Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En jaksa enää töissä. En jaksa avotoimistoa, en alati vaihtuvia työkavereita, en jatkuvia uudistuksia

Vierailija
18.04.2018 |

Kaikki on ihan liikaa nykyään. Meille rempattiin moderni avotyötila ja enää ei ole hetken rauhaa. Koko päivän joutuu kuuntelemaan joutavaa pulinaa, mukahauskoja vitsejä ja muiden työasioita. Lounaallakaan ei pääse rauhoittumaan, vaikka menisit ison taukotilan kauimpaan nurkkaan niin eikö siihen ihan viereen parkkeeraa akkalauma kälättämään kovaan ääneen.

Lisäksi meille tulee joka kuukausi yksi tai kaksi uutta työntekijää. Tiedän, olen kauhea, mutta en vaan jaksaisi opastaa enää yhtään uutta. En jaksa yrittää tutustua. Olen ystävällinen tietysti, eihän se heidän syy ole, että väki vaihtuu tiuhaan.

Sitten on jatkuvasti uudistuvat tietojärjestelmät, parin vuoden välein tapahtuvat organisaatiomuutokset ja muuttuvat toimintatavat. Jossain joku jolla on liikaa aikaa, yleensä nimikkeellä kehittämispäällikkö, keksii, että keskitetään asia x paikkaan y, mutta sitten käy ilmi, että eihän paikassa y ole tarpeeksi osaavaa henkilöstöä tai edes henkilöstöä jota kiinnostaa hoitaa kyseistä asiaa, eikä koko jutusta edes tiedoteta kunnolla. Mitään säästöjä ei tule, pelkästään turhautuneita työntekijöitä. Koko ajan pitää opetella uusia asioita, ja kohtuullisessa määrin se olisi ihan kivakin, mutta liika on liikaa.

Olen niin väsynyt ja kaikki mielekkyys on kadonnut töistä. Raahaudun sinne zombina joka aamu ja vaan odotan että kello on sen verran, että voi lähteä kotiin. Tätäkö se on seuraavat 20-30 vuotta?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et jaksa, otat loparit.

So simple, heippa!

Vierailija
2/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa IT-alalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa.

Sellaista se oli ison tietoliikennealan yritylsen palveluksessa vuosituhannen vaihteessa.

Vieruskaveri huudatti NRJ energy-asemaa, eikä tajunnut, että se listapoppi ja paskanjauhanta ei ollut kaikkien mielestä mahtavaa.

Vielä muutama kuukausi, ja olisin paiskannut radion lattiaan ja hyppinyt päällä.

Jatkuva organisaation muuttaminen oli kuluttavaa.

Nyt olen ammatinharjoittaja alalla, jolla olen liiankin yksin.

Vierailija
4/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha. Olin 3.5 vuotta ulkomailla HR-rekrytointihommissa ja meillä oli 250 ihmistä samassa tilassa avotoimistossa. 10 ihmistä per yksi työpöytä-"saari". Se oli juuri tuota päivästä toiseen ja samalla koko ajan pulinaa ympärillä. Puhelimet raikaa jatkuvasti ja pitää vaan kyetä keskittymään.

En tiennytkään että muunlaista työtä on olemassa!

Vierailija
5/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi väki vaihtuu koko ajan? Tuo on oire jostain.

Vierailija
6/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avokonttori on työpaikallanne uusi ratkaisu, ihmiset eivät välttämättä aluksi tajua, miten siellä ollaan niin, että kaikilla on hyvä tehdä töitä. Kannattaa ottaa häiritsevä kälätyskulttuuri puheeksi vaikka esimiehen kanssa ja sopia yksinkertaisesti yhteisistä pelisäännöistä tilan käytössä, esim. että "joutava pulina" hoidetaan muissa tiloissa. Tuo voisi ehkä auttaa ainakin hitusen.

Vierailija
7/12 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa alkaa yrittäjäksi. Käy alustavasti yritysneuvojalla ja varmista selustasi, ennen kuin hyppäät tyhjän päälle. Toinen vaihtoehto on vaihtaa kokonaan alaa, mutta aikalailla muillakin aloilla tahtoo tuota olla. 

Vierailija
8/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan käsittämätöntä. Avokonttorihulluus vaivasi jossain vaiheessa, mutta kaikki tutkimukset osoittavat, että se on hirvittävän vahingollinen ratkaisu työhyvinvoinnille, työteholle ja työhön sitoutumiselle. Työteho laskee, keskittyminen laskee, psykologisia oireita alkaa tulla. Myös sosiaalisille ja ekstroverteille ihmisille, saati sitten niille jotka tekevät parasta tulosta omassa rauhassa ja hiljaisuudessa keskittyen.

Ymmärrän aloittajaa. Itse en kestäisi enkä jaksaisi. Avokonttori on epäinhimillinen ihmiskoe, eikä missään nimessä pitkällä jänteellä työantajan tavoitteiden mukainen ratkaisu.

Vierailija
9/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö jokaiselle konttorityöntekijälle olla sitten oma huone? Aika kallista... 

Esimiehen kanssa puheeksi se avotoimistokäyttäytyminen. Mitään radioita siellä ei tosiaankaan soitella tai kälätellä. 

Vierailija
10/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voin lämpimästi suositella työtön vauvafoorumilainen -uraa. Saa olla kotona, sosiaalisuutta juuri niin paljon kuin haluaa ja voi surutta valikoida, kenelle vastaa ja kenelle ei. Liksa ei ole kummoinen, mutta ei ole elintason vaatimuksetkaan, kun työ on niin leppoisaa.

Vierailija
11/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Kai se optimi olisi, että helposti häiriintyville olisi omat huoneet ja ne, jotka nauttivat seurasta, olisivat avotilassa. Meidän työpaikka vaihtoi avokonttoriin vajaa vuosi sitten ja mä oon kyllä pelkästään tyytyväinen. Työt edistyy paremmin, kun voi miettiä probleemaa ääneen vieressä istuvan kanssa ja samalla sen saattaa kuulla joku vähän kauempanakin istuva, joka tietää vastauksen pulmaan. Tieto kulkee tosi paljon paremmin kuin vanhassa koppikonttorissa.

Vierailija
12/12 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalla avokonttori toimii kohtalaisen hyvin. Tilaa on riittävästi eli ei olla ihan sillit suolassa, kaikilla on sermit ja isoja viherkasveja luomassa näköestettä. Aika lailla kaikki ymmärtää, että radiota kuunnellaan omista kuulokkeista ja puhelimeen/työkaverin kanssa ei huudeta ja naureta äänekkäästi. Silti toki on puheensorinaa ja taustamelua mutta olen oppinut suodattamaan sen melko hyvin pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi