Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (339)

Vierailija
261/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nevöhööd.

Saattaisit silti tunnistaa hänen musiikkinsa. Itse olen 51 ja niin paljon noita on soitettu että minullekin tuttu nimi.

En ole tuo lainaamasi nevöhööd, mutta nevöhööd minäkin. Linkkasin tuon ensimmäisen sivun kappaleen, joka lienee hänen suurimpia hittejään ja nevöhöödinä pysyi tuon kuuntelun jälkeenkin. Tosin yllätyin kyllä hieman biisistä.

Odotin jotain hiphoptekno osastoa, kun kaveria deejiiksi tituleerataan, mutta sieltähän tulikin ihan puhdasta diskohumppaa. Alkuun kuulosti jopa ihan kohtuulliselta ja ihan kuunneltavaltakin, kun biisi polkaistiin käyntiin pelkällä akustisella kitaralla ja laululla, kunnes 40 sekunnin kohdalla mukaan tuli basari, joten sen jo arvasikin mihin se johtaa ja niin johtikin, eli puolentoista minuutin kohdalla homma losahti sitten oikein kunnolla tusinadiskohumpaksi ja se siihen loppui minun kuunteluni. 

t: M47 entinen dj minäkin

ps. niin ja se hiphopteknorap olisi kiinnostanut vielä vähemmän, vaikka siis entinen dj olenkin, tai ehkä juuri siksi

Ja sitten kun vielä herra 47 perähikiän kulmabaarin ex-dj kertoo, millä meriiteillä arvostelee biisejä, joita on kuunneltu miljardeja kertoja ja jotka ovat tienanneet tekijälleen miljoonia euroja? On se kumma, että tusinadiskohumppa menestyy, mutta teikäläisen tekeleistä ei ole kukaan kuullut.

Mikä motiivi sulla on edes kommentoida tähän keskusteluun?

No johan poju veti herneen nenuliinsa. Kerroin vain oman mielipiteeni tänne linkatusta biisistä, ei siitä kannata herneitä nenuliin vetää, jos omaan makuusi diskohumppa istuu. Se että miljoonat (miljardit ihan pikkasta liioittelua) pitää diskohumpasta ei tietenkään ole mikään yllätys, mutta ei minun siitä siltikään tarvi perustaa.

Meikäläinen ei ole koskaan tehnyt ainuttakaan biisiä, olen vain työskennellyt tiskijukkana. Tietääkseni musiikista saa kertoa mielipiteensä, vaikkei olisi tehnyt ainuttakaan biisiä. Etköhän sinäkin ole joskus jostakin biisistä mielipiteesi kertonut, vaikket olisi säveltänyt yhtäkään säkeistöä.

Motiivini oli tietysti sama kuin muillakin, keskustella ajankohtaisista asioista. Tulin ottamaan selvää, että mikä mahtaa olla tämä minulle täysin tuntematon entinen dj, josta nyt niin kovasti kohistaan. No teinitähtihän hän oli, kuten vähän arvelinkin.

Omalla urallani en halua sen kummemmin henkseleitä paukutella, mutta tulihan sitä aikoinaan soitettua Suomen suosituimmassa diskossa useampikin vuosi. Kyseessä siis nimenomaan oli disko, ei yökerho, kuten nykynuoriso kaikkia yöravintoloita nykyään nimittää. Siihen aikaan yökerhoja oli vain muutama Suomessa ja niiden määrää säädeltiin lailla. 

Tämä on niin tyhmä ja ylimielinen kommentti, että en viitsi jatkaa keskustelua kanssasi.

T. "Poju"

Vierailija
262/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, kurja tapaus ja liian nuorena lähti, mutta voisiko nuo Iltisten 20+ vee toimittajat nyt hieman rajoittaa? Tunnin välein uusia "uutisia"/kannanottoja, miksi tyyppi oli niin tärkeä jne.

