Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä valehteli ja pelko sukupuolitaudeista

Vierailija
20.04.2018 |

Hei,

Löysin tämän palstan ja ajattelin pyytää apua anonyymina hieman arkaluontoisesta asiasta.
Olen kohta 20-vuotta enkä ole koskaan käynyt gynekologilla. Poikaystäväni kanssa olemme harrastaneet suojaamatonta seksiä pariin otteeseen. Hän on aina sanonut että olen hänen ensimmäinen seksikumppaninsa. Nyt kävikin ilmi, että hän on valehdellut koko ajan tuosta asiasta. En todellakaan ollut hänen ensimmäinen ja lisäksi hän on pettänyt minua suhteemme aikana.
Tärisen tätä kirjoittaessani. Minua pelottaa, että onkohan hänelle mahdollisesti voinut tarttua jokin tauti, saatikka minulle myös. Utelin häneltä, että onko käytetty suojaa ja sain vastaukseksi epämääräistä mutinaa.
Voisiko joku auttaa? Ei ole kovin paljoa rahaa enkä millään kehtaa kertoa tästä kenellekään. Tunteeni ja ajatukseni ovat aivan sekaisin tästä kaikesta tapahtuneesta. Soitanko jollekin gynelle vai mitä teen? 😭

Kommentit (12)

Vierailija
2/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitaudit saa testattua ilmaiseksi omassa terveyskeskuksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita omaan terveyskeskukseen ja pyydä päästä sukupuolitauti testeihin.

Kerro heille tuo tilanne.

Itselläkin jännitti ensimmäinen kerta, mutta nykyään käyn puolen vuoden välein ottamassa testit vaikka minulla on vakikumppani. (Koskaan ei voi tietää jos toinen pettää).

Vierailija
4/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt normaalisti sukupuolitauti-testeissä tk:ssa tai miten se teidän kunnassa onkaan keskitetty ehkä tms... Soita tk:n ajanvaraukseen ja kysy.

Vierailija
5/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voidaan tehdä niin että minä käyn muutaman kerran vetämässä sinua paljaaltaan, niin ei ole enää epäselvää onko sinulla sukupuolitauteja.

Vierailija
6/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita terveyskeskukseen ja varaa aika sukupuolitautitesteihin. Ei tule isoa laskua, eikä asiaa tarvitse hävetä! Jokaisen joka olisi joskus jättänyt ehkäisyn pois (jopa sen oman kumppanin kanssa) olisi hyvä käydä testeissä. Tutkituttaminen osoittaa vastuullisuutta ja hyvinvoinnistaan kiinnostumista. Ei siis syytä häpeään. :-)

Vierailija
7/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vedät syvään henkeä ja varaat ajan sukupuolitautitesteihin terveyskeskuksesta. Tai jos opiskelet yliopistossa, voit käydä YTHS:llä tai jos jossain muualla niin sitten todennäköisesti omassa oppilaitoksessasi voit käydä. Kyllä ne mahdolliset taudit hoituu, älä huoli!

Toivottavasti heivasit jätkän jo elämästäsi pois.

Vierailija
8/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari asiaa. Kaikki miehet eivät ole yhtä kusipäisiä kuin sun mies. Toiseksi luultavasti sinulle ei ole tullut mitään vai onko oireita? Eli jäitä hattuun. Kolmanneksi vaikka olisit saanut tartunnan (epätodennäköistä) se voidaan hoitaa pois.

Vierailija
9/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita omaan terveyskeskukseen ja pyydä päästä sukupuolitauti testeihin.

Kerro heille tuo tilanne.

Itselläkin jännitti ensimmäinen kerta, mutta nykyään käyn puolen vuoden välein ottamassa testit vaikka minulla on vakikumppani. (Koskaan ei voi tietää jos toinen pettää).

Toivottavasti käyt yksityisellä etkä tuhlaa verorahoja neurooseihisi. Ei taida olla kovin hyvä luottamus suhteessanne?

Vierailija
10/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vaatia, että ottavat myös verikokeen (monessa paikassa halutaan päästä halvalla ja testata vain tyyliin klamydia ja mitä virtsanäytteestä nyt näkyykään). Sulla on oikeus saada kuitenkin ihan kaikki testit, ja ne kannattaa ottaa varmuuden vuoksi. Jos esim. klamydia löytyy, niin käsittääkseni sen hoito on ilmaista. Toivottavasti olet muuten jo jättänyt poikaystävän.

Vierailija
11/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista vaatia, että ottavat myös verikokeen (monessa paikassa halutaan päästä halvalla ja testata vain tyyliin klamydia ja mitä virtsanäytteestä nyt näkyykään). Sulla on oikeus saada kuitenkin ihan kaikki testit, ja ne kannattaa ottaa varmuuden vuoksi. Jos esim. klamydia löytyy, niin käsittääkseni sen hoito on ilmaista. Toivottavasti olet muuten jo jättänyt poikaystävän.

Kiitos tuosta. Enhän minä osaisi mitään vaatia, kun omaa tyhmyyttäni en ole näihin asioihin koskaan perehtynyt.

Kiitos tosi paljon kaikille vastaajille. Vetäisen henkeä ja soitan terveyskeskukseen kunhan ensin kokoan itseni ja pystyn puhumaan selkeästi niiskuttamatta.

Siitä poikaystävästä: taisin saada sen luokan itkuraivokohtauksen että luultavasti karkotin sen tiehensä pelkästään sillä. Hyvä niin. En varmasti ota takaisin vaikka hän haluaisikin. Äitini, ennen kuin syöpä hänet vei, muistutti minua siitä, että pitää kohdella muita hyvin mutta ennen kaikkea muistaa vaatia sitä myös itselleen. Ja lupaan pitää lupaukseni.

Vierailija
12/12 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin tervetuloa todellisuuteen , miehet on kusipäitä. Toisekseen luuri käteen jos teidän kunnassa/kaupungissa on sukupuolitautiklinikka soita sinne.

Tai soita terveyskeskukseen, pystyvät ainakin klamydian sulkee pois heti (virtsanäyte).

Tai soita ehkäisyneuvolaan.

Turhaa arastelet, ei oo syn vika, eikä oo ensimmäinen kerta kun saavat soiton että joku haluaa varmistaa ettei oo tautei saanut.

Miten voit seksiäkään harrastaa jos tälläsen asian hoitaminen on niin vaikeaa

Vierailija kirjoitti:

Hei,

Löysin tämän palstan ja ajattelin pyytää apua anonyymina hieman arkaluontoisesta asiasta.

Olen kohta 20-vuotta enkä ole koskaan käynyt gynekologilla. Poikaystäväni kanssa olemme harrastaneet suojaamatonta seksiä pariin otteeseen. Hän on aina sanonut että olen hänen ensimmäinen seksikumppaninsa. Nyt kävikin ilmi, että hän on valehdellut koko ajan tuosta asiasta. En todellakaan ollut hänen ensimmäinen ja lisäksi hän on pettänyt minua suhteemme aikana.

Tärisen tätä kirjoittaessani. Minua pelottaa, että onkohan hänelle mahdollisesti voinut tarttua jokin tauti, saatikka minulle myös. Utelin häneltä, että onko käytetty suojaa ja sain vastaukseksi epämääräistä mutinaa.

Voisiko joku auttaa? Ei ole kovin paljoa rahaa enkä millään kehtaa kertoa tästä kenellekään. Tunteeni ja ajatukseni ovat aivan sekaisin tästä kaikesta tapahtuneesta. Soitanko jollekin gynelle vai mitä teen? 😭

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi