Onko SINUN elämäsi mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan?
Onko nimenomaan sinun elämässäsi asiat paremmin vai huonommin kuin viisi vuotta sitten?
Kommentit (26)
Isolla osalla menee paremmin kuin ennen, eli hallitus on onnistunut.
Huonompaan. Työt loppuivat ja masennus on pahentunut.
Jaa jaa. Parempaan. Ainakin saan nukkua paremmin nyt, kuin lapsen ollessa 1-2 vuotias!
Syksyllä lähden kenties opiskelemaan taas, jos koulun ovet aukeavat. Se jännittää, onko virhe. Mutta toisaalta, tämä nykyinen osa-aikainen työ ei tule minua näin perheellisenä elättämään kunnolla.
Paremmin. 36-vuotiaan elämä on helpompaa kuin 26-vuotiaan.
Ikääntymisessä on myös hyviä puolia, vaikka media mitä väittäisi.
Been there, done that.
5v sitten konkurssi, avioero ja työttömyys.
Vihdoin pääsin eläkkeelle ja pieni eläkkeeni riittää kun oikein tarkkaan lasken, laitan jopa joka n. kk 100 e sivuun.
Tänään olen olen onnellinen, vaikka silloin 5v sitten luulin, että kuolen tai tulen ainakin hulluksi.
En kuollut enkä tullut hulluksi.
Nykyisin teen pitkiä kävelylenkkejä, valmistan hyvistä raaka-aineista terveellisiä ruokia (kasvissyöjä), tapailen ystäviä, käyn kirjastossa, ilmaiskonserteissa ja tapahtumissa. Tänään shoppailin uudet merkkiaurinkolasit (aika kalliit) ja kävin kampaajalla. Jäi vielä ensi kesän pikkumatkaan hieman säästöjä.
Tällainen elämä nyt 1100e eläkkeellä. Asun vuokralla, joten vuokra vie melkein puolet eläkkeestä,
mutta tuntuu kuin mitään ei puuttuisi. Elämän parasta aikaa, olen kiitollinen.
Parempaan, viisi vuotta sitten oli yksi elämäni raskaimmista jaksoista, synkkää ja tuskaista aikaa. Se kesti pitkään mutta nyt on asiat huomattavasti paremmin, olen erittäin onnellinen tietyistä jutuista.