YLE:"Sipilä Lahdessa: Sosiaaliturva on pakko remontoida, aktivointia jatkettava - "Emme suostu siihen, että vaalien lopputulos käsikirjoitetaan meille etukäteen. Me aiomme voittaa seuraavat vaalit""
"...Juha Sipilä kehui puoluevaltuustolle hallituksen saavutuksia: vaaliohjelman eli "tavoitekakkaran" moneen kohtaan, työllisyydestä talouskasvuun ja velanoton taittumiseen, voi Sipilän mukaan nyt laittaa tehty-rastin. "
https://yle.fi/uutiset/3-10171352
Mitäs sanotte, onko Juha lunastanut lupauksensa ja voittaako kepu 2019(?) eduskuntavaalit?
Kommentit (273)
Sipilä saisi aktivoida työnantajia rekrytoimaan. Yritystuet pois niiltä jotka eivät sitä tee!
Luuleeko se tosiaan, ettei työtön tajua hakea töitä, jollei joku siihen aktivoi?
Sipilä harhoissaan kuvittelee aktiivimalleineen olevansa Taivaan lahja Suomen työttömille.
Sipilän kannattaisi asettaa fokuksensa siihen onko Kepu seuraavissa eduskuntavaaleissa 3. vai 4. suurin puolue.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka meillä menee paremmin? Yli 40 000 työtöntä on työkokeilussa n 600 e kuulausipalkalla.
Vuokrat pilvissä esim lumo-taloissa 44 neliötä 660 e/kk. Hervannasta voi ostaa uuden yksiön 130 000 e. Yksiössä asuu yleensä yksi ihminen joten kyllä kämpällä on hintaa.
Osa-aikatöilläkö tuollaisia asuntovelkoja maksellaan?
Tuohan on vielä halpa. Pk-seudulla tuon kokoisesta kämpästä Lumo kiskoo 200-400 euroa enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen valmis myöntämään että Sipilän hallitus on onnistunut. Kaikki viime vuosikymmenten hallitukset ovat asettanaat työttömyyden alentamistavoitteita, Sipilä oli ensimmäinen joka myös saavutti asettamansa tavoitteet. Sitä että Suomen tilanne näyttää nyt valoisammalta ei ehkä voida laskea kokonaan Sipilän hallituksen ansioksi, mutta ainakin se on mahdollistanut maamme talouskasvun. Toisin kuin edeltävät hallituksemme.
Paljonko maataloustukesi kasvoi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rotalla ja sen kumppaneilla ei ole mitään tekimistä työttömyyden vähenemisessä. Täysin ketku äijä. Pahin on lindström, se oli viime vuoden persläpi. Petti kaikki.
Jartsan mielestä aktiivimalli ei ole mikään leikkuri, hyvä jartsa! Odotetaan vielä jartsan masinoimaa aktiivimalli kakkosta, se olisikin sitten pelkkää pitkää karenssia, hyvä jartsa! Olet imbesilli ja täysin moraaliton piece of shit.
Tyyppi joka ilman juristin koulutusta ottaa vastaan työ- ja oikeusministerin salkut, ei voi olla itse oikeustoimikelpoinen.
Terho ja Soini teki Pihvistä miinanpolkijan.
Lindströmin ei pitäisi olla edes kansanedustajana.
Vierailija kirjoitti:
Sipilä saisi aktivoida työnantajia rekrytoimaan. Yritystuet pois niiltä jotka eivät sitä tee!
Luuleeko se tosiaan, ettei työtön tajua hakea töitä, jollei joku siihen aktivoi?
Juhahan syytti lampaiksi pienyrittäjiä jotka eivät silpputyöllistä.
Mutta ihan savuverhoa kuten tämä "Olen saavuttanut tavoitteeni, miksei Suomen kansa palkitse minua vaalivoitolla"-löpinä.
Olisiko peiliinkatsomisen paikka Juha?
Miten meni mielestäsi Talvivaara, Chempolis, Ylen uhkailu ja hallituksen epädemokraattinen kasassa pitäminen viime kesänä?
Katso Juha peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Sipilän kannattaisi asettaa fokuksensa siihen onko Kepu seuraavissa eduskuntavaaleissa 3. vai 4. suurin puolue.
Ei pysty.
Juhalla on sama ongelma kuin muillakin tosirikkailla, ei uskota että mikään voi mennä pieleen.
Minua pelottaa, kun aina vain enemmän tuntuu, että Sipilä ei oikeasti ole paha tai ilkeä, vaan aidosti yksinkertainen, naiivi ja suunnaattoman tietämätön.
Vierailija kirjoitti:
Minua pelottaa, kun aina vain enemmän tuntuu, että Sipilä ei oikeasti ole paha tai ilkeä, vaan aidosti yksinkertainen, naiivi ja suunnaattoman tietämätön.
Minusta hän myös tai nimenomaan ensinmainittuja. Ja jotenkin harhaisen suuruuskuvitelmainen itsensä suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Se että Juha omasta mielestä tekee "oikein", ei muuta tekojen julmuutta kohteille.
Ts lapsen suurennuslasileikki muurahaisille on rääkkäystä, vaikkei sitä tajuaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että Juha omasta mielestä tekee "oikein", ei muuta tekojen julmuutta kohteille.
Ts lapsen suurennuslasileikki muurahaisille on rääkkäystä, vaikkei sitä tajuaisi.
Ei niin. Mutta tuo naiivista tietämättömyydestä johtuva julmuus pelottaa enemmän. Ainakin minua.
