Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saksalaiset miehet

Vierailija
20.04.2018 |

Onko täällä kenelläkään kokemuksia parisuhteesta/avioliitosta saksalaisten miesten kanssa?
Onko kulttuurieroja? Kaikki ovat yksilöitä, mutta nyt saa yleistää; minkälaisia saksalaiset miehet ovat? Kauanko seurustelitte ennen avioliittoa?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D voi jestas.

Mulla on saksalainen mies, komea punapää.

Vierailija
2/45 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää alkaa :D

Ei viikkoa ilman saksalaisketjua. Ei helvata :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkittäkää toki, en löytänyt ainuttakaan :)

Vierailija
4/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D voi jestas.

Mulla on saksalainen mies, komea punapää.

Tietääkö miehen perhe suhteestanne? Etkö pelkää että hänen siskonsa tulevat surmaamaan hänet jos saavat tietää teistä?

Vierailija
5/45 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistäen konservatiivisempia. Mies tienaa, nainen hoitaa kotona lapsia. Johtuu myös pitkistä työpäivistä ja huonosta päivähoitosysteemistä.

Vierailija
6/45 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkiä työpäivät ovat verrattuna Suomeen?

Vierailija
7/45 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
8/45 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
9/45 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ddddddddrrrrr on paras Saksa.

Vierailija
10/45 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei sytytä niin plajon, kuin ihana arjalinen kuiskimassa rakakuden kielä Saksaa korvaani

Vierailija
11/45 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini on saksalainen ja töitä on 8h + siellä välissä 1h ruokatunti eli 9h + työmatkat kotoa pois päivittäin. Mitä tulee perhe-elämään niin osa on toki joo konservatiivisempia, mutta ei kaikki. Erikoisinta oli minusta se, että kun meni naimisiin niin palkka nousi 500e/kk. Ja tämä myös takautuvasti eli kun menivät joulukuussa naimisiin niin koko menneeltä vuodelta tuli joka kuulta se 500.

Vierailija
12/45 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpa mielenkiintoista! Ainakin ennen kotirouva on saanut osan miehen työtuloista, onko tätä (lakia) enää?

Vierailija
13/45 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan

Vierailija
14/45 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi tälläistä paria: omat vanhempani ja perheemme ystäväperheen vanhemmat. Molemmissa äiti on Suomesta ja mies Saksasta. Vanhempani ovat onnellisesti olleet yhdessä nyt 32 vuotta ja ystäväperheen vanhemmat vielä kauemmin. Pakko mainita, että jälkimmäisenä mainitut ovat muutenkin jotenkin onnellisin ja yhteensopivin tietämäni pariskunta, aina olen ihaillut heidän suhdettaan. 

Äitini on kertonut, että aikanaan ainoa negatiivinen kulttuuriero oli juurikin se, kun kaikkien mielestä oli niin itsestäänselvyys kuinka äitini jää kotiin hoitamaan meitä lapsia ja kotia ties kuinka pitkäksi aikaa. Myös isäni näin oletti ja olisi toivonut. Äiti ei kuitenkaan halunnut niin tehdä ja palasi työelämään minun ollessa vielä aika pieni. Sai kuulemma kummaksuntaa ja jopa tuomitsemista osakseen niin työkavereilta, tuttavilta, isän sukulaisilta kuin isältänikin, joka tosin oppi sitten hyväksymään asian vaikka aluksi olivat siitä ottaneet yhteen.

Itse asun nykyään Suomessa ja tunnen enemmän suomalaisia miehiä sekä olen itse suomalaisen miehen kanssa suhteessa, mutta jos mietin sukulaismiehiäni ja kaverimiehiäni Saksassa, he ovat mukavia, luotettavia ja ns.kunnollisia ihmisiä oikeastaan kaikki. Konservatiivisempia tosiaan joissain asioissa edelleen, vaikka onhan Saksassakin menty eteenpäin siitä miten asiat olivat tuolloin, kun olin pieni ja äitini meni töihin. Ovat myös kohteliaampia, kuten saksalaiset ihmiset nyt yleensäkin näin yleistetysti sanottuna. Ja mikä parisuhteen kannalta tulee mieleen omien havaintojeni kautta niin osoittavat helpommin ja useammin fyysistä läheisyyttä. Muutenkin koskettaminen ihan ei-parisuhteista puhuttaessa on monessa maassa luontevampaa ja yleisempää kuin täällä Suomessa, joten se varmaan heijastaa suhteisiinkin sitten, en tiedä. Mutta en usko, että kulttuurierot nyt ihan hirveän suuret saksalaisten miesten kanssa ovat. Enemmän on kyse varmasti vaan joistain pienistä tavoista, vähän erilaisista ruuista ja sen sellaisista pikkujutuista :)

Vierailija
15/45 |
04.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kattava kommentti 15, kiitos :)

Vierailija
16/45 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
17/45 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleistäen konservatiivisempia. Mies tienaa, nainen hoitaa kotona lapsia. Johtuu myös pitkistä työpäivistä ja huonosta päivähoitosysteemistä.

Eli olit vuoden Saksassa joskus 90-luvulla? Monissa liittovaltioissa on aika hyvä päivähoitosysteemi. Usein halvempi kuin Supmessa.

Vierailija
18/45 |
11.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia

Vierailija
19/45 |
20.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on saksalainen mies.Hän on todella huomaavainen,osaa keskustella,kohtelias...kaikkea sellasta mistä mä pidän:)En voi sanoa että kaikki saksalaiset miehet olisivat samanlaisia!Eivätkä saksalaiset juo pelkkää olutta ja syö makkaraa!Vaikka kossu on suomalaista nii eivät sitä kaikki juo!Minulle tuli mielestäni lottovoitto:)!

Vierailija
20/45 |
16.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen saksalaisen miehen kanssa ja hänellä on kyllä isompi 🍆 kun vaikka entisellä suomalaisella miehelläni...:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan