Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin erakoitua

Vierailija
22.04.2018 |

Haluaisin siis ostaa talon jostain korvesta ja asua siellä yksinäni, lukea ja tehdä käsitöitä. Elättää itseni itse kasvattamillani kasviksilla ja säästöillä. Elellä rauhassa ilman nettiätai puhelinta.. Jos eroan nykyisestäavioliitostani, aion toteuttaa tämän haaveen!

N26

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sussa ole yhtään sosiaalisuutta?

Selviäisitkö täysin erakkona?

Vierailija
2/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti sulla on paljon säästöjä. Muuten tulee kylmä ja nälkä. Itsekin viihtyisin korvessa, maalla, metsässä, järven tai joen vieressä mutta koiria ja kissoja pitäisi ainakin olla. Ja netti. Ihmisiä en niin kaipaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisesti tosi sosiaalinen, mutta kotona on päiviä kun en jaksais puhua ollenkaan... uskon että niillä sosiaalisilla kanssakäymisillä pärjäisin itä tulee väkisin kaupassa yms asioitaessa. :) tietysti jos säästöt loppuis nii töihin hetkeksi ja sitte taas vuos pari hiljaiseloa.

Ap

Vierailija
4/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muutamaan otteeseen asunut kuukausia käytännössä erakkona pienessä solukopissa, eikä sillon ainakaan ollu ongelmia.

Ap

Vierailija
5/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ainahan minulla on mahdollisuus mennäihmisten ilmoille jos siltä tuntuu.

Vierailija
6/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun suunnitelmiltani. Odotan ensin lapseni aikuistuvan ja muuttavan pois kotoa.

Sitten muutan korpeen, jo edesmenneiden isovanhempieni rakentamaan taloon, joka on edelleen olemassa.

Tunnen n. 30-vuotiaan naisen, joka asuu korvessa hyvin askeettisesti, on vapaaehtoisesti lapseton, hyvin koulutettu ja fiksu nainen, joka tuntee paljon luontoa, ruokkii lintuja ja kauriita, harrastaa vaeltamista, omavaraistaloutta ja valokuvaamista. On jotenkin ottanut kaiken irti erakoitumisestaan. Kissan omistaa. 

Olen hieman kade. Itse en pysty irtaantumaan ihan heti... 

N35

Vierailija
7/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo itsekin joudun odottamaan lapsen kasvua ja säästöjen kertymistä, töissä kun ei oikein ole ehtinyt käymään. Montako vuotta sinulla on vielä odottelemista? Sellainen elämä vaan houkuttelee suunnattomasti.

Vierailija
8/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erakoituminen on aina paljon helpompaa kuin sosiaaliseksi muuttuminen ja ystävien löytäminen aikuisiällä.

Vierailija
9/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloon menee rahaa, sitten juoksevat kulut kiinteistöveroineen, hulevesimaksuineen, sähköineen kaikkineen ellei nyt täysin luolamiestasolle mennä. Säästöjä pitäisi luultavasti olla kivasti, että muutamaa vuotta kauemmin pärjäisi noin vaan oleskelemalla.

Vierailija
10/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on 8-vuotias, joten kai ainakin 10 vuotta. Nyt vain laitan rahaa talteen, jotta voin toteuttaa haaveeni. Olen toki erakoitunut jo lomien aikoina 2-3 viikoksi korpeen, joten ihan puun takaa ei idea tule. Minulla on jonkinlaisia nikkarointi- ja puutarhataitojakin. Hallitsen vanhan ajan lieden ja puuhellan. Osaan ruotia kalat. Teen nuotion itse. Toivottavasti olisin vain terve, sitten kun aika koittaa...

N35

Vierailija
11/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vielä 12 vuotta, tai eron sattuessa luultavasti lapsi asuisi isänsä kanssa kaupungissa.. minulla on myös kokemusta ihan kunnon erämeiningistä, omalla mökillä ei ole juoksevaa vettä eikä sähköä. "Selviytymistaitojakin" minulta löytyy puiden pilkkomisesta kalojen ruotimiseen ja turvallisen ulkonuotion rakentamiseen. Voin jo nähdä itseni mökissäni/talossani takkatulen ääressä nauttimassa itse kasvatetuista ruoista ja hiljaisuutta kuunnellen..

Ap

Vierailija
12/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän te luulette: erakkous ratkaisee kaikki ongelmat ja elätte yksin onnellisina elämänne loppuun saakka.

Vaan ei se niin mene.

Muutama vuosi korkeintaan, niin on joko pyydystetty mies sinne erakkomajaan, tai mieli palaa ihmisten ilmoille.

10 v kokemuksella puhun. Mitä vanhemmaksi tulee, sitä ankeammalta tuntuu olla aina yksin, eristyksissä, loputtomien (välttämättömien) töiden lista ei lyhene.

