AVICII kuollut
Kommentit (339)
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna hyräilin itsekseni Hey Brother-biisiä. Mietin, että mitähän tuo Avicii tekee nykyään, kun ei ole uutta musiikkia tullut. Ja nyt uutinen kuolemasta :(
Kepeät mullat :(
Itselläkin soinut tuo Hey Brother päässä viime päivinä, kun kuulin biisin viimeksi nimenomaan vaateliikkeessä.
Surullista.
Hieno ihminen kertakaikkiaan. Arvostan paljon, huippuartisti ja pitkäaikainen suosikkini.
Liian nuorena hän lähti kohti taivaan portteja. Ikävä on suuri <3
Ilmeisesti ihmisille tarvittaisiin mediakoulutusta, nyt he kuvittelevat että kaikkea ok laukoa netissä anonyyminä. Näistä töräyttelijöistä tulee mieleen pikkulapset, jotka eivät vielä ymmärrä sosiaalisia normeja ja sanovat mitä mieleen tulee.
Ei kuolleita tarvitse sankareiksi korottaa, mutta kaikenlainen "hyvä että kuoli" +vielä törkeämmät kommentit ovat asiattomia ja kertovat kommentoijan sivistymättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä aamuna hyräilin itsekseni Hey Brother-biisiä. Mietin, että mitähän tuo Avicii tekee nykyään, kun ei ole uutta musiikkia tullut. Ja nyt uutinen kuolemasta :(
Kepeät mullat :(Itselläkin soinut tuo Hey Brother päässä viime päivinä, kun kuulin biisin viimeksi nimenomaan vaateliikkeessä.
Surullista.
Kauniit sanat ko biiseissä.
Tiesi varmasti kuolevansa. Hirveää ajatella miltä hänen vanhemmistaan tuntuu. RIP
Avicii oli todella hieno muusikko ja vaikutti myös symppikseltä. Vei DJ tason ihan uusiin ulottuvuuksiin. Nero omassa ammatissaan. En usko, että tulee toista samanlaista vähään aikaan. Megahittien mies. RIP.
RIP, minusta esimerkiksi Hey Brother oli kelpo biisi. Alkoholi ja huumeet eivät koskaan ole tehneet ketään viisaammaksi tai terveemmäksi tai parantaneet kenenkään elämänlaatua. Avicii pääsi lähes 27-kerhoon Brian Jonesin (multilahjakas Rolling Stonesin jäsen), Jimi Hendrixin <3, Jimin (the poet <3), Janisin, Kurt Cobainin ja mm. Amy Winehousin kanssa. Kestääkö keho aineita ja pää jotenkuten sinne 27:ksi? Poikkeuksena tietysti Keith Richards ja muutamat muut ihmeoliot...
Ai se oli AVICII. Minä luulin, että Avicii.
Minulle on ihan sama nuo teidän "ei hän tehnyt mitään musiikkia" kommenttinne. Oli mitä tahansa mölyä, niin minut nämä hänen "tekeleensä" sai aina hyvälle mielelle ja tykkäsin mukana jammailla. Tykkään kuunnella näitä "tekeleitä" etenkin kuntosalilla. RIP hyvää mies. m28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka se on?
Kurjaa kuolema on aina, mutten edelleenkään tajua näitä aloituksia...
Paavo Väyrynenkään ei sitten aio pyrkiä Keskustan puheenjohtajaksi ja mahtava juustokakku onnistuu ihan vain kolmella ainesaosalla.
Aina löytyy näitä kiven alla asuneita
Miksihän ei koskaan kirjoiteta esim. "Maailman tunnetuimpiin iskelmälaulajiin kuuluva Madonna..."
Ei tarvitse, jos on oikeasti tunnettu.
Mitä väliä tunsitko juuri sinä Aviciin tai piditkö juuri sinä hänen musiikistaan.
Avicii oli alallaan huippusuosittu ja menestynyt ja kuoli nuorena. Se jo puhuttaa ihmisiä.
Mun lempimusiikkia se ei ollut, mutta olen silti pahoillani hänen kuolemastaan.
Mieleen jäivät mm. ihana video Waiting for Love ja se hetki, kun kuulin, että Avicii on RUOTSALAINEN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää osu ja uppos, kun tyttäreni 12v lauloi tämän kevätjuhlissa 2014, luokka säesti ja osa oli kuorona. Aivan älyttömän upea kappale ja tietty, kun maailman upeimmat lapset sen esittävät. Yhä tuli kyyneleet, kun sitä muistelee. Sen jälkeen tuli itsellekin Avicii tutuksi.
