Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Zaran XL = S

Vierailija
18.04.2018 |

Zaran vaatteet on suunnattu aivan todella siroluisille ja pienirintasille naisille, mun koko on muissa vaatekaupoissa M, Zarassa ei mene päälle edes se XL.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara master race.

Vierailija
2/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama minulla. Nimenomaan tissit ja hartiat eivät mahdu esim. joustamattomiun mekkoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä XS on mulle liian iso, erityisesti vyötäröstä. Esim marimekon koossa 34 vyötärö on jotain 72cm?! Zaralla onneksi on 62cm ja hyvin sopii.

H&M ym on isompia kokoja, kun ovat Pohjoismaalaisia. Etelä-Euroopassa pienemmät koot ja hyvä niin, löytyy meille siroillekin vaatteita jostakin. :)

Vierailija
4/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko tässä herätys kaikille ja edessä elämäntapamuutos jos on etelä- ja keski-Euroopan naisiin verrattuna XXXXL. Pohjoismaisissa vaatteissa olet M, kun täällä lihavia on suhteessa niin paljon ja on vielä sinuakin isompia. 

Vierailija
5/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko tässä herätys kaikille ja edessä elämäntapamuutos jos on etelä- ja keski-Euroopan naisiin verrattuna XXXXL. Pohjoismaisissa vaatteissa olet M, kun täällä lihavia on suhteessa niin paljon ja on vielä sinuakin isompia. 

Pohjoismaissa naiset ovat pidempiä ja muutenkin erilainen luusto johtuen geeneistä. Mun ei tarvitse rupea alipainoseks enkä valitettavasti pysty muuttaa mun 170cm pituutta 160cm pituuteen.

Ap

Vierailija
6/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle se nyt on jotain uutta että koot ovat pohjoismaalaista pienempää, kun kyse on espanjalaisesta ketjusta?

Minä olen lyhyt ja siro ja XS on siellä onneksi XS, Onlyyn tai esim.Ginaan kun menee kokeilemaan takkia, niin XS kokokin on kun teltta päällä.

Vierailija
7/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin että minulla on Zaralta vaatteita S, L ja XL -kokoisina. Heittelee siis laidasta laitaan.

Oikeasti olen kokoa M, siis kaikissa muissa liikkeessä :DDD

Toki täytyy mainita että Henkkamaukallakin heittelee ne koot eli L saattaa olla todella tiukka ja S löysä, vaikkei kyse olisi mistään oversized-mallisesta vaatekappaleesta.

Vierailija
8/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu eipä ne tosiaan obeeseille ole suunnattu.

Vierailija
9/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pohjoismaissa naiset ovat pidempiä ja muutenkin erilainen luusto johtuen geeneistä. Mun ei tarvitse rupea alipainoseks enkä valitettavasti pysty muuttaa mun 170cm pituutta 160cm pituuteen.

Ap

"mun ei tarvitse rupea"? Että joku kehtaa.

Vierailija
10/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko p*ska vois mennä boikottiin

Vierailija
11/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaateketjuthan mitoitti ennen vanhaan maan tai alueen mukaan vaatteensa. Joskus H&M Suomessa myymät housut oli mitoitukseltaan lyhyempilahkeisia kuin samat Ruotsissa myytävät koska ruotsalaisilla on pidemmät jalat ja lyhyemmät selät, kuten tanskalaisillakin. Suomalaiset ovat siinä suhteessa vähän latinompaan päin eli meidän mitat vastaa monia eteläamerikkalaisia, ja siksi moni suomalainen pitkäselkäinen pepukas tuttu löytää todella kivoja vaatteita Etelä-Amerikassa lomaillessaan.

Sitten kuulin että joku ranskalaismerkki (Kookai?, NafNaf?) mitoitti vaatteet suuremmiksi Keski- ja Pohjois-Euroopan markkinoille mikä olisi toki ihan loogista sillä ranskalaisnaiset ovat lyhyempiä ja sirompia kuin me eli meidän koko 36 vastaa heidän maailmassaan suurin piirtein ranskalaista Largea...

