Päästäisitkö 19-vuotiaan muuttamaan omilleen?
Kommentit (44)
Eikö tuonikäiset aika yleisesti muuta?
Milläs sen estää lähtemästä, täysi-ikäisen ihmisen. Saa äänestääkin.
Vierailija kirjoitti:
No, enpä uskaltaisi. Ei voisi nukkua öitänsä hyvin kun epätietoisuus kalvaisi.
19v on täysin kykenevä asumaan itsenäisesti eikä vanhemmat sitä edes päätä. Täysi-ikäinen tekee omat valintansa.
Miten aloittaja aikoisi estää sen? Kahlitsemalla kellariin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
19v on täysin kykenevä asumaan itsenäisesti eikä vanhemmat sitä edes päätä. Täysi-ikäinen tekee omat valintansa.
Paitsi silloin kuin eräs palstahullu on sitä mieltä että aloittaa suhteen väärän ihmisen kanssa.
Kyllä se napanuora pitää joskus katkaista...
Mikä amatööri-ilta täällä on tänään? Niin heikkoja provoaminen, että ihan säälittää.
Nuori on täysi-ikäinen 18-vuotispäivästään alkaen. Esikoiseni muutti 300 km:n päähän opiskelemaan tuon ikäisenä.
Mielelläni olisin hänet pitänyt lähempänäkin, mutta aikuistumista on tuettava, ei estettävä.
Itse ainakin opin huolehtimaan itsestäni koska muutin kotoa omille i
Tietenkin, täysi-ikäinen ihminen. Itse muutin 16-vuotiaana, hyvin on mennyt.
Ohjatusti ehkä. Liian nopeat elämänmuutokset eivät välttämättä ole hyväksi niin nuorelle.
Mä muutin 16-vuotiaana ja hyvin pärjäsin.
Muutin jo 18-vuotiaana. Meidän vanhin poika muutti myös 18-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ohjatusti ehkä. Liian nopeat elämänmuutokset eivät välttämättä ole hyväksi niin nuorelle.
USAssa suurin osa nuoria muuttaa 18-19 vuotiaina kun menevat collegeen jopa ihan toiselle puolelle suurta maata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
USAssa suurin osa nuoria muuttaa 18-19 vuotiaina kun menevat collegeen jopa ihan toiselle puolelle suurta maata.
Totta, mutta eivät yleensä muuta pysyvästi. Tulevat esim. kesälomiksi takaisin kotiin asumaan, ja osa vielä collegen jälkeenkin.
Mutta kyllä 19-vuotias on täysin vapaa muuttamaan omilleen, ja normaali sen ikäinen myös aivan kykenevä asumaan itsenäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, mutta eivät yleensä muuta pysyvästi. Tulevat esim. kesälomiksi takaisin kotiin asumaan, ja osa vielä collegen jälkeenkin.
Mutta kyllä 19-vuotias on täysin vapaa muuttamaan omilleen, ja normaali sen ikäinen myös aivan kykenevä asumaan itsenäisesti.
Entäs sitten italialaiset ja kreikkalaiset nuoret, jotka ovat paikka paikoin jopa 30-vuotiaaksi asti kotona?
Ottaen kantaa aiheeseen, en tiedä mitään idioottimaisempaa kuin muuttaa omaan kotiin yhteiskunnan varoin. Olen itse 20v ja asun vielä vanhemmilla, ehkä vielä jopa 5 vuotta. En muuta minnekään ennen kuin on vakityö. Jos 18-19v muuttaa yksin, toivon että syynä on opiskelu tai töihin meneminen, eikä se että kotona on perseestä joten muutetaanpa yksin asumaan verorahoilla.
Tottakai, en haluaisi että lapsestani tulisi "peräkamaripoika"..
Riippuu elämäntilanteesta. Enhän mä voisi esteenä olla, mutta suosittelisin asuvan meidän luona vielä opiskeluajan.. ja ehkä senkin ajan, että kerkee töistä vähän säästöjä kerätä. Oma kämppä ei ole mikään halpa perustettava.