Vekkula palaa Lintsille vasta 2021! Aivan liian myöhään
Ja syynä on se typerä jättivuoristorata, jota ne nyt väsäävät siihen Vekkulan paikalle. Vekkulamaiseksi osioksi Lintsille tulee joku Pellen talo entisen autoradan paikalle, mutta luulen, että se on yhtä surkea kuin tivolien kummitusjunat. Tivoli Seiterän repertuaarista se nimittäin tuleekin Lintsille.
On naurettavaa hankkia Lintsille uusi vuoristorata Vekkulan kustannuksella. Täysin eri yleisöt. Ja vanha vuoristorata on loistava ja hurjia laitteita on aivan tarpeeksi. Typerää yleisön kosiskelua. Vekkula olisi pitänyt saada takaisin jo tänä vuonna.
Kommentit (47)
Vekkula on itselle jäänyt lapsuudesta mieleen aivan maagisena paikkana, ja omatkin lapset ovat olleet innoissaan siellä. Myös Gröna Lundissa käydessä viettivät pitkän aikaa vastaavassa "vekkulassa".
Hyvä varmaan että uusivat Vekkulaa, mutta 3 vuotta pois käytöstä on kyllä aika outoa? Ensin puretaan vanha ja sitten aletaan miettimään minkälainen uudesta pitäisi tehdä, olisikohan tässä projektinhallinnan kannalta hieman parannettavaa...
Vaikka itsekin pidän nostalgiasta, nämä uudistukset tulivat tarpeeseen. Linnanmäki on kaupunkipuisto, jolla on olematon laajennuskapasiteetti - ja tuskinpa alppipuiston tuhoaminen niiden uusien laitteiden tieltä miellyttäisi muita kuin lintsillä kävijöitä. Täynnä olevalle alueelle ei vaan uutta saa purkamatta vanhaa.
Sekä vekkula että vonkaputous olivat niin selvästi käyttöikänsä päässä, että niiden korvaaminen tuolla vuoristoradalla oli erittäin järkevä päätös. Lintsiltähän puuttui tornadon ja junkerin kaltainen rata - juu, onhan se salama kiva mutta auttamattoman pieni, ja lintsillä on noita pikkuratoja enemmän kuin tarpeeksi ilman vonkkistakin. Toisekseen tämä uusi vekkula rakennetaan pitkälti asiakaspalautteen perusteella, joten uskoisin että se tietty perinteinen ilme säilyy - sillä erotuksella että tekniikka toimii eikä rakennus haise homeelle.
Nostalgiat ei paljoa auta, jos asiakkaat katoaa huonokuntoisen,toimimattoman ja suppeavalikoimaisen laitekannan takia parempiin puistoihin. Lappu luukulla on paha tarjota sitä vähääkään ns. vanhaa henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vekkula on itselle jäänyt lapsuudesta mieleen aivan maagisena paikkana, ja omatkin lapset ovat olleet innoissaan siellä. Myös Gröna Lundissa käydessä viettivät pitkän aikaa vastaavassa "vekkulassa".
Hyvä varmaan että uusivat Vekkulaa, mutta 3 vuotta pois käytöstä on kyllä aika outoa? Ensin puretaan vanha ja sitten aletaan miettimään minkälainen uudesta pitäisi tehdä, olisikohan tässä projektinhallinnan kannalta hieman parannettavaa...
Se vanha mökki oli tullut täysin käyttöikänsä päähän. Tilalle on vaikea rakentaa purkamatta ensin vanhaa pois. :(
Ymmärsin Vekkulan hienouden vasta oman lapsen myötä. Siellä sai tehdä itse, eikä tarvinnut vain passiivisena istua kököttää. Rumahan se oli kuin mikä, mutta idea hieno.
Köpiksen tivoli on kyllä ihan omaa luokkaansa. Kahdesti olen käynyt, talvella ja kesällä. Kaunis kuin mikä. Tanskalaiset osaavat säilyttää.
Pellen Talo
Kauden 2018 uutuuslaitteessa pääset seikkailemaan värikkäissä huoneissa kolmessa kerroksessa. Astu pyörivän tynnyrin läpi, tasapainottele liikkuvilla portailla ja laske veikeästi kiemurtelevan liukumäen läpi! Tämä laite sopii Vekkulan ystäville! Laite avautuu alkukesän 2018 aikana.
Minua vähän harmittaa tuo ”hurjempaa ja hurjempaa” millä mallilla vuoristoratoja nykyään rakennetaan. Tykkään itse enemmän perinteisistä, Powerparkin puuvuoristorata on kyllä kiva! Lemppareihini kuuluu silti Disneyn Big Thunder Mountain ja Indiana Jones and the temple of Peril in reverse (meni siis takaperin aikanaan). Suomessa Tornado ja Lintsin puuvuoristorata. Jet Star oli myös ihan mahtava, kun ajettiin niillä ”tukeilla”. 😍