Äitini on opettanut minut uskomaan, että teen asioita häntä kohtaan väärin
Mielestäni en ole tehnyt mitään väärin häntä kohtaan koskaan. Hänestä tein esim. väärin häntä kohtaan, kun hän oli siivonnut meillä pyytämättä koko päivän, niin kun tulin töistä kotiin, hän kyseli minulta pienistä turhista esineistä, kuten irrallisista johdoista yms, että missä niiden paikka on, niin vääryys oli se, kun sanoin, että voitaisko nyt vain juoda kahvia ja keskustella jostain muusta? Miten se toive omassa kodissani oli vääryys HÄNTÄ kohtaan? En todellakaan ollut kysynyt häntä meille siivoamaan, ja miten se HÄNTÄ haittaa, vaikka kyseiset johdot olisivat jääneet keskelle pöytää!
Kannattaisko opetella vähän priorisoimaan, eikä syyttää toisia siitä, että nämä kohtelevat väärin, kun mitään ilmeistä väärinkohtelua ei häntä kohtaan tapahtunut?
Olin väsynyt, enkä jaksanut jatkaa siivoamista, enkä sen miettimistä, missä asiat, joilla ei ole meillä paikkaa, kuuluvat, asia, mikä ei kuulunut äidilleni pätkääkään!
Kommentit (48)
Miksi sinä et tiedä sitä, missä omassa kodissasi säilytetään irrallisia johtoja? Vaikuttaa siltä, että kotisi oli tyypillinen mielenterveyspotilaan "luola" ja äitisi oli saanut ohjeet pyrkiä ns. normaisoimaan elinolosuhteitasi.
Tää on oikeasti oivallus, että tajuaa tuon äitini kuvion. Opettaa mulle, että teen väärin HÄNTÄ kohtaan tuon kaltaisissa tilanteisa, niin saa manipuloida, potkia ja määrillä mua mielensä mukaan, mun osaamatta syyttää häntä siitä.
Mä luulen, että äiti yritti tehdä minusta katkeran. Jos ei muuten pääse inhoamastaan ihmisestä eroon, voi koittaa katkeroittaa tämän, ja antaa itsensä uskoa, että toinen itse valitsi katkeruutensa, että "ei ois ollut pakko". "Ei oo mun syy", voi se ihminen, joka on vahvempi, ajatella.
ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä et tiedä sitä, missä omassa kodissasi säilytetään irrallisia johtoja? Vaikuttaa siltä, että kotisi oli tyypillinen mielenterveyspotilaan "luola" ja äitisi oli saanut ohjeet pyrkiä ns. normaisoimaan elinolosuhteitasi.
Nyt ketjun aihe on se, että minä tein äidin mielestä väärin häntä kohtaan tuossa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Niin että teinhän äitiäni kohtaan väärin siinä, enkö tehnytkin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Huutonaurua! :DDDD Saanut ohjeet? Mistä?! :DDD
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ketjun aihe on se, että minä tein äidin mielestä väärin häntä kohtaan tuossa.
ap
Sanoiko hän: "Sinä teet nyt väärin minua kohtaan"? Tuskin, ylitulkitset vaihteeksi...
Voi luoja taas! Pitääkö kaikki ylianalysoida puhki? Rehellisesti ap montako tuntia päivässä mietit näitä äitiisi liittyviä asioita?
Vierailija kirjoitti:
Korvanapistako? 🤣🤣🤣 Onko äitini salainen agentti 007?! 😂
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSanoiko hän: "Sinä teet nyt väärin minua kohtaan"? Tuskin, ylitulkitset vaihteeksi...
Kyllä, ei jää tulkinnan varaa.
ap
Ap. Äitisi nauttii siitä, että teet väärin häntä kohtaan, koska se on juuri sitä mitä hän ansaitsee rangaistukseksi pahoista teoistaan. Jumalan johdatus ajoi hänet vastentahtoiseen tilanteeseen, jonka tuloksena hän synnytti sinut ja aina sinut nähdessään hän muistaa naapurin sedän röhkimässä päällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
apSanoiko hän: "Sinä teet nyt väärin minua kohtaan"? Tuskin, ylitulkitset vaihteeksi...
Sehän on ollut hänen viestinsä minua kohtaan koko hänen elämänsä, etkö tajua? Siis sen jälkeen kun synnyin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap. Äitisi nauttii siitä, että teet väärin häntä kohtaan, koska se on juuri sitä mitä hän ansaitsee rangaistukseksi pahoista teoistaan. Jumalan johdatus ajoi hänet vastentahtoiseen tilanteeseen, jonka tuloksena hän synnytti sinut ja aina sinut nähdessään hän muistaa naapurin sedän röhkimässä päällään.
Hah, oon tullut paljon enemmän isäni sukuun kaikessa, kuin edes äitini.
ap
Vastaa ap: montako tuntia päivässä mietit näitä asioita?
Äitini on aivan järkyttävän pahantahtoinen minua kohtaan, siis just toi, että sanoo minun tekevän häntä kohtaan väärin, tuollaisissakin tilanteissa. Eihän lapsi erota onko se niin vai ei. Kun toinen sanoo, että se on niin. Omia oikeuksia ei lapsella ole.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vastaa ap: montako tuntia päivässä mietit näitä asioita?
En erikseen miti, vaan nää on pakko saada selville nämä äitini tekemät vääryydet mua kohtaan, jos haluan elää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja taas! Pitääkö kaikki ylianalysoida puhki? Rehellisesti ap montako tuntia päivässä mietit näitä äitiisi liittyviä asioita?
Noin 13 tuntia. Käyn välillä myös nukkumassa.
Sä olet taas vauhdissa. Jos ei olisi kysytty, kiukuttelisit miten äiti sotkee tahallaan. Jos ei olisi siivonnut, olisi laiska ihminen joka ei halua auttaa jne.
Miten se jaksaa sun kanssa, en tajua. Hänenä pistäisin oven kiinni, välit poikki ja puhelimen äänettömälle.
Mene ulos ja nauti kauniista päivästä. Jätä meidät rauhaan.
Minä kyllä ymmärrän sinua ap. Hän tulee sinun reviirillesi, tekee pyytämättä jotain ja vaatii sitten kiitosta ja huomiota. Ei se ihmissuhteissa ihan näinkään pitäisi mennä. On oma asiasi, milloin siivoat ja missä minkäkin tavaran pitäisi olla.
Jossakin tilanteessa tuo voisi olla kivakin, kun joku siivoaa puolesta. Hienotunteisuus ja yksityisyden kunnioittaminen on yksi kiva piirre ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvanapistako? 🤣🤣🤣 Onko äitini salainen agentti 007?! 😂
ap
Mä tosiaan ihmettelen, jos se pärjää sun kanssa ilman tukea ja neuvoja. Sairas.
Hän on siis niin uhria, niin uhria "ulinaa, kun en saa vaatia sinua tietämään näiden paikkoja silloin kun MINÄ hauan, väääryys, yääää!"
Mutta vaikka tässä erotankin, että en tehnyt mitään väärää häntä kohtaan, niin on vielä paljon tilanteita ja asioita, joissa se mulkqu on saaanut minut uskomaan tekeväni väärin häntä kohtaan. Siksi en voi oikein elää.
ap