Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vihani äitiäni kohtaan

Vierailija
15.07.2008 |

Mä vihaan mun äitiäni sydämeni pohjasta ja samalla rakastan mutta viha on paljon väkevämpi!

Hän on väkivaltainen alkoholisti, ollut koko minun elämäni. Koen että hän on pilannut aivan kaiken, suhttensa isään, minuun, lapsenlapsiinsa.

Isäni kuoli ennen aikojaan, joi viimeiset vuodet kun ei kestänyt äitini juomista, syytän äitiäni isän kuolemasta.

Äitini on nähnyt lapsenlapsensa viimeksi viisi vuotta sitten, joulu- tai syntymäpäivälahjoja ei lähetä.

Minulle soittaa vain ollessaan humalassa noin kerran vuodessa. Olen totaalisesti ilman äitiäni, olen ollut aina!

Miksi, miksi, juuri minun äitini pitää olla tuollainen juoppo????

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellänikin on väkivaltainen alkoholistiäiti ja paljon katkeruutta (liikaa, toivoisin että olisi vähemmän). Mutta kuitenkin viestistäsi tulee väistämättä mieleen, että jos aikuinen mies juo itsensä hengiltä, hän juo hyvin, hyvin paljon. Ja on hyvin syvästi alkoholisoitunut.Tuskin voit siitä äitiäsi vastuuttaa tuolla lailla....

Vierailija
2/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vuosien terapioissa, tuloksetta. Mä voisin selvitäkin mutta äitini ei suostu käsittelemään asiaa, hänen mielestään hän ei ole tehnyt mitään väärin. Minut leimataan hankalaksi.

Miten ikinä pääsen tilanteesta eteenpäin, pitäisi osata unohtaa mutta miten?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaa tilanne omien lastesi kohdalla.

Sääli, että äitisi kaltaisia ihmisiä on..:(

Vierailija
4/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka se vaikeaa onkin mutta helpottais sun oloasi. Äidilläsi on sairaus ja hän olisi tarvinnut apua myös ehdottomasti. Kukaan ei synny pahaksi vaan siihen vaikuttaa monet asiat ja muista sinä et ole syyllinen.

Vierailija
5/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän juo vielä, hän tuskin pystyy käsittelemään asiaa. Hänhän joutuisi tuomitsenmaan oman juomisensa ja hän haluaa jatkaa sitä. (meillä tämä tilanne)

onko AA:n omaisten ryhmät tuttuja? Voisi auttaa hyväksymään tiettyjä asioita sillä tasolla, ettei odota niihin muutosta kuin kuuta nousevaa..

Yksi tuttuni sanoi kerran että on vaikea antaa anteeksi jos ei ole pyydetty anteeksi. Juova alkoholisti ei yleensä ainakaan tosissaan pyydä.

t. kakkonen

Vierailija
6/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se ei tarkoita sitä että äitisi prsessoisi asiaa yhtään. Äitisi on äitisi, et voi tehdä psyyk. työtä hänen puolesta koskaan, etkä voi hänen ajatuksiin vaikuttaa tai muuttaa niitä.

Vierailija
7/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mäkään voi aina vain vihata skitsoäitiäni, joka jätti mut jo lapsena, enkä juoppohullua isääni, joka kuoli viinasairauteen. joskus sen vihan on loputtava, siitä on kasvettava ulos, alkaa tekemään itse paremmin asioita

Vierailija
8/9 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kannattaa ottaa paska paskana ja todeta että ainoa mitä voi tehdä, on olla parempi äiti omille lapsillesi ja olla periyttämättä perhekirousta eteenpäin.

Vierailija
9/9 |
16.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun äiti ei ole alkoholisti, mutta psyykkisesti hyvin jälkeenjäänyt idiootti. siis oikeesti. se ei myöskään koskaan ota yhteyttä, tai no joo, ehkä kerran vuodessa. ostaa euron lahjan, jos muistaa, esim. jouluna lapsenlapselleen. yleensä ei mitään. ja se euron lahjakin tulee kaupan muovipussissa, ei vaivaudu edes paketoimaan. ei kiinnosta muutenkaan lastenlasten kuulumiset, vaikka olen hänen ainut lapsensa. sai perintöä mummoltani ja hassasi kaiken, eikä antanut mulle euroakaan, vaikka tiesi että meillä on tosi tiukkaa. no eihän sillä ole velvollisuuttakaan, mutta jotenkin toisin olisin itse asiat hoitanut. kaiken kaikkiaan itserakas paska koko tyyppi. en rakasta sitä pätkääkään, lähinnä säälin.