Vierailija
12/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin parikymppisenä hoikka 175cm/60kg, oli mulla Zaran housut ja hameet aina kokoa 40. Nyt 80-kiloisena en todellakaan ole vuosiin voinut ostaa sieltä enää mitään. Muissa kaupoissa olen kokoa 40/L.

Eihän sillä koolla periaatteessa ole väliä kunhan vaate istuu, mut kyl sillon parikymppisenä tuli niistä koon 40 housuista olo et hitto oon läski ja täytyy laihduttaa.

Vierailija
13/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaikkien mielestä todella hoikka / laiha, kun painoin 57 kg (169 cm), koko 36 tavallisella mitoituksella. Jos olisin 10 cm lyhyempi, painaisin jotain 48 kg samankokoisena ja toki sitten koko olisi jotain 32-34, eli olisin samaa luokkaa kuin eteläeurooppalaiset tai aasialaiset. Pituus vaikuttaa huomattavasti, mitä monet ei taida tajuta ollenkaan. Miltä mahtaisikaan näyttää 175-senttinen, jolle sopii koko 34?

Vierailija
14/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjalaiset ovat kyllä lyhyempiä, mutta tilastollisesti myös lihavempia kuin suomalaiset...

Vierailija
15/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zara on aina ollut pieni mitoitukseltaan. En voi ostaa sieltä mitään ja en todellakaan ole XL vaan ihan tavallinen 164 / 60kg / 94-70-92.

Mutta noilla alueilla naisen tarviikin olla superlaiha, se on elämän ainoa tavoite. Italialaisessa putiikissakin silmäiltiin päästä varpaisiin ja sanottiin että meillä ei ole isoille tytöille mitään...

Vierailija
16/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin päinvastanen kokemus mulla! Tilasin Zaralta paljon vaatteita talvella. Monessa koko S oli pienin tarjolla oleva ja ne oli kaikki aikamoisia telttoja. Hihat oli liian pitkät ja muutenkin. Normaalisti käytän kokoa S ja XS enkä ole mitenkään silmiinpistävän pienikokoinen. Mietin, että eihän ne oikeasti pienet voi tilata tuolta mitään.

Vierailija
17/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä XS on mulle liian iso, erityisesti vyötäröstä. Esim marimekon koossa 34 vyötärö on jotain 72cm?! Zaralla onneksi on 62cm ja hyvin sopii.

H&M ym on isompia kokoja, kun ovat Pohjoismaalaisia. Etelä-Euroopassa pienemmät koot ja hyvä niin, löytyy meille siroillekin vaatteita jostakin. :)

Ja olen 162cm pitkä ja painan 49kg, eli en ole mitenkään alipainoinen vaan ihan tavallinen nainen.

Vierailija
18/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei, nyt on kehonkuva vääristyny. Mä oon 170 cm pitkä ja helposti mahun zaran S kokoon. Enkä missään nimessä oo alipainonen, painan 55-62 kiloo vähän vuodenajasta riippuen ja varaa ois kyl hoikistua vielä. Jos joudut pukeutuun zaran xl:n, suosittelen laihduttamista.

Vierailija
19/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Zara on aina ollut pieni mitoitukseltaan. En voi ostaa sieltä mitään ja en todellakaan ole XL vaan ihan tavallinen 164 / 60kg / 94-70-92.

Mutta noilla alueilla naisen tarviikin olla superlaiha, se on elämän ainoa tavoite. Italialaisessa putiikissakin silmäiltiin päästä varpaisiin ja sanottiin että meillä ei ole isoille tytöille mitään...

Jep. Erityisesti italiassa ja ranskassa niille on erittäin tärkeetä, että naisen painoindeksi näyttää alipainoa.

Vierailija
20/23 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Hei, nyt on kehonkuva vääristyny. Mä oon 170 cm pitkä ja helposti mahun zaran S kokoon. Enkä missään nimessä oo alipainonen, painan 55-62 kiloo vähän vuodenajasta riippuen ja varaa ois kyl hoikistua vielä. Jos joudut pukeutuun zaran xl:n, suosittelen laihduttamista.

Painan 64kg ja sulla ja mulla taitaa sit olla erilaiset luustot tai sit ollaan kokeiltu eri vaatteita. Joka tapauksessa mul ei siellä liikkeessä oo mitään ikinä mahtunu päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi