Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 19-vuotiaan muuttamaan omilleen?

Vierailija
21.04.2018 |

Niin.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti. Poika muutti toiseen kaupunkiin opiskelemaan 18-vuotiaana ja 19-20 -vuotiaana oli harjoittelussa ulkomailla.

Vierailija
42/44 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin itse 17-vuotiaana. Miten estät täysi-ikäistä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarkoitus on, että kaikki meidän lapset muuttavat lukion jälkeen kotoa. Itse muutin jo 16v. On mietitty kimppaopiskelukämppää yliopistokaupungissa, kun vanhimmilla lapsilla on ikäeroa vain vuosi.

Yliopistosta on puhuttu jo alakoulusta lähtien, joten ei tule yllättävänä elämänmuutoksena.

Eri asia ehkä olisi, jos opinnot olisi alle 150 km päässä.

Ehkä juuri nämä puheet ovat saaneet lapset kantamaan vastuuta itsestään. Nyt lukiolaisina ovat todella omatoimisia ja haluavat hoitaa esim. oppikirjahankintansa itse. Hyvin vähän tarvitsee enää holhota ja hyvillä mielin suhtaudun heidän maailmalle päästämiseen.

Vaikka ikävä tietysti tulee. Mutta kasvatuksen tavoite on tehdä lapsista itsenäisiä eikä niin että kyllä mamma hoitaa ja pappa maksaa.

Vierailija
44/44 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kuten joku jo aiemmin sanoi, Etelä-Euroopassa asutaan kotona aina kolmekymppiseksi asti. Eli kulttuurillisia juttuja, ei absoluuttisia totuuksia, mikä on hyväksi.

Mutta lain mukaanhan täysivaltainen 18-vuotias pitää päästää muuttamaan omilleen.

Se johtuu enemmänkin nuorisotyöttömyydestä ja huonoista palkoista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi