Alasti sekasaunassa?
Naiset, käyttekö koskaan alasti sekasaunassa? Avokkini käy harrastusporukan kanssa saunomassa ja porukassa on pääasiassa miehiä.
Kommentit (61)
Ystäväpariskuntien ja muiden hyvien ystävien kanssa ollaan saunottu vuosikaudet alasti eikä se tunnu millään lailla oudolta.
Eihän saunassa vaatteita pidetä eikä siellä muita vilkuilla. Samaa nahkaa kaikilla on, vain eri paketissa.
On tullut saunottua myös tuntemattomien kanssa sekasaunassa, aina on ollut hyvä tunnelma.
En ole mikään kaunotar, pienet tissit ja selluliittia pepussa mutta itseni kanssa olen sujut eikä alastomuus tunnu miltään muulta kuin luonnolliselta.
Mutta ymmärrän myös sen että kaikille se ei sovi, nuorempana ujostelin itseäni niin paljon ettei olisi tullut mieleenkään mennä sekasaunaan. Kolmenkympin jälkeen hyväksyin itseni sellaisena kuin olen eikä ajatus sekasaunasta tuntunut enää yhtään vaikealta.
Olen ollut lukemattomia kertoja, ei mitään ongelmia tai seksuaalista. Suosittelen!
Minulla oli aikanaan kaveri (kundi) jonka perhe kävi joukolla sekasaunassa (oma saunavuoro). Siinä saunoi isä ja äiti, kaverini (silloin 14 v), hänen pikkusiskot, isosisko siippansa kanssa ja isoveli siippansa kanssa. Pitivät sitä luonnollisena asiana.
Samapa tuo. Saunassa ollaan alasti enkä häpeile kehoani. Sekasauna on mukavampi kuin sukupuolten perusteella jaetut saunavuorot.
t. mies
Jos ei pysty Suomessa käymään alasti sekasaunassa niin älkööt kutsuko itseään suomalaiseksi.
Minulle täysin luontevaa, harrastusporukoissa tuo on ollut iät kaiket tapana. Mutta sekasaunassa ei kuulu tuijotella eikä heittää asiattomia kommentteja. Sauna on ikään kuin pyhä paikka, ja mielestäni sekasaunominen on hieno esimerkki tasa-arvosta ja kehorauhasta.
Mies ei kuitenkaan tykkää, joten viimeksi sekasaunoessa olin pyyhe päällä. Se oli jotenkin outoa.
N32
Ei se saunassa olo mitään kamalaa olisi, mutta ujostuttaa pukkarissa riisua/ pukea muiden edessä, siis miesten, joten en käy sekasaunoissa. Ei minusta jossain pukuhuoneessa alasti patsastelu kyllä kovin 'luonnolliselta' tunnu, vaikka saunaan ollaankin menossa. Eli sitä alastomuutta on myös saunan ulkopuolella, ja se häiritsee...
Vierailija kirjoitti:
Minulle täysin luontevaa, harrastusporukoissa tuo on ollut iät kaiket tapana. Mutta sekasaunassa ei kuulu tuijotella eikä heittää asiattomia kommentteja. Sauna on ikään kuin pyhä paikka, ja mielestäni sekasaunominen on hieno esimerkki tasa-arvosta ja kehorauhasta.
Mies ei kuitenkaan tykkää, joten viimeksi sekasaunoessa olin pyyhe päällä. Se oli jotenkin outoa.
N32
Entä sen pyhän paikan ulkopuolella? Ollaanhan sielläkin alasti, koska jotenkin sinne saunan lauteille alasti päädytään.
Mulla rupeaa aina seisomaan sekasaunassa kun katselen miesten peppuja ja ihania peniksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pysty Suomessa käymään alasti sekasaunassa niin älkööt kutsuko itseään suomalaiseksi.
Oolrait, ei sitten. Minkäsmaalainen sopisi olla? Ei sillä, en sauno naistenkaan kanssa, vain puolison.
Sekasaunassa on jotain niin eroottista että pelkkä ajatuskin saa paikat kostumaan.
Saan paljon huomiota niin miehiltä kuin naisilta, minulla on huomattavan suuri elin.
En todellakaan. Saunon vain mieheni kanssa ja joskus harvoin uimahallissa kun siellä käyn. Jos työ/harrastusporukalla on illanvietto niin en sauno siellä vaikka olisi vain naisten sauna.
Vierailija kirjoitti:
Saan paljon huomiota niin miehiltä kuin naisilta, minulla on huomattavan suuri elin.
Missäpäin voisimme sekasaunoa yhdessä?
Mikko38
En menisi sekasaunaan edes sisarusteni
kanssa saati työporukan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia missään muussa kulttuurissa ja vähän tabu myös Suomessa vaikka muuta väitetäänkin. Ja jos puolisoa vähänkin arvelluttaa moinen touhu niin miksi turhaan aiheuttaa hänelle mielipahaa.
Normaalia monessa Keski-Euroopan maassa mm. Saksa, Itävalta, Hollanti, Sveitsi. Yleiset saunat on useimmiten yhteisiä nakusaunoja.
Olen tietenkin AINA alasti sekasaunassa. Tosin sekasaunon vain emännän kanssa.
M36
Saunaan kuuluu mennä alasti myös sekasaunaan. Sauna kulttuuriin kuuluu alastomuus. Sauna kuuluu suomalaiseen kulttuuriin ja suomi tunnetaan saunasta.
Ei ole tapana saunoa vaatteet päällä. Muilla sitten ilmeisesti on?