Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa havaintoja sukupuolirooleista perheissänne

Vierailija
19.04.2018 |

Tarkoitan omia vanhempianne ja sisaruksianne.

Oma havainto sukupuolirooleista: Kun menemme syömään ja isä maksaa, niin naisen eli minun, sisareni ja äitini oletetaan valitsevan salaatti tai joku halvempi ruoka. Miehet saavat taas ottaa vaikka mitkä pihvit ja muut, mutta jos mä ilmoitan ottavani pihvit niin isältä tulee kommenttia että älkää nyt kaikki ottako, ottakaa jotkut halvempaa ettei mene niin paljoa rahaa ja veljeni saa pitää pihvinsä. :/

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli ainakin sellaiset aika perinteiset roolit että äiti siivosi, teki ruuan ja muutenkin hoiti kodin, isäpuoli makasi sohvalla katsomassa telkkaria ja hakkasi ehkä puita joskus (äiti tosin teki sitäkin). En muista kertaakaan että isäpuoli olisi osallistunut siivoukseen.

Vierailija
2/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä jos kysyt isältäsi, että miksi naisten pitää ottaa halvempi ruoka, mitä hän vastaisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ja naiset ovat tasa-arvoisia. Naiset pärjäävät itsenäisesti, miehet ovat vähän huithapeleita, mutta so? Koska kukaan ei hyysää. Saavat pudota jaloilleen jos putoavat. Elleivät, se on voi voi. Koskaan en ole nähnyt naisten olevan sellaisia nössöjä, että kyselisivät mihinkään lupia miehiltä, tai varsinaisesti päinvastoinkaan.

t.kristallikissa

Vierailija
4/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ajokortti ja hoidan muutenkin suurimman osan autoon liittyvät asiat. Puolisolla ei ajokorttia ole, eikä ymmärrä autoista mitään.

Vejeni oli kotona lapsia hoitamassa, kun hänen vaimonsa palasi työhön. Tämä työnjako sopi heille, koska veljen vaimolla oli työpaikka ja veljelläni ei ja veli on edelleen työttömänä.

Tällaisia perinteistä poikkeavia pieniä arkielämän esimerkkejä mainitakseni.

N42

Vierailija
5/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on pitänyt kaikki isyysvapaat mitä pystyy ja hoitanut meitä kotona. Isä tulee usein äitiä ennen töistä ja laittaa silloin ruuan. Kaikki kotityöt ne tekee tasan. Mulle tasa-arvoisuus on niin itsestäänselvää että varmaan nauraisin jos joku mies yrittäisi olla jotenkin ylempänä.

Vierailija
6/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli naistentyöt ja miestentyöt. Meillä oli vain tyttöjä. Itse valitsin miestentyöt yhdessä isäni kanssa. Siskoni kemiat kävivät paremmin yksiin äidin kanssa, joten hän jäi sisätöihin.

Vierailija
7/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mennään.

Eikö aloittajallakaan ole sitä omaa rahaa ruokiensa maksamiseen, itseänäisenä, voimaantuneena ja rohkeana omillaan toimeen tulevana naisena?

Vierailija
8/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla ilmoitat isällesi, että maksat ruokasi itse.

Vierailija
9/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja loisii aikuisena ihmisenä isänsä lompakolla = ihan kaikkien miesten ajatusmalli ja sukupuoliroolit.

Vierailija
10/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja loisii aikuisena ihmisenä isänsä lompakolla = ihan kaikkien miesten ajatusmalli ja sukupuoliroolit.

No jos isä itse haluaa maksaa niin pitäisikö siinä alkaa väittämään vastaan että ei ei et saa maksaa vaikka haluat? Ei se ole mitään loisimista jos toinen itse haluaa maksaa. Vaikka tietysti ap:n tilanteessa jos isä ei suostu maksamaan sitä mitä itse haluaa tilata sanoisin itsekin että maksan itse sen ruuan minkä haluan.

