Kertokaa havaintoja sukupuolirooleista perheissänne
Tarkoitan omia vanhempianne ja sisaruksianne.
Oma havainto sukupuolirooleista: Kun menemme syömään ja isä maksaa, niin naisen eli minun, sisareni ja äitini oletetaan valitsevan salaatti tai joku halvempi ruoka. Miehet saavat taas ottaa vaikka mitkä pihvit ja muut, mutta jos mä ilmoitan ottavani pihvit niin isältä tulee kommenttia että älkää nyt kaikki ottako, ottakaa jotkut halvempaa ettei mene niin paljoa rahaa ja veljeni saa pitää pihvinsä. :/
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja loisii aikuisena ihmisenä isänsä lompakolla = ihan kaikkien miesten ajatusmalli ja sukupuoliroolit.
No jos isä itse haluaa maksaa niin pitäisikö siinä alkaa väittämään vastaan että ei ei et saa maksaa vaikka haluat? Ei se ole mitään loisimista jos toinen itse haluaa maksaa. Vaikka tietysti ap:n tilanteessa jos isä ei suostu maksamaan sitä mitä itse haluaa tilata sanoisin itsekin että maksan itse sen ruuan minkä haluan.
Siinä vaiheessa minä ainakin väittäisin vastaan ja maksaisin itse jos maksaja yrittää valittaa että älä nyt tuota ota ota jotakin halvempaa sanoisin "otan kiitos tämän mutta maksan sen mielelläni itse".
Äiti pesi pyykkiä ja hoiti kotia ja lapset. Isä hakkasi puita, lämmitti saunan ja talon, korjasi taloa, ruokki koirat, vaihtoi renkaat, kolasi pihat lumesta. Silloin kun isä oli jossain niin äiti teki nuo samat. Paitsi vaihtoi renkaita ja korjasi kotia :D Niin ja lapset tekivät samoja juttuja sukupuolesta riippumatta ja osaamisensa mukaan. Ei meillä mielestäni ollut mitään sun ja mun töitä, paitsi tuota pyykkäämistä en muista isäni ikinä tehneen, mutta olihan tuossa ihan muuta hommaa 🤔
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja itkee ilmaisesta ruoasta, vaikka suomalainen nainen on kaikkein vaarallisin ihminen ja väkivaltaisin henkilö lapsiaan kohtaan?
Kovin on taas toksista feminiinisyyttä
Alatumputtajilla ei ole mitään argumentteja, taasKAAN?
Ja taas loppui toksisten feministien argumentit?