Sote-ministeri Saarikko ja liikalihavuus
Lihavuudesta johtuvien sairauksien ja oireiden on hoitoon on arvioitu kuluvan 2-3 miljardia euroa. Tämä summa on pois mm. muualta terveydenhuollosta. Onkin ihmeellistä, että ministeri näyttää itse huonoa esimerkkiä siitä, miten itseään tulee hoitaa. Sote ei tuota säästöä, jos ihmiset tuhoavat terveyttään kiskomalla suuhunsa epäterveellistä ruokaa.
Kommentit (6)
Vähän kuin työterveydessä, läskit tt-hoitajat paasaavat lihavuudesta normaaleille ja hoikille.
Keskustassa on nykyisin naisen mahdotonta päästä ministeriksi ilman reilua ylipainoa. Ehkä ne ajattelee, että ylipaino on ylivoimaa.
En ota kantaa yksittäisen ihmisen ylipainoon, mutta yllättävän pulskassa kunnossa moni murrosikäinen tyttö on. Varsinkin kun nyt sitten ilmestyi katukuvaan nämä urheilutrikoot.
Itse olin ko iässä hoikka eli miten mahtaa käydä näille tytöille tulevaisuudessa? Koko XXXXXXL ja diabetes ei ole hyvä ennuste.
Tukevat naisministerit kirjoitti:
Keskustassa on nykyisin naisen mahdotonta päästä ministeriksi ilman reilua ylipainoa. Ehkä ne ajattelee, että ylipaino on ylivoimaa.
Anne Berner ei minusta vaikuta hirveän ylipainoiselta. Ja olen itse huomannut, että varsinkin naiskansanedustajissa lihavia on selvästi pienempi osuus kuin Suomen kansassa keskimäärin. Ehkä äänestäjät eivät suosi ylipainoa?
Naisista joka kolmas kärsii liikakiloista. Kyseessä on todella massiivinen muutos epäterveenpään suuntaan. Lääkärien tulisi ohjeistaa enemmän näissä asioissa, ja painonpudotusta on seurattava. Ihmiset syövät tunteisiinsa, eivät nälkäänsä. Ruualla on yhä enemmän muu merkitys kuin kehon vaatiman ravinnon puutteen täyttäminen. Lihavuuden lisäksi voittopuolisesti asia, johon voi ihminen itse vaikuttaa.
Keuhkoveritulppakin tällä jo taisi olla, puhumattakaan muista lihavuuteen liittyvistä sairauksista. Siinä pata kattilaa soimaa. Noloa.