YLE:"Sipilä Lahdessa: Sosiaaliturva on pakko remontoida, aktivointia jatkettava - "Emme suostu siihen, että vaalien lopputulos käsikirjoitetaan meille etukäteen. Me aiomme voittaa seuraavat vaalit""
"...Juha Sipilä kehui puoluevaltuustolle hallituksen saavutuksia: vaaliohjelman eli "tavoitekakkaran" moneen kohtaan, työllisyydestä talouskasvuun ja velanoton taittumiseen, voi Sipilän mukaan nyt laittaa tehty-rastin. "
https://yle.fi/uutiset/3-10171352
Mitäs sanotte, onko Juha lunastanut lupauksensa ja voittaako kepu 2019(?) eduskuntavaalit?
Kommentit (273)
Miten muka meillä menee paremmin? Yli 40 000 työtöntä on työkokeilussa n 600 e kuulausipalkalla.
Vuokrat pilvissä esim lumo-taloissa 44 neliötä 660 e/kk. Hervannasta voi ostaa uuden yksiön 130 000 e. Yksiössä asuu yleensä yksi ihminen joten kyllä kämpällä on hintaa.
Osa-aikatöilläkö tuollaisia asuntovelkoja maksellaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän se Juhan sosiaaliturvauudistus on?
Työttömät maatiloille orjiksi?
Tästä olisi hyvä lehdistön kysyä Sippeltä!
Oletan, että kyseessä taas joku leikkuri. Lasketaan 5 % sosiaaliturvaa. Laskelmista vain tuo 5 % pois.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rotalla ja sen kumppaneilla ei ole mitään tekimistä työttömyyden vähenemisessä. Täysin ketku äijä. Pahin on lindström, se oli viime vuoden persläpi. Petti kaikki.
Jartsan mielestä aktiivimalli ei ole mikään leikkuri, hyvä jartsa! Odotetaan vielä jartsan masinoimaa aktiivimalli kakkosta, se olisikin sitten pelkkää pitkää karenssia, hyvä jartsa! Olet imbesilli ja täysin moraaliton piece of shit.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka meillä menee paremmin? Yli 40 000 työtöntä on työkokeilussa n 600 e kuulausipalkalla.
Vuokrat pilvissä esim lumo-taloissa 44 neliötä 660 e/kk. Hervannasta voi ostaa uuden yksiön 130 000 e. Yksiössä asuu yleensä yksi ihminen joten kyllä kämpällä on hintaa.
Minä "pääsen "uravalmennus kurssille. Mahtavaa! Kuulemma on vielä maksutonta, luki kirjeessä. Jumalauta pitäisikö vielä maksaa, että pääsee johonkin työkkärin aktiivimalli huuhaa kurssille. No nyt olen sitten työllistetty, Pipilä&companyn mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Kepu ei voita vaaleja. Seuraavaksi meillä on kokoomusjohtoinen sinipunahallitus.
Kokoomus voittaa, ja nykymeno jatkuu. Sitähän kai kaikki haluaa.
Kyllä minä olen valmis myöntämään että Sipilän hallitus on onnistunut. Kaikki viime vuosikymmenten hallitukset ovat asettanaat työttömyyden alentamistavoitteita, Sipilä oli ensimmäinen joka myös saavutti asettamansa tavoitteet. Sitä että Suomen tilanne näyttää nyt valoisammalta ei ehkä voida laskea kokonaan Sipilän hallituksen ansioksi, mutta ainakin se on mahdollistanut maamme talouskasvun. Toisin kuin edeltävät hallituksemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuolla rotalla ja sen kumppaneilla ei ole mitään tekimistä työttömyyden vähenemisessä. Täysin ketku äijä. Pahin on lindström, se oli viime vuoden persläpi. Petti kaikki.
Jartsan mielestä aktiivimalli ei ole mikään leikkuri, hyvä jartsa! Odotetaan vielä jartsan masinoimaa aktiivimalli kakkosta, se olisikin sitten pelkkää pitkää karenssia, hyvä jartsa! Olet imbesilli ja täysin moraaliton piece of shit.
Yrittäjiä varmaan kiinostaa saada tuhansia pakkohakemuksia. Niitä tulee jos aktiivimalli 2 on suunnitellun kaltainen. Työttömien syyllistäminen työttömyydestä on typerää. Sama kun pahoinpitelyn uhrille kirjotettaisi sakot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjiä varmaan kiinostaa saada tuhansia pakkohakemuksia. Niitä tulee jos aktiivimalli 2 on suunnitellun kaltainen. Työttömien syyllistäminen työttömyydestä on typerää. Sama kun pahoinpitelyn uhrille kirjotettaisi sakot.
Mutta kun jari haluaa vähän patistella työttömiä. Toivottavasti karman laki on totta, ja riipaisee tuota vielä pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Valta turmelee.
Vai hakeutuuko valtaan ne joilla on jo valmius/alttius/halu turmeltuneisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen valmis myöntämään että Sipilän hallitus on onnistunut. Kaikki viime vuosikymmenten hallitukset ovat asettanaat työttömyyden alentamistavoitteita, Sipilä oli ensimmäinen joka myös saavutti asettamansa tavoitteet. Sitä että Suomen tilanne näyttää nyt valoisammalta ei ehkä voida laskea kokonaan Sipilän hallituksen ansioksi, mutta ainakin se on mahdollistanut maamme talouskasvun. Toisin kuin edeltävät hallituksemme.
