Missä voisi tutustua muihin pitkäaikaistyöttömiin? Entäs mielenterveyskuntoutujiin?
Kaipaisin vertaisryhmiä. Töissä käyvien menestyjien kanssa sosialisointi on alkanut käydä ahdistavaksi.
Kommentit (14)
Ei kaikki työssäkäyvät ole mtn menestyjiä, voisit koittaa tutustua vaikka lähihoitajiin, myyjiin, sairaanhoitajiin, tradenomeihin ja merkonomeihin. He eivät ole mtn menestyjiä, vaan tavallisia ihmisiä.
8-ratikassa välillä Sörnäinen-Linnanmäki(etelä).
Olen yrittänyt löytää kauniin ja normaalipainoisen työttömän naisen tai vaikka masentuneen naisen, mutta ei vain löydy. Mulle kelpaisi työtön nainen tai masentunut nainen, mutta ei saisi olla lihava.
Mutta missä hengailette fyysisesti? Käyttekö esim. työttömien yhdistyksessä? tms. Oletteko jossain vertaisryhmässä?
Vierailija kirjoitti:
Olen yrittänyt löytää kauniin ja normaalipainoisen työttömän naisen tai vaikka masentuneen naisen, mutta ei vain löydy. Mulle kelpaisi työtön nainen tai masentunut nainen, mutta ei saisi olla lihava.
Minä olen normaalipainoinen työtön nainen. Kaunis en ehkä enää kun jo keski-ikäinen, joskus ollut kyllä. Luulen että löytyy joka näköistä meistä.
Aiotko joskus päästä pois työttömyydestäsi? Jos, niin kannattaisi pyöriä silti työllisten kanssa. Jos on kaltaistensa joukossa ja pääsee hierarkian yläosaan, ei houkuta enää nousta seuraavaan sosiaaliluokkaan hierarkian pohjimmaiseksi, yrittämään pyristellä mukana.
En tiedä pääsenkö tästä koskaan. En ole niin kiinnostunut hierarkiasta vaan lähinnä vertaistuesta. Teetä ja sympatiaa, autetaan toisiamme eteenpäin, vai olenko liian romanttinen? Ai niin ja itse olen täysin päihteetön joten päihteetöntä seuraa etsin. ja mielellään asioista jollain lailla kiinnostunutta.
Työttömien yhdistyksestä ja työpajoilta heitä löytyy. Katso ensin vaikka facesta joku työttömyyteen liittyvä ryhmä.
Mielenterveyskuntoutujille järjestetään psykiatrian polin puolesta kaikenlaisia ryhmiä joissa keskustellaan tai tehdään kaikenlaista (urheilu, leivonta jne.). Mielenterveyden keskusliitto myös järjestää jotain. Työttömille on uravalmennuksia, työnhakukursseja sun muuta. Voisit yrittää hakeutua johonkin noista?
Meillä on paikallislehdessä mainittu paikalliset yhdistykset ja heidän kokoontumiset. On mielenterveyskuntoutujillekin. Lisäksi meidän keskussairaalassa on psykiatrian neuvontanumero, josta voi kysellä avohoidon ryhmiä ja ryhmätoimintaa.
Netissä on paljon tietenkin keskustelua, ja foorumilla tai livenä voi chattailla vaikka Tukinet.net sivuilla. Siellä on Mieli Maasta ry:n live-chatteja säännöllisesti eri teemoista (seuraavaksi masennuksen itsehoito). Nyt kun sitä googlasin, huomasin että tuon järjestön kotisivuilla ilmoitellaan ympäri Suomea olevista kokoontumisista myös!
Itsehän olen pitkäaikaistyötön, mutta en oikeastaan edes halua mitään vertaisryhmää. Tuntuu että jos menisin enemmänkin viettämään aikaa muiden pitkäaikaistyöttömien kanssa, niin silloin se työttömyys tavallaan alkaisi liiaksi määritellä minua. Tällä hetkellä en identifioi itseäni erityisesti työttömänä.
Se vain sattuu olemaan elämäntilanteeni tällä hetkellä.
Täällähän meitä on.