Mainittakoon että tuo on Aloe Blaccin biisi, Avicii ainoastaan tuottaja.
Säveltäjä myös.
Ohis
Jos pidät sämpläystä säveltämisenä niin toki.
Itse en pidä.
Et selkesti erota Aviciita tavan dj:stä. Avicii siis todellakin SÄVELSI kappaleet. Wycleaf Jean kertoi dokkarissa, että Aviciilla oli samanlainen tapa tehdä kappaleita, kuin Michael Jacksonilla: hän pystyi mielessään keksimään melodian ja sai sen toteutettua kitaralle, synalle.. Kun muut säveltävät kappaleita kokeillen erilaisia melodioita vaikkapa sillä kitaralla, niin Avicii keksi koko melodian jo omassa päässään ja sai sen toteutettua suoraan.
Suosittelen tutustumaan vaikkapa siihen Aviciin dokumenttiin, jos todella kuvittelee, että painoi vain nappuloita tai sämpläsi kappaleita.
Vierailija kirjoitti:
Voi paska sanon minä. Miksi helvetissä sitä viinaa pitää juoda kaksin käsin. Vituttaa kun ihmiset eivät oikeasti tajua, että VIINA ei ole mikään terveysjuoma vaan se tappaa ihan varmasti.
Introvertti, jota ahdistaa nousta lavalle ihmisten eteen kerta toisensa jälkeen. Ilmaista "lääkettä" tarjolla ahdistuksen voittamiseen... Surullinen tapaus kerta kaikkiaan. Harmi, ettei siirtyminen parrasvaloista pelkäksi tuottajaksi tapahtunut ajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää osu ja uppos, kun tyttäreni 12v lauloi tämän kevätjuhlissa 2014, luokka säesti ja osa oli kuorona. Aivan älyttömän upea kappale ja tietty, kun maailman upeimmat lapset sen esittävät. Yhä tuli kyyneleet, kun sitä muistelee. Sen jälkeen tuli itsellekin Avicii tutuksi.
Mainittakoon että tuo on Aloe Blaccin biisi, Avicii ainoastaan tuottaja.
Säveltäjä myös.
Ohis
Jos pidät sämpläystä säveltämisenä niin toki.
Itse en pidä.
Sämpläystä se on säveltäminenkin, ainakin trackereilla ja sekvenssereillä.
Olisin voinut vannoa, että ikinä en ole tyypistä kuullut mitään, mutta.... "muutamaan" olen tämän kuullutkin, vaikka en millään tavalla harrasta musiikinkuuntelua.
Itse kuulun siihen ryhmään, jota saattaa liikuttaa ihmisen poismeno vaikken häntä henkilökohtaisesti tuntisikaan. Etenkin, jos vähä tietää tarinaa taustalta mikä tähän olisi saattanut johtaa (esim tässä tapauksessa ahdistushäiriön paikkaamista juomisella). Jään aina miettimään minkälaista hänen elämänsä on mahtanut olla ja myös sitä miten valtava suru hänen vanhemmillaan ja muilla läheisillä mahtaa olla.
Olen itseasiassa ihan hemmetin iloinen, että tunnepuolen ajattelutapani ja empatiakykyni on niin voimakas vaikka se välillä vetääkin alakuloiseksi.
Inhottaisi olla se ihminen joka kirjoittaa tällaisen uutisen kommentiksi että oma vika, ihan sama, paskaa musiikkia jne. Joskus voi myös olla kommentoimatta jos ei ole sisällöltään järkevää sanottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nevöhööd.
No aika ihme jos et oo biisejä kuullut.
"Helmikuussa 2014 Wake Me Up!:ista tuli kaikkien aikojen soitetuin kappale musiikin suoratoistopalvelu Spotifyssa yli 200 miljoonalla soittokerralla"
Luuletko sinä että kaikki kuuntelevat tuollaista musiikkia?
Muistan 80-luvun Wake me up before you go
Muistan, Anita Hirvisen suurimpia hittejä
Mikä lie oli se ”light my fire” tyyppi. En tykännyt musiikista, mutta ihmisenä en häntä ala pilkkaamaan.