Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KÄyttääkö jonkun 3,5-vuotias lapsi pottaa?

Vierailija
22.04.2006 |

Meillä kakkaa aina pottaan. Reissussa pissaa seisten pönttöön, mutta muuten pissaa pottaan. Ikävä kantaa reissuilla aina pottaa mukana kakkaa varten.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä poika tullaan opettamaan myös tuohon.

Meillä eräs tuttavaperhe, jossa 2,5 v poika opetetaan pissaamaan seisaaltaan. Aina on kaikki paikat ja housut pissassa. En ymmärrä.

Vierailija
2/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

asian kanssa ja ennemmin mua häiritsee, jos joku muu mies käy vessassa ja kusta lorottaa pitkin poikin ja lorinastakin tulee kammo ääni ;)

Meidän 3v tyttö käy pöntöllä kaikilla asioillaan, potat on kuulemma vauvojen juttuja ;) Poika, vajaa 2v, ei vielä suostu potalle, saati pöntölle vaan tekee kaiken vaippaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pissatin siis tytön ensin ja sitten sanoin pojalle että sun vuoro. Kun oli ulkohuussi silloin kyseessä niin tyttö jäi siihen ovelle odottamaan että äiti saa ulkovaatteet takaisin päälle. Pojalla oli ilmeisesti kova hätä ja pissa karkasi pytystä suoraan siskonsa niskaan. Sitten luovutin ja sanoin että nouset seisovaltaan pissaamaan.

Mies vaihtelavasti sekä seisoo että istuu. Samoin poika. Mä en kyllä siitä huolimatta ole KOSKAAN löytänyt mitään ylimääräisiä roiskeita vaikka nuo miespuoliset seisoviltaan pissivätkin..

Vierailija
4/24 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

häiritse. Sitten kodin ulkopuolella käydään vessassa.

ps. En voisi kuvitellakaan antavani pikkupoikani suihkutella ympäriinsä seisoallaan! Istuallaan sujuu han siististi, eikä mitkään housut kastu, kun housut laskee kunnolla nilkkoihin.

Vierailija
5/24 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista, että siitä ei ole kukaan koskaan maininnut. Poika on jo 5-vuotias.

Vierailija
6/24 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

häiritse. Sitten kodin ulkopuolella käydään vessassa.

ps. En voisi kuvitellakaan antavani pikkupoikani suihkutella ympäriinsä seisoallaan! Istuallaan sujuu han siististi, eikä mitkään housut kastu, kun housut laskee kunnolla nilkkoihin.

Vierailija
7/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin kokeili myös oma puolisoni ja taitaa nykyään istualteen asian toimittaakin. =)

Vierailija
8/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin häntä tekemään näin jo monta vuotta sitten, ihan hygeniasyistä (ainahän vähän roiskuu...). Myös tuo eturauhasjuttu on tuttu.

Vierailija
9/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö!! Oon yrittäny aikasemminki vihjata et vois istuu, ihan niitten roiskeitten takia, mut ei. Miehet kuulemma pissii seisaaltaan... Törppö! Nii ja siitä johtuen myösmeidän 2,5v pissii seisaaltaan pönttöön. Miusta se just niitä housuja kastelee (jotku kun kirjotti et housut kastuu istuen pissatessa) ku loppuu kohti se pissa ei tuu enää niin paineella, nii sit liruttaa pitkin reisiä ja housuille. Mielestäni toi istuminen ois parempi, mut hirvee huuto tulee jos vaan yrittääki istumaan saada, ku iskäki pissii seisaaltaan. Ja ku on nyt saanu kohta vuoden pissii seisaaltaan, nii paha on mennä muuttamaankaa...

Vierailija
10/24 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkaa pottaan kotona, pissalla käy joko potalla istualteen tai pöntöllä seisten. En kanna pottaa mukana yökylässäkään, vaan käyttää siloin pönttöä. Pöntöllä jos käy kakalla, haluaa, että olen siinä edessä ja pitää mun reisistä kiinni, pää mun jalkojen välissä =))

Vierailija
11/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pytylle ei suostu ei edes sen " pienentäjän" kanssa. Mutta eipä tuo ole ongelma, ainakaan vielä ollut.

Vierailija
12/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tiedä että pojille suositellaan opetettavan istualtaan pissiminen, sillä tämä tapa on huomattavasti parempi esim. eturauhasen kannalta (noin kauaskantoisesti)

th

Vierailija
13/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tua pottaan.

Vierailija
14/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole kuitenkin erittäin yleistä ja perinteistä, että niin miehet kuin pojatkin pissaavat seisten.

Vierailija:

Etkö tiedä että pojille suositellaan opetettavan istualtaan pissiminen, sillä tämä tapa on huomattavasti parempi esim. eturauhasen kannalta (noin kauaskantoisesti)

th

Vierailija
15/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori kun olin niin kärkäs, luulin että tästä puhuttaisiin yleisemmin muissakin neuvoloissa!

se th

Vierailija
16/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pissaa istualtaan pöntöllä (itse reunoista kiinni pitäen). Päiväkodissa seisoen. Ja tosiaan... Päiväkodin yksi hoitjaista juuri kehui, miten kiva, kun meidänkin poikja on hienosti oppinut pissaamaan seisoen...

Vierailija
17/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisällä pissataan istuvilleen pönttöön tai pottaa, ulkona voi sitten lirutella seisovilleen pusikkoon.

Itse ollut päiväkodeissa töissä ja kyllä ihan istuvilleen pissattiin.

Toisekseen tossa ei oo mitään opettelemista edes, jokainen poika kyllä osaa pissata seisovilleen

Vierailija
18/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi on 3-vuotias.

Minua tuo seisoalataan pissatus ei haittaa. Ellei siitä tosiaankin ole joskus tulevaisuudessa haittaa? En ole aikaisemmin kuullutkaan asiasta.

Vierailija
19/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä, en muista törmänneeni päiväkodeissa tuohon että nimenomaan opetetaan pissaamaan seisaaltaan. Jos itse opetan niin kehotan istumaan, muuten katson että pissalla tulee käytyä ja sillain kun lapsi on oppinut.

En ole minäkään tiennyt tuota eturauhasjuttua.

Vierailija
20/24 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkäsi ennemminkin seistä siinä pöntön edessä korokkeella.