskaana, kokopäivätöissä ja tekee kotitöitä?
Viesti 45, sivu 3.
Oikeastiko sinä tyytyisit tuollaiseen parisuhteeseen?Voi v*ttu nyt oikeesti. Mullakin käy mies töissä, normaalia. Harrastaa autoja, normaalia. Teen kotitöitä, normaalia. Minäkin käyn töissä, normaalia. Meillä on lapsia, normaalia.
Aah.. kato meillä on NORMAALIA, että kotityöt jaetaan. Ja jos toinen on estynyt sairauden, vamman, kipujen, väsymyksen ym. vuoksi, toinen ottaa vetovastuun, kun tilanne helpottaa. Meilläkin molemmat käy töissä ja harrastaa. Mutta harrastuksista joustetaan tarpeen niin vaatiessa. Koska perhe tulee prioriteeteissa aina ensin.
Tämä on sitten lienee epänormaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka syöttää lasta? Lapsen isä on eri henkilö kuin ukkosi, jos hän ei vielä ole tullut töistä? Näppärää! Useampi mies ehtii hoitaa enemmän kotitöitä kuin vain yksi.
Ulkoministeri on lapsen isä ja hyvin osaa syöttöhommat. Tulin salilta ja näin omin silmin isin ja tyttären ruokailuhetken.
Se on varmaan sinusta epänormaalia.
Kotityöt jaetaan vaikka äiti on päivät kotona ja mies töissä?
Mummoni antaisi satikutia lorvikatarista kärsivälle äidille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varmaan ihan outo.
Miten viihdytät miestäsi? Ettei vaan miehellä ole toinen viihdyttäjä jossain?
Tekemällä juttuja, joista hän tykkää? Kato me hoidetaan meidän parisuhdetta ja oikeesti tykätään toisistamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti 45, sivu 3.
Aah.. kato meillä on NORMAALIA, että kotityöt jaetaan. Ja jos toinen on estynyt sairauden, vamman, kipujen, väsymyksen ym. vuoksi, toinen ottaa vetovastuun, kun tilanne helpottaa. Meilläkin molemmat käy töissä ja harrastaa. Mutta harrastuksista joustetaan tarpeen niin vaatiessa. Koska perhe tulee prioriteeteissa aina ensin.
Eikö niitä tehdä yhdessä oli mitä oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkoministeri on lapsen isä ja hyvin osaa syöttöhommat. Tulin salilta ja näin omin silmin isin ja tyttären ruokailuhetken.
Se on varmaan sinusta epänormaalia.
Ei suinkaan! Perhekuviosi on nerokas. Osaisinpa itsekin tuolla tavoin valjastaa monta miestä tekemään meillä kotitöitä. Taloustilannekin paranisi, jos perheellämme olisi lasten elättämistä varten käytössään monen aikuisen, hyväpalkkaisen miehen tulot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viesti 45, sivu 3.
Entä kun tulee pysyvä vamma? Toiselta menee liikuntakyky kokonaan?
Vierailija kirjoitti:
Kotityöt jaetaan vaikka äiti on päivät kotona ja mies töissä?
Mummoni antaisi satikutia lorvikatarista kärsivälle äidille.
Ap:n vaimo käy töissä. Ei siis ole päiviä kotona. Ja vaikka olisikin vaikka vuodelevossa, kuten täällä yksi kirjoittaja, ei silloin mitään imurointia suoriteta. Silloin ollaan VUODElevossa.
Ja kyllä meillä mies teki kotitöitä myös silloin, kun minä olin äitiyslomalla. Ei toki niin paljon kuin minä, mutta jotakin. On nimittäin aikas paljon parempi kokki.
Ööö... ilman niitä lapsia ja heidän tuomaa lisätyötä? Ilman raskauden tuomaa jumalatonta väsymystä, kipuja ja pahaa oloa?