Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Berliinissä hellettä, miksi Suomessa täytyy olla niin kylmää? :(

Vierailija
20.04.2018 |

Suomen kesä on liian lyhyt ja joskus se jää kokonaan pois.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki 10 astetta ja tulee. Ei mitään lämpöâ.

Täällä Vantaalla oli noin 17. Auringossa omalla terassilla tuulen suojassa jo aika kiva.

Vierailija
22/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitteko helteen rakastajat kertoa miksi tykkäätte siitä?

Itse en kestä ollenkaan - en voi olla aurungossa, koska palan. Tai laitan aurinkorasvaa joka tahmaa kaiken. Päätä särkee vaikka kuinka joisi vettä ja söisi suolaista. Mitään kivaa ei voi laittaa päälle. Hiki valuu pitkin selkää ja silmiin. Hiukset liimaantuvat päähän. Ihmiset haisevat entistä pahemmilta. Reidet liimautuvat penkkeihin. Pöly takertuu kurkkuun. En koskaan näytä nii rumalta kuin helteellä.

Eli mitä hyvää kuumassa ilmassa on sinulle? :)

Hikoiletko todella noin runsaasti Suomen leudossa kesäsäässä? Jotain häikkää täytyy olla kropassa, jos selkä ja päänahka ovat läpimärät ja päätä särkee jatkuvasti. Älä juo pelkkää vettä vaan urheilujuomaa josta saat kaliumia ja natriumia ym. poishikoiltujen tilalle. Vaahtomaiset aurikosuojat ovat kevyitä ja tahmaamattomia kun niitä levittää maltillisesti eikä kourakaupalla. Ja monella kosmetiikkasarjalla on korkean spf-pitoisuuden aurinkovoiteita nimenomaan kasvoille, ne suojaavat auringolta sekä pitävät ihon mattaisena ja kiillottomana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en kestä ollenkaan - en voi olla aurungossa, koska palan. Tai laitan aurinkorasvaa joka tahmaa kaiken. Päätä särkee vaikka kuinka joisi vettä ja söisi suolaista. Mitään kivaa ei voi laittaa päälle. Hiki valuu pitkin selkää ja silmiin. Hiukset liimaantuvat päähän. Ihmiset haisevat entistä pahemmilta. Reidet liimautuvat penkkeihin. Pöly takertuu kurkkuun. En koskaan näytä nii rumalta kuin helteellä.

Ei ole kyllä normaalia tuollainen reaktio lämpimään ilmaan :D minäkin btw palan ilman aurinkorasvaa, mutta osaan hankkia laaturasvaa joka ei jää tahmeaksi.

Mitä rakastan helteessä?

- Sitä, että voi vain vetää ilmavan hellemekon päälle ja sujauttaa jalat sandaaleihin ja lähteä ulos - ei tarvii käyttää 10 min vaatteisiin kääriytymiseen, ei tarvii miettiä takkeja ja sukkia ja huiveja ja muita tai raahata mukana kerroksia sen varalta että tuleekin vilu

- Sitä, että voi olla aamusta iltaan ja pitkälle yöhön ulkona ulkona ulkona, ilman että palelee. Tuntikausiksi venyviä spontaaneja grillibileitä ystävien kanssa, pikkuhiprakkaisia kuutamouinteja tähtien alla, kirjan lukemista ja sangriaa puistossa avomiehen vieressä, ulkoilmajuhlia ja katubileitä, bikineissä hengailua rannikolla...

- Sitä, että aurinko lämmittää ihoa ja saa sen hehkumaan ja tuo ketä tahansa kaunistavan pienen päivetyksen kasvoille

Kaikkein suurin on just se huolettomuus joka tulee vain silloin, kun ei tarvitse edes leikillään miettiä tuleekohan mulle kylmä, viilentääkö tuuli ilman vielä kylmemmäksi, pitääkö ottaa mukaan lämmintä vaatetta, loppuukohan ulkoilmaan suunnitellut istujaiset siksi että kaikkia rupee viluttamaan ja on pakko siirtyä sisätiloihin kököttämään.

