Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Osaisko joku auttaa? Mitä tulen saamaan toimeentulotukea? en osaa laskea

Vierailija
01.07.2008 |

Eli viimeksi olen ollut sossussa 13.6 huomenna on uusi aika. Tuon 13 päivän jälkeen en ole saanut muuta rahaa kuin 303 euroa lapsilisää (lasketaanko tulevana 10 päivänä tuleva elatusapu tähän kuuhun?)

Tuloja on siis tuo lapsilisä sekä elatusapua 118 euroa ja asumistuki 200 euroa joka menee suoraan vuokranantajalle

menoja on vuokra 580 sis vesi

perusosa meillä on se joku 800 euroa (joku tietää varmaan tarkan summan yh + 3 lasta)

Mitä minä tulen siis saamaan käteen rahaa? Maksavat vuokran loppuosan tuosta summasta joka on siis 580-200 euroa eli 380 euroa

laskinko oikein kun laskin että minä saan 880 euroa josta maksetaan vuokra 380 eli minulle jää tasan 500 euroa

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos menisit töihin?

Vierailija
2/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia yhteensä kolme? Etkö saa mitään kotihoidontukea ym?Huomennahan sen näet mitä saat. Mutta en silti ymmärrä työikäisiä ihmisiä toimeentulotuen varassa. Jos muuten terve .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä minun. Kaksi lasta siis

Vierailija
4/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai saat kotihoidontuen tai sairaspäivärahat. vai onko ainoat tulot tosiaan asumistuki, lapsilisä, yhden lapsen elatustuki ja toimeentulotuki. Ensiksihän on tarkoitus hakea tukia kelasta aj toimeentulotuki on viimeinen vaihtoehto.

Toisaalta jos et ole sairas, jolloin saisit sairaspäivärahaa tai lapsi alle 3-v jolloin kotihoidontukea tai työttömäksi työnhakijaksi ilmoittautunut jolloin vaihtoehto on työttömyyspäiväraha niin ei ymmärrä.

Vierailija
5/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimiston sivuilta löytyy kyllä ihan laskukaava. Eli perusosan konkreettinen summa sekä sinulle että molemmille lapsille, sitten hyväksyttävät vuokrakulut ja muut hyväksyttävät menot. Siitä voit lähteä ihan paperilla plussailemaan tulojasi ja menojasi ja sosiaalitoimiston teille myöntämiä summia...Ei kai meistä kukaan täällä ulkoa niitä summia muista tai jaksa laskea sinun puolestasi. Mene sinne fattan sivuille katsomaan laskukaava.

Vierailija
6/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap:n ensimmäisessä tekstissä sanota että meillä on perusosa 800 erora(yh+3lasta) kenellä täällä nyt on lukihäiriö

Vierailija
7/7 |
01.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten kyllä ihmettelen, miksi lapsilisätkin olisivat noin vähän. Lapsilisä yh-korotuksella on käsittääkseni 146 e nykyään per lapsi. Siitä laskin, lapsilisien summastakin siis, että kaksi lasta ap:lla on. Varmaan näppäilyvirhe tuossa ap:n ekassa viestissä?

-seiska