Kerro faktoin kuinka työttömyys on Suomessa alentunut? Miten näkyy maamme talouskasvu?
Vierailija kirjoitti:
Juhahan ihmetteli aiemmin jo aktiivimallin epäsuosiota
https://yle.fi/uutiset/3-10052236
"Sipilä puolustaa aktiivimallia – "Lakkoilulle täytyy olla jokin muu syy""
Ettei jäis samalla tavalla ihmettelemään vaalitappiota?
Ei ristus.
Tää ei voi olla todellista.
Toi oikeasti päättää meidän asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä "pääsen "uravalmennus kurssille. Mahtavaa! Kuulemma on vielä maksutonta, luki kirjeessä. Jumalauta pitäisikö vielä maksaa, että pääsee johonkin työkkärin aktiivimalli huuhaa kurssille. No nyt olen sitten työllistetty, Pipilä&companyn mielestä.
Olen käynyt tuon kurssin. Se oli työttömien päiväkerho. Ei se ihan hukkaan mennyt, yksi meistä kahdestakymmenestä sai kesäksi töitä tuuraamalla lomalla olevia. Kyse oli yksinkertaisesta varastotyöstä josta kuitenkin sai oikeaa palkkaa.
Kyllä siellä repeiltiin moneen kertaan kun opeteltiin työnhakua. Kaikki oli tehneet sellaisia määriä hakemuksia että riitti kun näytti sähköpostia niin siinä viimeistään paljastui kuinka turha se kurssi oli.
Sitten töissä tekijältä vaaditaan joustamista mutta työnantajalta ei. Nyt hallitus haluaa helpottaa potkujen antamista. Silloin työntekijälle pitää tulla samat oikeudet. Saa ottaa lopputilin ilman karenssia jos pois potkiminen tehdään entistäkin helpommaksi.
Eli tulevaisuudessa työnteko perustuu erilaisista sosiaalituista. On paarialuokka joka saa samasta työstä näitä vastikkeelisia sosiaalitukia, ja toiset onnekkaat, ei työttömät ihan oikeata palkkaa. Ja eihän toi ole edes tulevaisuutta, vaan ihan tätä päivää jo.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Sipilän hallitusta edeltävä hallitus esim. alensi yhteisöverotusta.
Samoin työllisyyssaavutukset ovat kyseenalaisia, koska niin moni on jossain muissa kuin ihan kunnollisissa vakituisissa palkkatyösuhteissa.
Sipilän hallitus on onnistunut tasapainottamaan julkista taloutta, siinä ne ansiot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun jari haluaa vähän patistella työttömiä. Toivottavasti karman laki on totta, ja riipaisee tuota vielä pahasti.
Karman laki on epämääräinen mutta todellinen. Ex muijaa se iski turhan kovaa, autoin minkä voin.
Sipilää löi jo mutta eihän tuo pitänyt edes suruaikaa joka olisi ollut inhimillistä ja kaikkien hyväksymää. Lindströmin pihvi on armottoman tyhmä. Sitä on viety kuin pässiä narussa ja hyvä jos selviää ilman sydäriä ministeri kautensa.
Soinista on paljastunut se minkä fiksummat näki jo kauan sitten. Puhtaasti omaa etuaan ajava narsistinen populisti. Tuntee varmasti toveruutta sekoomuksen ja kepujen minä, minä tyyppien kanssa. Jos tämä olisi fiktiota niin tämä olisi farssi. Todellisuutena tämä on kuin painajainen josta ei voi herätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt tuon kurssin. Se oli työttömien päiväkerho. Ei se ihan hukkaan mennyt, yksi meistä kahdestakymmenestä sai kesäksi töitä tuuraamalla lomalla olevia. Kyse oli yksinkertaisesta varastotyöstä josta kuitenkin sai oikeaa palkkaa.
Kyllä siellä repeiltiin moneen kertaan kun opeteltiin työnhakua. Kaikki oli tehneet sellaisia määriä hakemuksia että riitti kun näytti sähköpostia niin siinä viimeistään paljastui kuinka turha se kurssi oli.
Sitten töissä tekijältä vaaditaan joustamista mutta työnantajalta ei. Nyt hallitus haluaa helpottaa potkujen antamista. Silloin työntekijälle pitää tulla samat oikeudet. Saa ottaa lopputilin ilman karenssia jos pois potkiminen tehdään entistäkin helpommaksi.
Lukiko info lappusessa, että kurssin aikana sitoudutaan päihteettömyyteen :) Onhan se toki hirveetä jos joutuu olemaan siellä ihan selvänä :)
Vierailija kirjoitti:
Eli tulevaisuudessa työnteko perustuu erilaisista sosiaalituista. On paarialuokka joka saa samasta työstä näitä vastikkeelisia sosiaalitukia, ja toiset onnekkaat, ei työttömät ihan oikeata palkkaa. Ja eihän toi ole edes tulevaisuutta, vaan ihan tätä päivää jo.
ja joidenkin mielestä tuo on ihan oikeutettua. Kummasti ne "jotkut" jotka minä tunnen ja ovat tuota mieltä ovat itse juristeja, yrittäjiä, eivät työttömiä tai pienipalkkaisia.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ensin mainituille ei kuulu työterveyspalvelut (joutuvat kuitenkin ensimmäisestä sairauspäivästä toimittamaan sairaanhoitajan todistuksen ja kolmannesta lääkärin) eikä heille kerry kesälomat eikä eläke.
Tästä olisi hyvä lehdistön kysyä Sippeltä!