En pode päänsärkyä tai liikahikoilua ellei nyt ole TODELLA kuuma eli tyyliin 27 tai yli, ja sellaisestahan on suomessa hyvin harvoin vaaraa :D

Vierailija
24/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuussa jo valitetaan kun ei ole hellettä? Tästä tulee pitkä kesä...kuunnella tuota (tai lukea). Anna mun kaikki kestää! 😳

Vierailija
25/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hikoiletko todella noin runsaasti Suomen leudossa kesäsäässä? Jotain häikkää täytyy olla kropassa, jos selkä ja päänahka ovat läpimärät ja päätä särkee jatkuvasti. Älä juo pelkkää vettä vaan urheilujuomaa josta saat kaliumia ja natriumia ym. poishikoiltujen tilalle. Vaahtomaiset aurikosuojat ovat kevyitä ja tahmaamattomia kun niitä levittää maltillisesti eikä kourakaupalla. Ja monella kosmetiikkasarjalla on korkean spf-pitoisuuden aurinkovoiteita nimenomaan kasvoille, ne suojaavat auringolta sekä pitävät ihon mattaisena ja kiillottomana.

Nyt puhuin helteestä. 25-40 astetta. Kyllä kolmessakympissä on jo tuskaa, kuten tänään täällä Prahassa. Ei auta juomiset ja syömiset kun olo on koko ajan epämukava. Rasvoja toki on monenlaisia, pitääkin taas kokeilla uusia josko löytyisi suosikki :).

Vierailija
26/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Voi pukeutua nätisti kevyisiin mekkoihin. Töiden jälkeen voi istuskella puistossa, terassilla, olla vaan omalla pihalla jne eikä palele. Kevyt rusketus sopii kaikille, ihmiset ovat paljon kauniimpia, kun on terve väri kasvoilla. Lapsia ei tarvitse pukea miljoonaan haalariin jne. Kylmä juoma maistuu ihanalle... 

Itse herään henkiin vasta +20 lämpötiloissa. 25-30 optimi, siitä kuumempi alkaa olla sellaista, että sitten pitää olla lomalla, että jaksaa.

Kiva kuulla :). Valitettavasti itse en rusketu lainkaan. Etkö sitten hikoile ollenkaan? Kevyt mekko 30 asteessa on kamala kun liimaantuu kiinni :D.

Vierailija
27/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Voi pukeutua nätisti kevyisiin mekkoihin. Töiden jälkeen voi istuskella puistossa, terassilla, olla vaan omalla pihalla jne eikä palele. Kevyt rusketus sopii kaikille, ihmiset ovat paljon kauniimpia, kun on terve väri kasvoilla. Lapsia ei tarvitse pukea miljoonaan haalariin jne. Kylmä juoma maistuu ihanalle... 

Itse herään henkiin vasta +20 lämpötiloissa. 25-30 optimi, siitä kuumempi alkaa olla sellaista, että sitten pitää olla lomalla, että jaksaa.

Kiva kuulla :). Valitettavasti itse en rusketu lainkaan. Etkö sitten hikoile ollenkaan? Kevyt mekko 30 asteessa on kamala kun liimaantuu kiinni :D.

No toki nyt jonkinverran hikoilen, mutten tosiaan mitenkään häiritsevästi.

Vierailija
28/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ihanteellisin lämpötila on 21-25 astetta. Ei ole liian kuuma mutta ei myöskään ole vaaraa että tulisi kylmä edes tuulisella säällä vaikka olisi pelkkä kesämekko päällä.

Vierailija
29/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan täysillä viestin nro 23 kirjoittajaa, lämpimällä säällä kaikki on vaan niin helppoa ja huoletonta. Ulos voi lähteä sujauttamalla kengät jalkaan ja nappaamalla kassin tai laukun matkaan, ei mene kymmentä minuuttia kerrospukeutumiseen ja talvikenkien laittoon. Lämpö hellii koko kroppaa ja kevyt päivetys saa olemuksen näyttämään virkeältä ja hehkeältä. Näpit ja varpaat eivät ole jatkuvasti jäässä eikä kasvoja palele viimassa ja pakkasessa. Valoa ja aurinkoa riittää koko päivän pituudelta ja kanssaihmiset ovat hyväntuulisia ja rentoja. Plus kaikki ihanat ja värikkäät kesävaatteet ja asusteet joihin saa pukeutua ja piristää omaa päiväänsä :)

Vierailija
30/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänään ole ollut kylmää. Juuri sopiva lämpötila. Viim päivinä on ollut liian lämmintä, mutta tänään onneksi viileämpää.

