Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ihmiselle pitää tapahtua, että hänestä tulee hyvin ymmärtäväinen muita ihmisiä ja kaikenlaisia eri asioita kohtaan?

Vierailija
18.04.2018 |

Kertokaa.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme erilaisia ja jokainen meistä saa ymmärtää tai olla ymmärtämättä. Koita ap katsoa laveammin, jos haluat, ei ole tietenkään pakko.

Vierailija
2/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaa aikuiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti kyseessä on joku aivokemiallinen häiriö. Tuollaisena olisi kamala elää.

Vierailija
4/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta-valkoinen muuttuu harmaaksi kun elämänkokemus lisääntyy.

Vierailija
5/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee tapauskohtaista. Toisilla esimerkiksi avarakatseinen kasvatus, itselläni käytäntö: elämä on heittänyt eteen niin monimuotoista menoa, ettei ahdasmielisyydelle "jäänyt tilaa". Kiinnostus ihmiskohtaloihin ja erilaisiin lähtökohtiin. Halu ymmärtää eri toimintamalleja. Jos jonkun näkemykset eroavat kovasti omistani, "käännytyksen" sijaan koetan keskustelemalla selvittää, minkä johdosta joku kokee asiat niin eri tavalla.

Vierailija
6/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen haluaa olla rakastettu.

sen puuttuessa ihailtu

sen puuttuessa pelätty

sen puuttuessa ylenkatsottu ja inhottu.

Sielu jäätyy tyhjiössä ja haluaa olla kontaktissa mihin hintaan hyvänsä." 

Peruskoulu aikoina näin tämän tekstin kouluterveydenhoitajan odotushuoneen seinällä julisteessa. Jotenkin jäi tosi hyvin mieleen ja tuli semmoinen "ahaa"-elämys. 

Vierailija
7/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut paljon kirjoja, faktaa ja fiktiota - niissä törmää kaikenlaiseen, joten muiden olemiset ja tekemiset eivät sitten todellisessa elämässäkään niin hämmästytä.

Vierailija
8/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihminen haluaa olla rakastettu.

sen puuttuessa ihailtu

sen puuttuessa pelätty

sen puuttuessa ylenkatsottu ja inhottu.

Sielu jäätyy tyhjiössä ja haluaa olla kontaktissa mihin hintaan hyvänsä." 

Peruskoulu aikoina näin tämän tekstin kouluterveydenhoitajan odotushuoneen seinällä julisteessa. Jotenkin jäi tosi hyvin mieleen ja tuli semmoinen "ahaa"-elämys. 

Meni ihan kylmät väreet tuosta. Olen kyllä jo pitkään ajatellutkin, että huomionkipeys on rakkauden puutetta.

Ap

Vierailija
9/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että parasta on vain syntyä sellaiseksi pohdiskelijaksi. Lisäksi jos saa vanhemmiltaan lapsena tukea toisten ihmisten motiivien ymmärtämiseen, niin sitä on vaikea heittäytyä kovin yksioikoiseksi. Sen ymmärtäminen, että muut toimivat omista lähtökohdistaan käsin (ja itse omastaan), on samalla hyvin simppeliä, mutta myös vaikeaa.

Vierailija
10/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina kokenut, että mussa on jotain vialla. Olen yrittänyt kovasti miettiä, mikä. En ole vieläkään päässyt mihinkään lopputulokseen, mutta sen puutteessa olen koettanut sitten ymmärtää toisia ihmisiä. Itseäni en aina ymmärrä vieläkään, vaikka yleensä yritän. Tai no - itseäni en myöskään oikein hyväksy.... muita ymmärrän. En osaa sanoa, hyväksynkö sitten kuitenkaan. Asiat on niin paljon helpompia aina etäältä katsottuna kuin niiden keskellä. 

Vierailija
11/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina kokenut, että mussa on jotain vialla. Olen yrittänyt kovasti miettiä, mikä. En ole vieläkään päässyt mihinkään lopputulokseen, mutta sen puutteessa olen koettanut sitten ymmärtää toisia ihmisiä. Itseäni en aina ymmärrä vieläkään, vaikka yleensä yritän. Tai no - itseäni en myöskään oikein hyväksy.... muita ymmärrän. En osaa sanoa, hyväksynkö sitten kuitenkaan. Asiat on niin paljon helpompia aina etäältä katsottuna kuin niiden keskellä. 

Mulla oli pitkään sama tunne, kunnes törmäsin sellaiseen ajatukseen, että tällaisessa maailmassa on normaalia tuntea ulkopuolisuutta ja voida huonosti. Olemme niin vieraantuneita perimmäisistä tuntemuksistamme, vaistoista ja luonnosta, että on luonnollisempaa kokea ettei kaikki "ole niin kuin pitäisi", kuin hyväksyä kaikki ympärillä oleva mukisematta. Lohdullista.

Vierailija
12/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että parasta on vain syntyä sellaiseksi pohdiskelijaksi. Lisäksi jos saa vanhemmiltaan lapsena tukea toisten ihmisten motiivien ymmärtämiseen, niin sitä on vaikea heittäytyä kovin yksioikoiseksi. Sen ymmärtäminen, että muut toimivat omista lähtökohdistaan käsin (ja itse omastaan), on samalla hyvin simppeliä, mutta myös vaikeaa.

Muistan ala-asteelta semmosen kiusaamissarjakuvan, missä käskettiin miettiä kiusaajan kannalta. En sitä silloin ymmärtänyt, että miksi pitäisi mutta nykyään kylläkin. Kiusaajalla itsellään menee aina huonosti.

Vierailija
13/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanheta, mä olen nyt 60vuotiaana paljon avarakatseisempi ja myötämielisempi muutoksien suhteen kuin 30vuotiaana.

Olen kyllä varmaan onnellisempikin :)

Vierailija
14/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elää vanhaksi, huomaa ettei millään ole oikeasti mitään väliä. Kuoleman kolkutellessa  ymmärrys lisääntyy. Kaikki on ok. Kaikki ovat ok. Maailma on ok.

Vierailija
15/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MDMA.

Vierailija
16/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin se on synnynnäistä, mutta jos sellaiseksi muuntuu kesken aikuisuuden, niin jokin aivoihin liittyvä häiriö.

Ollaan kuitenkin ihmismielen äärilaidalla.

Vierailija
17/18 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trauma tai vastaava mielenjärkytys.

Vierailija
18/18 |
26.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurahtaa uskoon.