David Bowie, Prince, Chris Cornell ym. kun kuolivat, oli tyyliin pari uutista ja that's it. Vaikka minun mielestäni kyseessä olivat hieman eri sarjassa painivat muusikot...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan tosta. Tytär eilen kertoi ja näytti kuvan ja soitti sen biisejä, ei sanoneet yhtään mitään... 

Että eipä kovin kuuluisa voinut olla. 

Vierailija
264/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ironista että kaverin biisejä on mm. Wake Me Up (...So wake me up when it's all over....)  ja Last Dance... :-o

Tuo Wake Me Up on menevä ja reipas biisi silti, aika moni tunnistaa sen varmasti kun kuulee muttei osaa yhdistää tähän edesmenneeseen kaveriin.

En tunnistanut, kuulin eilen pätkän.

Ehkä nuorille tuttu, mutta ei kyllä mikään suuri  tähti, kun en ole kuullut koskaan edes tota taiteilijanimeä.

Miksihän tästä jauhetaan. 

Vierailija
265/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä näitä piruiljoita näissä Avicii ketjuissa. Kuina alhainen ihminen pitää olla, että keksii piruilun aihetta ihmisestä, joka on juuri kuollut, 28-vuotiaana? Ei minuakaan kiinnosta tanssimusiikki, silti ymmärrän että joku on juuri hetki sitten kuollut. Enkä myöskään tule tänne haukkumaan tiettyä musiikkilajia, tai tekemään pilaa muista ihmisistä jotka kommentoivat tätä ketjua. Vaikka hänen perheensä ei näitä ketjuja luekaan, onko olemassa mitään käytöstapoja? Mitä jos purkisitte oman huonon olonne johonkin muuhun ketjuun? Vai onko tieten tahtoen tarkoitus järkyttää ihmisiä lisää, jotka ovat jo järkyttyneet tämän nuoren tähden kuolemasta? Siinä tapauksessa olette vajonneet alemmas kuin itse huomaatte.

Vierailija
266/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan halusi vetäytyä taka-alalle ja tuottamaan muille musaa, mutta ahneet taustajoukot painostivat etualalle ja staraksi lavalle. Pää ei kestänyt. Surullista miten nuori ihminen toimii muiden rahantekokoneena.

50% musiikin striimaus- jne tuloista sekä 20% keikkautuloista meni managerille. Ilmankos piiskasi toista melkein leikkauspöydältä suoraan jonkun radion ohjelmaan lisämarkkinoimaan keikkaa.

Katoin dokkarin eilen ja se managerin meininki oli kyllä aika hyytävää :-( Tim oli kyllä hirmu ujo, symppis ja introvertti ja ennen kaikkea ihan mielettömän lahjakas nuori mies. RIP.

Vierailija
267/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin uudelleen sen kuvia, ja kyllä on ihan outo heppu minulle. Naamaa en ole koskaan nähnyt (ja on hyvä naamamuisti).

Olen 46.

Vähän mittasuhteet siksi minuakin ihmetyttää, että on uutisoitu niin näyttävästi. Enemmistölle ei sano yhtään mitään.

t.478

Vierailija
268/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ironista että kaverin biisejä on mm. Wake Me Up (...So wake me up when it's all over....)  ja Last Dance... :-o

Tuo Wake Me Up on menevä ja reipas biisi silti, aika moni tunnistaa sen varmasti kun kuulee muttei osaa yhdistää tähän edesmenneeseen kaveriin.

Ehkä nuorille tuttu, mutta ei kyllä mikään suuri  tähti, kun en ole kuullut koskaan edes tota taiteilijanimeä.

Voisiko olla kyse siitä, että nuori jätkä kuoli yllättäen. Vaikka oli jättänyt alkoholin ja ollut leikkauksissa. Maailmankuulu jätkä oli joka tapauksessa, tiedät sinä hänet tai et. Seuraatko yhtään musiikkimaailmaa? Jos seuraisit, tietäisit. Erikoista tulla tänne jankuttamaan että kukas tämä oli, kun SINÄ itse olet tietämätön. Ehkä meitä muita ei kiinnosta, että juuri SINÄ et tiedä kuka hän on. Etkä ole koskaan, yhtään missään kuullut hänen musiikkiaan. (Soi kyllä radiossa, kaupoissa, julkisissa paikoissa yhdessä vaiheessa ihan koko ajan). Oliko lisää kysyttävää? Olisitko kiinnostunut miksi kuoli, jos kyseessä olisi oma poikasi? Onko sinulla mitään tunteita muita kohtaan, vai oletko tunteeton?