Vierailija
31/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kyllä normaalia tuollainen reaktio lämpimään ilmaan :D minäkin btw palan ilman aurinkorasvaa, mutta osaan hankkia laaturasvaa joka ei jää tahmeaksi.

Mitä rakastan helteessä?

- Sitä, että voi vain vetää ilmavan hellemekon päälle ja sujauttaa jalat sandaaleihin ja lähteä ulos - ei tarvii käyttää 10 min vaatteisiin kääriytymiseen, ei tarvii miettiä takkeja ja sukkia ja huiveja ja muita tai raahata mukana kerroksia sen varalta että tuleekin vilu

- Sitä, että voi olla aamusta iltaan ja pitkälle yöhön ulkona ulkona ulkona, ilman että palelee. Tuntikausiksi venyviä spontaaneja grillibileitä ystävien kanssa, pikkuhiprakkaisia kuutamouinteja tähtien alla, kirjan lukemista ja sangriaa puistossa avomiehen vieressä, ulkoilmajuhlia ja katubileitä, bikineissä hengailua rannikolla...

- Sitä, että aurinko lämmittää ihoa ja saa sen hehkumaan ja tuo ketä tahansa kaunistavan pienen päivetyksen kasvoille

Kaikkein suurin on just se huolettomuus joka tulee vain silloin, kun ei tarvitse edes leikillään miettiä tuleekohan mulle kylmä, viilentääkö tuuli ilman vielä kylmemmäksi, pitääkö ottaa mukaan lämmintä vaatetta, loppuukohan ulkoilmaan suunnitellut istujaiset siksi että kaikkia rupee viluttamaan ja on pakko siirtyä sisätiloihin kököttämään.

En pode päänsärkyä tai liikahikoilua ellei nyt ole TODELLA kuuma eli tyyliin 27 tai yli, ja sellaisestahan on suomessa hyvin harvoin vaaraa :D

Kiitos vastauksesta :). Luettelit juuri mulle tuntemattomia fiiliksiä :D. Valitettavasti itse en rusketu lainkaan eli sitä hyötyä en auringosta saa.

Hellemekot joo voi olla kivan näköisiä mutta hikoilu nekin litistää (nyt puhun näistä kolmenkympin helteistä niin kuin tänään meillä on, virallisesti 25 on helleraja). Rakastan pukea mekon kanssa tennarit ja villatakin, nimenomaan illan viileys on parasta :).

Ja rannalla en ole koskaan käynyt bikineissä enkä tule käymäänkään :). Rannalla valosta ja lämmöstä tuleva päänsärky on niin helvetillinen että en ylipäätään käy kuin kerran muutamassa vuodessa ja silloinkin pakko istua varjossa (siis jos on se yli 25 ja pilevtön taivas).

Vierailija
32/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitä te valitatte. Täällä Pohjois-Helsingissä on ollut koko viikon hyvä ilma, aurinko paistanut, jopa parhaimmillaan +16 astetta, enkä ole huomannut mitään tuulta. Missäpäin Helsinkiä on muka jotenkin erityisen huono ilma?

Vierailija
33/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä kestää puoli vuotta. Muut kolme vuodenaikaa yhteensä sen puoli vuotta. Itse tykkään eniten syksystä. Syksy on Suomessa liian lyhyt. En silti marise kaiket päivät syksyn lyhyyttä.

Voisitteko te kesäfanaatikot olla edes joskus valittamatta?

Vierailija
34/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen kesä kestää puoli vuotta. Muut kolme vuodenaikaa yhteensä sen puoli vuotta. Itse tykkään eniten syksystä. Syksy on Suomessa liian lyhyt. En silti marise kaiket päivät syksyn lyhyyttä.

Missä rinnakkaistodellisuudessa mahdat oleskella, jossa Suomen kesä on 6kk pitkä? 😂😂😂😂😂 päivän naurut

Vierailija
35/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä ole nyt kylmää. Nyt on juuri sopivat lämpötilat. Bussissa oli jo vähän kuuma. Parempi tämä on kuin helle.

Vierailija
36/36 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voida.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan