Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5:2 - mikä auttaisi paastopäivän päänsärkyyn?

Vierailija
20.04.2018 |

Kokeilen ensimmäistä kertaa elämässäni 5:2:sta. Pudotettavaa on kymmenen kiloa, ja ensimmäisen 4 päivän aikana on lähtenyt puoli kiloa, toki varmasti nesteitä yms.

Mutta mikä avuksi, kun paastopäivänä on aivan järkyttävä päänsärky? Olen juonut litrakaupalla ja syönyt suolaista. Päänsärky on kuin migreeni, hakkaa silmien takana, oksettaa, pyörryttää, heikottaa. En voi tehdä töitä näin, tämä iskee puoleen päivään mennessä.

Onko kenelläkään ollut samaa? Voisiko tämä helpottaa jatkossa? Paastopäiviä takana vasta kaksi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omar-munkki

Vierailija
2/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa, syö rasvaa paastopäivänä.  Munavoita ja kasviksia kolmesti päivässä, juomiseksi suolavettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö normaalisti.

Vierailija
4/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ettei 5/2-metodi sovi sinulle. Minulla on taipumusta migreeniin, ja se iskee takuuvarmasti jos verensokeri on kovin alhaalla. Siksi en uskalla edes kokeilla vuoropaastoa.

Vierailija
5/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolaa, suolaa

Vierailija
6/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väkisin kitkuttaisit paastopäivillä jos ne eivät yksinkertaisesti sovi sinulle. On helpompiakin tapoja pudottaa painoa.

Vierailija
7/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kokeillut vasta kaksi päivää, siksi en heti sanoisi että ei sovi.

Vai ovatko kaikki muut euforisessa tilassa heti ensimmäisestä paastosta?

Vierailija
8/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvaa, syö rasvaa paastopäivänä.  Munavoita ja kasviksia kolmesti päivässä, juomiseksi suolavettä.

Ei huono idea mutta voita ei hirveästi mahdu 500 kcaliin. Kolmesta munastakin tulee jo puolet päivän energiasta.

Vierailija
9/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla ettei 5/2-metodi sovi sinulle. Minulla on taipumusta migreeniin, ja se iskee takuuvarmasti jos verensokeri on kovin alhaalla. Siksi en uskalla edes kokeilla vuoropaastoa.

Hmmm voi olla. Olisin toivonut että sopii, kun syömättömyys on muuten helppoa.

Vierailija
10/17 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö normaalisti.

Niin, mutta kun pitää laihduttaa. Niin jostain ne kalorit on vähennettävä ja parin päivän himmailu ideana on hyvä.

Vierailija
11/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö ruoka? Pitää kyllä olla tyhmä tai syömishäiriöinen, jos paastoaa itselleen sairaan olon.

Vierailija
12/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kokeillut vasta kaksi päivää, siksi en heti sanoisi että ei sovi.

Vai ovatko kaikki muut euforisessa tilassa heti ensimmäisestä paastosta?

http://terveyskeskus.net/forum/index.php?topic=382.0

Vierailija
13/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset tuppaa olemaan erilaisia. Itselleni 5:2 oli ainut tapa, jolla sain laihdutettua ilman hermojen menetystä ja kiukkua. - 8kg oli tulos ja pudotuksen jälkeenkin olen pysynyt samalla linjalla, mutta ilman kaloreiden tarkempaa laskentaa (toki katson niitä edelleen, ettei tule vedettyä liikaa). Eli viitenä päivänä viikossa syö kevyesti ja viikonloppuna sitten voi herkutellakin, jos tekee mieli. En kestäis sellasta kaiken herkuttelun itseltään kieltämistä ja siks 5:2 toimi hyvin.

Vierailija
14/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottaa, kun kuonat poistuneet. Tosin en tiedä, sopiiko 5:2 kaikille ylipäätään, mutta siis yleissääntönä paastopäivä pöllyttää kuonat liikkeelle. Tue sitä juomalla tarpeeksi, piillä/piihappogeelillä, antioksidanteilla, ehkä joku maksaa ja munuaisia tukeva valmiste myös.

Vierailija
15/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpottaa, kun kuonat poistuneet. Tosin en tiedä, sopiiko 5:2 kaikille ylipäätään, mutta siis yleissääntönä paastopäivä pöllyttää kuonat liikkeelle. Tue sitä juomalla tarpeeksi, piillä/piihappogeelillä, antioksidanteilla, ehkä joku maksaa ja munuaisia tukeva valmiste myös.

Mitkä ihmeen kuonat?

Vierailija
16/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo 5:2 tarkoita paastopäiviä vaan että viitenä päivänä saa syödä normaalisti ja kahtena vain 350-500 kcal.

Itse sain kipinän lumolifestyle blogista. Siellä on myös hyviä reseptejä pienemmän kalorimäärän päiviksi.

Vierailija
17/17 |
21.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, en osaa auttaa kun en ole paastopäivinä kokenut päänsärkyä. Auttaako särkylääke? Kokeile nyt vielä pari viikkoa, jos särky jatkuu sitkeänä edelleen ei paasto varmaan sovi sinulle. Itselläni on sujunut ihmeen hyvin ( paastoa takana maaliskuun puolivälistä )... itselläni parhaiten toimii se että en syö ennen kuin illalla töistä tullessa. Kumma juttu että nälkä on hyvin maltillista työpäivän aikana, vasta klo 12 alkaa ylipäätään tulla tunne että voisi syödä. Vaa’alla en ole käynyt mutta olo on kevyempi ja veikkaan että kiloja on tippunut ehkä 2... vielä on tiputettavaa joku kymmenisen kiloa, ihmeen helposti on tähän asti sujunut. Tsempit ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi