Vuosientakaisesta Katri Helena ja Panu Rajala -draamasta ja kysymys koulutuserosta parisuhteessa?
Eilen illalla päädyin lukemaan Katri Helenan ja Panu Rajalan välisestä liitosta, kun en saanut unta. Eron jälkeen Katri Helenasta tehtiin musikaali, jossa Rajala esitettiin sivistyneisyydellään pröystäilevänä professorina ja sen jälkeen Rajala kirjoitti liitosta paljastuskirjan ja haastatteluissa antoi ymmärtää, että hänen piti pikemminkin piilotella sivistyneisyyttään, ettei Katri Helena loukkaantuisi ja kokisi sen esiintuomista pröystäilynä. Rajala sanoi aika suoraan olevansa nykyään suhteessa, jossa sivistyneisyyttä ei tarvitse piilotella (toisin kuin Katri Helenan kanssa).
Ilmeneekö teillä, joilla on suhteessa koulutus/"lukeneisuus"ero, koskaan tällaista ristiriitaa? Mietittekö koulutuseroa ennen suhteeseen ryhtymistä?
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Panu on typerä ja ylimielinen setämies, jolla on ehkä korkea koulutus, mutta ei lainkaan sydämen sivistystä.
Olavi Mäenpäällä oli sydämen sivistystä ja hän ei ollut myöskään käynyt kouluja. Vähän kuin Katri Helena.
Luin joskus tuon törkykirjan ja kertoo enemmän Rajalan arvomaailmasta.
Ikävää, kuinka hän haluaa olla julkisuuden valokeilassa, keinoja kaihtamatta.
Ja teki rahaa Katri-Helenalla, vaikka olivat eronneet.
Kirja kuuluu samaan sarjaan, kuin Rajala kirjoitti kirjan ensimmäisestä vaimostaan ja toi pariskunnan seksielämän kaiken kansan riepoteltavaksi, heti vaimon kuoleman jälkeen.
En puhuisi sivistyksestä Rajalan tapauksessa. Ei ainakaan sydämensivistyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko mitä Danny paljasti muutama vuosi sitten Katri Helenasta? Danny ei yleensä parjaa ketään vaan yrittää aina puhua kauniisti toisista niin musiikin alalla kuin muistakin. Danny sanoi, ettei Katri Helena ole koskaan ajatellut ketään muuta kuin itseään. Kaikki pyörii "minä itse" ympärillä.
Johtuisikohan siitä, että näillä kahdella oli lyhyt seurustelusuhde 1970-luvulla? Tuota Dannyn lausumaa en allekirjoita, oma kokemukseni on aivan päinvastainen. Samoin kaverini, joka lapsena oli usein kylässä K Hn kodissa, leikkimässä hänen lastensa kanssa.
https://www.is.fi/viihde/art-2000001177215.html
Olen yllättynyt tästä. Miten se Danny nyt tuollaista puheli. Onkohan jotain jäänyt puolin ja toisin hampaankoloon?
Vierailija kirjoitti:
Muistatteko mitä Danny paljasti muutama vuosi sitten Katri Helenasta? Danny ei yleensä parjaa ketään vaan yrittää aina puhua kauniisti toisista niin musiikin alalla kuin muistakin. Danny sanoi, ettei Katri Helena ole koskaan ajatellut ketään muuta kuin itseään. Kaikki pyörii "minä itse" ympärillä.
Danny oli palavasti rakastunut Katri Helenaan, olisiko 70-luvulla, mutta Katri Helenalla oli oma rakas katsottuna ja lyhyen seurustelun jälkeen hän meni naimisiin Liisa Lipsasen kanssa.
Olen joskus ollut Katri Helenan naapuri ja oman kokemukseni mukaan on oikein symppis ja ystävällinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Rajala tuntuu vuodesta toiseen vaativan loputonta huomiota.
Hän mitä ilmeisimmin pitää itseään sivistyneenä.
Sivistys ei mielestäni tarkoita sitä, että kuvaa vaimot anatomiaa myöten, kerskuu loputtomasti omalla osaamisella ja herjaa aiempia puolisoitaan.
Loukkaat nyt satoja tuhansia suomalaisia naisia. He kuvailevat varsinkin eksiensä ja yhden illan hoitojen anatomiat turhankin avoimesti. Ovatko he muka sivistymättömiä?
Mun ystävät ovat ainakin hylänneet lukemattomia seuraanpyrkijöitä periaatteella, että
"Eihän hän ole edes akateeminen."
Ymmärrän oikein hyvin, että ei voida ottaa vähemmän koulutusta saanutta edes ystäväksi saatikka seurustelusuhteeseeen. Kyllä siinä saa sitten hävetä, kun tuovat omaa sivistymättömyyttään esiin.
Luin Rajalan kuolleesta vaimostaan kertovan kirjan joskus 15-vuotiaana kun se ilmestyi ja vieläkin ällöttää koko opus. Tajusin jopa silloin nuorena että halusi vain kerskua "rakastajantaidoillaan" ja naisillaan.
Katrsi Helenan ja kalakaverin suhde on hieno!