Vierailija kirjoitti:
"Ei yrityksiltä voi leikata kun niillä on kasvot" sanoi Orpo.
Eikä Pekkarisen työryhmä saanut mitään aikaan koska olivat valinneet yrityksien lobbareita työtryhmään(!).
Ainut tätä perverssimpi asia oli Pekkarisen ja Sipilän toistensa kiittely(nuoleskelu) täysistunnossa työryhmän "aikaansaannoksista".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten muka meillä menee paremmin? Yli 40 000 työtöntä on työkokeilussa n 600 e kuulausipalkalla.
Vuokrat pilvissä esim lumo-taloissa 44 neliötä 660 e/kk. Hervannasta voi ostaa uuden yksiön 130 000 e. Yksiössä asuu yleensä yksi ihminen joten kyllä kämpällä on hintaa.
Osa-aikatöilläkö tuollaisia asuntovelkoja maksellaan?
Minä "pääsen "uravalmennus kurssille. Mahtavaa! Kuulemma on vielä maksutonta, luki kirjeessä. Jumalauta pitäisikö vielä maksaa, että pääsee johonkin työkkärin aktiivimalli huuhaa kurssille. No nyt olen sitten työllistetty, Pipilä&companyn mielestä.
Olen käynyt tuon kurssin. Se oli työttömien päiväkerho. Ei se ihan hukkaan mennyt, yksi meistä kahdestakymmenestä sai kesäksi töitä tuuraamalla lomalla olevia. Kyse oli yksinkertaisesta varastotyöstä josta kuitenkin sai oikeaa palkkaa.
Kyllä siellä repeiltiin moneen kertaan kun opeteltiin työnhakua. Kaikki oli tehneet sellaisia määriä hakemuksia että riitti kun näytti sähköpostia niin siinä viimeistään paljastui kuinka turha se kurssi oli.
Sitten töissä tekijältä vaaditaan joustamista mutta työnantajalta ei. Nyt hallitus haluaa helpottaa potkujen antamista. Silloin työntekijälle pitää tulla samat oikeudet. Saa ottaa lopputilin ilman karenssia jos pois potkiminen tehdään entistäkin helpommaksi.
Lukiko info lappusessa, että kurssin aikana sitoudutaan päihteettömyyteen :) Onhan se toki hirveetä jos joutuu olemaan siellä ihan selvänä :)
En totta puhuen nähnyt mitään infolappua missä olisi sanottu sitä tai tuota. Mulle on itsestään selvyys että kaikki jopa pilailukurssit hoidetaan selvinpäin. Olisin voinut halutessani ottaa toisinaan parit savut mutta en vain tee niin. En edes hakenut saikkuja kuten moni kursseihin kypsynyt teki. Ymmärrän kyllä miksi saikuttivat täysin turhasta kurssista.
Sipilän hallitus on saanut aikaan sen, että tuskin enää uskaltaa aamulla avata uutisia kun joka päivä tulee jotain uutta kieroilua silmille. Luottamus valtiovallan pätevyyteen on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juhahan syytti lampaiksi pienyrittäjiä jotka eivät silpputyöllistä.
Mutta ihan savuverhoa kuten tämä "Olen saavuttanut tavoitteeni, miksei Suomen kansa palkitse minua vaalivoitolla"-löpinä.
Olisiko peiliinkatsomisen paikka Juha?
Miten meni mielestäsi Talvivaara, Chempolis, Ylen uhkailu ja hallituksen epädemokraattinen kasassa pitäminen viime kesänä?
Katso Juha peiliin.
Mieluiten peruutuspeiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä Pekkarisen työryhmä saanut mitään aikaan koska olivat valinneet yrityksien lobbareita työtryhmään(!).
Ainut tätä perverssimpi asia oli Pekkarisen ja Sipilän toistensa kiittely(nuoleskelu) täysistunnossa työryhmän "aikaansaannoksista".
Työttömillä ei siis hallituksen mielestä ole kasvoja, eivät ole ihmisiä, joten heiltä voi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Noinhan se on.
Tietämätön inssi, joka tekee kokeitaan, ja joskus voi käydä niin että jos kokeen tulos jatkuvasti on muuta kuin mitä itse etukäteen oletti, voi jopa muuttaa niitä oletuksiaan. Mieluummin kyllä etsii vikaa koejärjestelyistä kuin omista ennakkokäsityksistään.
Valitettavasti hänen kokeiluissaan on nyt koekaniineina oikeita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi työttömättömät, opiskelijat, eläkeläiset ja töissä olevat on sen verran kasvottomia että niiltä voidaan leikata. Fakta on että jos veroja ei voisi kiertää laillisin keinoin jotka tosin ovat moraalittomia niin valtio ei velkaantuisi. Päinvastoin jos osakkeiden omistajat maksaisivat kaiken mitä kuuluu maksaa niin valtio voisi lyhentää velkojaan.
Se on niin simppeliä. Ainoa ongelma on että verojen kiertäminen on tehty lailliseksi. Sitäkin sopii ihmetellä miksi suomessa talousrikostutkijoita on 10 kertaa vähemmän kuin ruotsissa. Alan ymmärtää miksi nordea haluaa siirtyä ruotsista suomeen.
Tuohon se menee. Kai työttömyys saadaan alenemaan vippaskonsteilla ja pakolla, kun viedään se vähäinenkin uhalla. Teet saman työn kun muut, mutta 1/3 osalla normipalkasta, ja eri sosiaalituilla. Orjatyö on päivän sana.