Välillä tympii niin, että lähden kaupunkiin lomalle. Tuntuu hyvältä kävellä ihmisvilinässä, vaikka mitään kontaktia muihin en haekaan.

Vierailija
13/35 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu varmaati välillä mieli tekee palata sivistyksen pariin, mutta ei kai sitä mikään estä? Tarkoitin lähinnä sitä, että omilla ehdoillani voin olla omissa oloissani tai lähteä ihmisvilinään.

Ap

Vierailija
14/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
15/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan tällainen vaatisi säästöjä?

Ap

Vierailija
16/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmin pääset pois oravanpyörästä jos ostat rivitaloasunnon jostain taantuvasta tuppukylästä käteisellä. Näissä voi olla hyvinkin pieni vastike eikä tarvitse maksaa asunnosta kuin muutama kymppitonni. Helppoa elämistä.

Sitten jos haluat todella muuttaa korpeen yksin, niin suosittelen melko pientä talviasuttavaa mökkiä. Ei tarvitse tehdä niin mahdottomasti polttopuita jos puulla lämmittää. Siltikin tarvitaan monta (10) kuutiota vuodessa joten savottaa riittää. Sähkö olisi hyvä olla koska korvessa pakastin on tarpeellinen. Voi käydä kaupoilla harvakseltaan ja säilöä ilmaista kalaa järvestä, marjoja tms. Maakellari kasviksille. Juomavesikelpoinen kaivo. Iso kasvimaa (pari aaria) ja 30 omenapuuta. Vanha traktori (halpa) olisi myös kiva lumen luontiin ja pihatöihin. Jos mökki suhteellisen lähellä aurattavaa valtatietä, niin ei välttämätön. Vanha autonromu kauppareissuhin joka voi olla suuren osaa vuotta seisonnassa. Mut olisi eduksi jos osaisit korjata ja kunnostaa näitä sekä nikkaroida mökkiä, polttopuita ja pihaa.

Vierailija
17/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä taitais osaaminen loppua siihen, kun on syksyllä nautittu viimeiset nuotiopannukahvit. Lämpö, ruoka, elukat, sähkö, juokseva vesi, talon kunnossapito, kiinteistöön liittyvät kustannukset. Mistä tiedät, että kasvimaasi menestyisi? Entä jos pottua ei tulisikaan? Millä ruokit elukkasi? Onko sinulla kasviskellaria? Osaatko metsästää, sujuuko nylkeminen?

Ei kaupunkiviherpiiperö tiedä, mitä se "korpeen erakoituminen" tarkoittaa.

Vierailija
18/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittäisi maatila tuppukylällä ja muutama lammas. Sekin voisi olla liikaa sillä jo nykyinen omakotitalo kaupungissa teettää meille paljon töitä vuodessa ja ennen kaikkea nielee rahaa. Polttopuiden haku ja teko, öljypolttimen putsaaminen, pihan haravointi syksyisin ja keväisin (en aina edes haravoi), lumen luonti.. niin ei minulla riitä huomio töiltä, mieheltä, lapselta ja opiskeluista ja harrastuksilta enää kasvimaan hoitamiseen ollenkaan vaikka mahis olisi. Eikä oikeastaan jaksa kiinnostakaan ainakaan tällä hetkellä. En haluaisi mihinkään korpeen varsinaisesti muuttaa vaikka ajatus entisenä maatalon tyttönä kiehtoo. Kyllä ihminen tarvitsee muitakin ihmisiä.

Kuulostaa mummelin puheelta mutta entä jos jotakin sattuu? Entäs kun menee sähköt mitä korvessa usein tapahtuu? Jäätyykö putket? Pitääkö hankkia omaa metsää ja millä rangat viedään pois metsästä? Hevosella, joka vaatii paljon hoitoa vai traktorilla jota varten pitää hankkia myös reki ja peräkärry (näihin yhteensä n. 15.000). Onko voimia lastata rangat tukkikoukulla kyytiin? Osaatko teroittaa moottorisahanterät? Osaatko kaataa puut turvallisesti?

Erakon elämää voi viettää muutenkin ilman ääripääratkaisuja.

Vierailija
19/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa erota varmaan heti, kun selvästi sitä haluat. Luuletko että miehelläsi on kivaa, kun sinä et tälläkään hetkellä haluaisi olla hänen kanssaan, vaan mieluummin yksin?

Vierailija
20/35 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ekoerakoitumista ja on luksuserakoitumista.

Jälkimmäinen olisi kivaa. Mökki kauas, kunnon tilat, paljut ja saunat ja vermeet. Sähkö, aurinkopaneelit, maalämpö. Kasvihuone sisätiloihin. Kanoja. Vieressä kalaisa järvi. Ei tarvitsisi enää edes metsästää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme