Hjallis Harkimo ja Mikael Jungner ovat perustamassa uutta poliittista liikettä nykyisten puolueiden haastajaksi – Lähteet: ”Kokoomuksessa vallitsee syvä huoli”
Kokoomuksen kansanedustaja Hjallis Harkimo ja Sdp:n entinen puoluesihteeri Mikael Jungner ovat perustamassa uutta poliittista liikettä Suomeen yhdessä muiden vaikuttajien kanssa.
Liikkeen tavoitteena olisi uudistaa tapoja, joilla ihmiset pääsevät vaikuttamaan politiikan suuntaan. Tarkoituksena on HS:n tietojen mukaan asettaa ehdokkaita eduskuntavaaleissa vuoden kuluttua.
Liike edustaisi markkinaliberaalia linjaa ja saattaisi viedä äänestäjiä etenkin kokoomukselta.
Suunnitelmista kertovat useat lähteet. HS:n tietojen mukaan aikeista on ollut määrä kertoa useammassa vaiheessa lähipäivien aikana.
Hjallis Harkimo ei vastannut kommenttipyyntöihin keskiviikkona.
Nykyisin viestintätoimisto Kreabin toimitusjohtajana toimiva Jungner kiistää HS:lle olevansa perustamassa puoluetta. Poliittisen liikkeen perustamista hän ei kiistä.
”Mä yritän saada tähän päätöksenteon ympärillä olevaan vuorovaikutukseen uutta potkua.”
Jungnerin mukaan nykyiset puolueet ja poliittinen kulttuuri kaipaavat ravistelua.
”Yritän innostaa suomalaista yhteiskuntaa uudistamaan päätöksenteon siten, että kaikkien suomalaisten asiantuntemus olisi käytettävissä. Ja että tämmöiset yritystukityöryhmä-tyyppiset hassut näytelmät jäisivät historiaan.”
Jungner viittaa yritystukien uudistamista ja karsimista yrittäneeseen työryhmään, jonka työ kaatui erimielisyyksiin.
Miten Hjallis Harkimo liittyy tähän?
”Kaikenlaista huhua liikkuu ja nimet vaihtuu. En osaa tarkemmin vastata tuohon. Olen viime syksystä puhunut aika hemmetin monen kanssa, en edes pysty luettelemaan.”
”Hjalliksen kanssakin olen keskustellut kyllä.”
Harkimo kirjoitti blogissaan viime perjantaina politiikan uudistustarpeista.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000005647012.html
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Pitääkin seurata Salen toimintaa tähän liittyen, jos sellaista ilmenee. Hän järkkäsi Stubbille potkut pari vuotta sitten. Mitenkähän suhde Hjallikseen nyt kehittyy?
Stubb muuten ilman muuta vahva nimi ehdolle Harkimoihin. Varsinkin jos Harkimot onnistuu, niin olisi Stubbilta mukava kosto kokoomukselle nousta takaisin eturiviin toisessa puolueessa.
Jethro ”Suihinottopäivä” Rostedt sopii hyvin tuohon joukkoon. Hyi helvetti!
Vierailija kirjoitti:
Kukakohan äänestäsi sitten tätä Tyhmältä Kansalta Tuhkatkin pesästä -puoluetta?
Ai niin, kyllä niitä idiootteja löytyy.
Tyhmältä kansalta on jo viety tuhkatkin pesästä. Ei ole mitään menetettävää enää.
Yrittävät varmaan jotain, mitä Macron teki Ranskassa.
Vierailija kirjoitti:
jep, ei tarvi verrata soinin sinisiin, kun Ranskassa on toisentyyppinen esimerkki.
Mikä nimi uudelle puolueelle? Sopuli on pienikokoinen jyrsijä...
SOPULIT Suomen oikeistopopulistiset uusliberaaliset itserakkaat turisijat
Smurffit ja Perssuomalaiset osoittautuivat olevansa sitä yhtä ja samaa ja heidän osaltaan juna meni jo. Harkimon loiskiehuntakerho korvaa PS-pellet seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
:D
Väyrynen voisi konsultoida. Hänen hankkeensahan ovat olleet suuri menestys!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös aktiivimallin vastainen kansalaisaloite tänään eduskunnan käsittelyssä!
Selittänee aika hyvin tämän hankkeen julkistamisen ajankohdan. :D
Miten tämä nyt pitää tulkita? Luulisi, että sekä hallitus että tämä Harkimon porukka haluaisi kaikkien kuulevan ensimmäisenä, että kansalaisaloite on hylätty. Miksi he haluaisivat sotkea uutisoinnin jollain muulla asialla? Hehän saavat mielihyvää kansan nöyryyttämisestä.
Mä kuulin että kokoomuksen puoluetoimiston lähellä olevan kaupan pullonpalautusjonossa oli yks spuge kertonut että ne oli sanonu hjallikselle että kesällä tulee kenkää sen takia ku niille vasta nyt valkeni että hjallis on ryssänmafian tsuppari (NHL ei suostu pelaamaan mafialadoissa (pun intended, hartwall areena), eli piti keksiä joku keino lähtee ennen ku tulee kenkää, tämmötti mä kuulin
Ai, että mä nautin! Harkimo, Junger, Rostedt ja Enbuske. Tuohon porukkaan tiivistyy niin paljon hienoja asioita. :D
Katkeroituneille keskiluokkaan halunneille luusereille päivitettyä Perssuomalaisten oksentelua.
Vierailija kirjoitti:
Ai, että mä nautin! Harkimo, Junger, Rostedt ja Enbuske. Tuohon porukkaan tiivistyy niin paljon hienoja asioita. :D
Vähän niinkuin perseennuolijoista koostuva konsulttifirma.
Kaikki pellet yhdessä ja rahankiilto silmissä! Tähän tiivistyy ajanhenki täydellisesti!
Harkimo on valehteleva retku. On aina ollut, eikä ole miksikään muuttunut.
Ehtiikö Hjallis tekemään kauden ”Diiliä”, ennekuin hänestä tulee presidentti?
Iltalehti:
”Diili tekee paluun telkkariin Hjallis Harkimon johdolla - kilpailijahaku käynnissä nyt!”
http://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/201803052200788445_vd.shtml
Ihan onnistunut markkinointitempaus.
Ei se niin rehellinen omahyväisyydessään ole kuin luulet. Ihan varmasti tämä puolue aikoo esittää asiat niin, että tässä ollaan yleisen hyvän asialla. Nehän tarvitsee ääniä kansalaisilta, joten on naurettava ajatella, että Harkimo sanoisi toimivansa vain omaksi edukseen. Kyllä ne yrittää sari-sairaanhoitajaakin huijata äänestämään.