Vierailija
269/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä näitä piruiljoita näissä Avicii ketjuissa. Kuina alhainen ihminen pitää olla, että keksii piruilun aihetta ihmisestä, joka on juuri kuollut, 28-vuotiaana? Ei minuakaan kiinnosta tanssimusiikki, silti ymmärrän että joku on juuri hetki sitten kuollut. Enkä myöskään tule tänne haukkumaan tiettyä musiikkilajia, tai tekemään pilaa muista ihmisistä jotka kommentoivat tätä ketjua. Vaikka hänen perheensä ei näitä ketjuja luekaan, onko olemassa mitään käytöstapoja? Mitä jos purkisitte oman huonon olonne johonkin muuhun ketjuun? Vai onko tieten tahtoen tarkoitus järkyttää ihmisiä lisää, jotka ovat jo järkyttyneet tämän nuoren tähden kuolemasta? Siinä tapauksessa olette vajonneet alemmas kuin itse huomaatte.

Lasketaanko se piruiluksi, kun sanoo ettei ole koskaan kuullut tollasesta artistista?

Ei mun tarkotus ainakaan ollut piruilla kun sen totesin.

Vierailija
270/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasketaanko se piruiluksi, kun sanoo ettei ole koskaan kuullut tollasesta artistista?

Niin mutta miksi meitä kiinnostaisi, että et ole kuullut tästä artistista? 

Vierailija
271/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kuuro, jos ei ole kuullut yhtäkään tämän artistin kappaletta. Kuuntelin muutaman randomisti ja tunnistin heti kaikki, vaikka en kuuntele nuorisomusiikkia. 

Vierailija
272/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko olla kyse siitä, että nuori jätkä kuoli yllättäen. Vaikka oli jättänyt alkoholin ja ollut leikkauksissa. Maailmankuulu jätkä oli joka tapauksessa, tiedät sinä hänet tai et. Seuraatko yhtään musiikkimaailmaa? Jos seuraisit, tietäisit. Erikoista tulla tänne jankuttamaan että kukas tämä oli, kun SINÄ itse olet tietämätön. Ehkä meitä muita ei kiinnosta, että juuri SINÄ et tiedä kuka hän on. Etkä ole koskaan, yhtään missään kuullut hänen musiikkiaan. (Soi kyllä radiossa, kaupoissa, julkisissa paikoissa yhdessä vaiheessa ihan koko ajan). Oliko lisää kysyttävää? Olisitko kiinnostunut miksi kuoli, jos kyseessä olisi oma poikasi? Onko sinulla mitään tunteita muita kohtaan, vai oletko tunteeton?

En tiedä seuraanko varsinaisesti paljon, mutta kuuntelen ainakin, eritoten rokkia ja metallia ja vanhempaa musaa laidasta laitaan.

Ehkä nykyajan dj:t eivät ole suurin vahvuuteni, myönnän kyllä.

Tyttäreni tapauksesta minulle infosi, olin vain huuli pyöreenä.. eikä auennut yhtään enempää asia, vaikka soitti mulle sen biiseistä pätkiä ja näytti kuvia. 

Vierailija
273/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän teidänkin on ymmärtää, etteivät kaikki ole koskaan kuulleet tosta artistista.

Ihmettelen miksi niin laajalti uutiosoidaan ja hehkutetaan suureksi maailmanluokan muusikoksi, minä laitan tohon kategoriaan vain sellaset isot nimet, jotka kaikki tietää.

Vierailija
274/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvähän teidänkin on ymmärtää, etteivät kaikki ole koskaan kuulleet tosta artistista.