Vierailija
11/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mies mielestäsi niin munaton, että tarjoutessaan tarjoamaan joku muu LOISII hänen lompakollaan? Eli mies ei uskalla sanoa, että en tarjoa, vaan on vaan pakko tarjota loisille? Aika neitimäistä.

t.kristallikissa

Vierailija
12/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani äiti hoiti kaiken. Siivouksen, ruuanlaiton, kodin talouden kaiken. Isä makasi sohvalla. Jossain välissä isä joutui osallistumaan enemmän kun jäi töistä, mutta taitaa maata sohvalla taas nykyisin. Kaikki raha-asiat hoitaa äiti. Omassa kodissani mies hoitaa lasta ja siivoaa jonkun verran erikseen käskien. Hoitaa kyllä miesten työt, jos kerrostalossa sellaisia tulee ja tekee ruokia toisinaan. Minä hoidan kaiken rahatalouden. Jos ulos mennään, jokainen syö mitä haluaa niin oman perheen kanssa kuin vanhempienikin kanssa.

Vierailija
13/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos isä itse haluaa maksaa niin pitäisikö siinä alkaa väittämään vastaan että ei ei et saa maksaa vaikka haluat? Ei se ole mitään loisimista jos toinen itse haluaa maksaa. Vaikka tietysti ap:n tilanteessa jos isä ei suostu maksamaan sitä mitä itse haluaa tilata sanoisin itsekin että maksan itse sen ruuan minkä haluan.

Mä taas tilaisin mitä itse haluan ja katselisin, kauanko isä haluaa tarjota :D Turha esittää jaloa, jos ei ole :Dd

t.kristallikissa

Vierailija
14/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin ehdottaisin, että jokainen maksaa vuorollaan.

Vierailija
15/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei vieläkään vastannut miksi loisii isänsä lompakolla?

Vierailija
16/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin, että isä oli hyvin tunteellinen ja ailahtelevainen. Äiti järkevä. Äidin näin lapsena itkevän vain kerran (kun hänen oma äitinsä kuoli), isä taas itki useammin. 

Mä ja mun sisko ollaan sekasikiöitä. Moniin naisiin verrattuna ollaan "kovia", mutta ei niin kovia kuin äitimme. Puolisoiksemme olemme valinneet tunneherkät miehet, mutta ei niin oikukkaita kuin isämme oli. Isän vaikea luonne ehkä johtui siitäkin, että kasvoi aikana, jolloin mies ei saanut olla herkkä ja sen luonteen lyttääminen teki hänestä tasapainottomat. Siskon ja mun miehet taas on saaneet olla herkkiä aina.

Vierailija
17/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo idiootti isä kutsuu syömään niin se ei ole loisimista. Ihme hulluja täällä taas. Ja eikä ap sanonut minkä ikäisiä ovat, minä en odota että 16-vuotiaani maksaa itse.

Vierailija
18/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuo idiootti isä kutsuu syömään niin se ei ole loisimista. Ihme hulluja täällä taas. Ja eikä ap sanonut minkä ikäisiä ovat, minä en odota että 16-vuotiaani maksaa itse.

Mistä lähtien 16-vuotiaita sisaruksineen ( seksistinen termi muuten ) on KUTSUTTU ravintolaan syömään?

Monenko miehen ravintolalaskun olet elämässäsi maksanut vs. saamasi ilmaiset loisen ateriat?

Vierailija
19/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli väkivaltainen marttyyri , joka alisti lapsiaan, sekä pahoinpiteli fyysisesti mutta ennen kaikkea henkisesti.

Kuten valtaosa muistakin suomalaisista naisista.

Naisasianaisella muuta ulistavaa?

Vierailija
20/24 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja itkee ilmaisesta ruoasta, vaikka suomalainen nainen on kaikkein vaarallisin ihminen ja väkivaltaisin henkilö lapsiaan kohtaan?

Kovin on taas toksista feminiinisyyttä