Ihmettelen miksi niin laajalti uutiosoidaan ja hehkutetaan suureksi maailmanluokan muusikoksi, minä laitan tohon kategoriaan vain sellaset isot nimet, jotka kaikki tietää.

Tämän päivän muusikot eivät kaikki ole sellaisia nimiä, joita sinä tiedät. Syy on se, että esim. tanssimusiikin dj:t ja säveltäjät eivät tule esiin samanlaisina staroina kuin joku Madonna tai Bon Jovi. Oletan että olet sitä ikäluokka, joka tietää nämä kaksi? Kuunteletko radiota? Tiedätkö kaiken nykymusiikista? Tunnetko nimeltä kaikki tämän hetken nuorison kuuntelemat musiikki-idolit? Niin, en uskonutkaan että tiedät. Lue lehdistä kenen kanssa tämä Avicii on tehnyt yhteistyötä, niin ehkä alat tajuamaan jotain. On todellakin suuri maailmanluokan muusikko, ja jos et tajua sitä, niin ymmärryksessäsi on jotain vikaa.

Vierailija
275/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän päivän muusikot eivät kaikki ole sellaisia nimiä, joita sinä tiedät. Syy on se, että esim. tanssimusiikin dj:t ja säveltäjät eivät tule esiin samanlaisina staroina kuin joku Madonna tai Bon Jovi. Oletan että olet sitä ikäluokka, joka tietää nämä kaksi? Kuunteletko radiota? Tiedätkö kaiken nykymusiikista? Tunnetko nimeltä kaikki tämän hetken nuorison kuuntelemat musiikki-idolit? Niin, en uskonutkaan että tiedät. Lue lehdistä kenen kanssa tämä Avicii on tehnyt yhteistyötä, niin ehkä alat tajuamaan jotain. On todellakin suuri maailmanluokan muusikko, ja jos et tajua sitä, niin ymmärryksessäsi on jotain vikaa.

Ei tarvitse hermostua sentään. Olet oikeasssa, en tiedä nykyajan tanssipoppinimiä, joistain olen kuullut lapsen kautta.

Joo, sitä ikäluokkaa juuri olen. Sillon oli vielä isoja nimiä, jotka kaikki tiesi, kun minä olin nuori. Nythän koko musabisnes oin ihan erilaista.

Ja kuten todettu, kuuntelen enemmän metallia tai vanhaa musaa jne.

Vierailija
276/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseisellä artistilla on siltikin esim. Spotifyssä ja YouTubessa enemmän kuuntelukertoja kuin niillä artisteilla, "jotka kaikki tietää." On se kumma, jos maailman viime vuosien kuunnelluimpia artisteja ei saa kutsua maailmanluokan muusikoksi, vaikka SINÄ et häntä tietäisikään.

Ehkä tässäkin alkaa olla sukupolvien välinen kuilu, vanhat ovat jumahtaneet siihen, että isoja nimiä ovat vain Madonna, Queen ja Michael Jackson ja muut jo heidän nuoruudessaan isoja nimiä olleet artsistit ja kaikki uusi on "nuorison hömppää".

Vierailija
277/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tyhmä ihminen tulee kommentoimaan tähän ketjuun, että kuka toikin on, MINÄ en tiedä.

Vierailija
278/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sen ihmettelyn ettei ole kuullut kyseisestä artistista tehdä fiksulla ja arvostavallakin tavalla, silloin kommentointi aiheeseen olisi ok.

Vierailija
279/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.is.fi/viihde/art-2000005651671.html

Ehkä tuossa olisi vähän mittasuhteita, miten Ruotsissa on otettu Aviciin kuolema vastaan. Suomessa pyöritellään silmiä, että kuka?

Esim. Jared Leto on kirjoittanut julkisesti poismenosta, ettei ihan niin nobody, mitä täällä tietämättömät antaa luulla.

N46

Vierailija
280/339 |
22.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo kuullut. Liian nuorena kuoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme