Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite: Kirkuvat lapset pihoilla 17-21 välisenä aikana, VERO 500e/ pentu

Vierailija
18.04.2018 |

Melusaaste on järkyttävä, koita siinä töiden jälkeen rentoutua omalla pihalla kun meteli on korvia viiltävä monta tuntia.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsista saa lähteä ääntä, kun se on normaalia. Älytön huuto, kirkuminen ja kiljuminen ei vaan ole perusteltua millään tavalla. Meillä naapurustossa monta lapsiperhettä. Vain yhdessä pihassa / talossa huutavat ja kiljuvat lapset. Ja ihan saamarin rasittavaa. Näyttäsi, että nämä "normaaliääniset" eivät leiki "älämölölasten" kanssa.

Vierailija
62/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten ihmetellään miksi kukaan ei halua tehdä lapsia.Pääsyyllisiä ovat vaihdevuosista ja puutteesta kärsivät tädit.Miksi teillä onkin naama koko ajan ihan norsunv.....?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muutappa tänne maalle, tänne mahtuu ääntä! Eikä kukaan valita, kun ostat sen talosi vähän etäämpää. Meidän naapurustossa on välillä ääntä, välillä hiirenhiljaista. On koiria, heppoja, lampaita, kukko, lapsia. Välillä laulaa sirkkeli, välillä moottorisaha. Kevään merkki kun traktorit alkaa pöristä pelloilla. Mopotkin pärisee ja ruohonleikkurit välillä, joskus nuoriso soittaa poppia. Ihania elämän ääniä! Täällä olisi hieno talo myytävänä keskellä metsää, varmaan puoli kilsaa lähimpään naapuriin, saisit olla aivan rauhassa. Paitsi jos linnunlaulu häiritsee. 

Kaupunkilaiset eivät mistään melusta edes tiedä. Muuttakaa juu maalle vaan, voi sitä helkkarin valittamista mitä hesalaisen suusta tulee kun kesän viettävät "rauhallisella maaseudulla". On koettu moneen kertaan.

Vierailija
64/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on herkkä melulle, niin on kyllä silkkaa typeryyttä muuttaa tiheään asutulle alueelle ja sitten valittaa äänistä. Tää on tätä nykyaikaa: minä, minä, minä, minun herkkyyteni, minun stressini, minä! Pitää valita sellainen asuinpaikka, jossa saa olla enimmäkseen rauhassa ja hiljaisuudessa, niitähän tästä maasta kyllä löytyy. En minäkään muuttaisi keskelle korpea ja sitten valittaisi, että täällä ei olekaan supermarketteja ja kauppakeskuksia. 

Valitettavasti meillä kaikilla ei ole varaa asua missä toivoisi....

No sitten on vaan pakko hyväksyä.

Ei, ei ole pakko hyväksy tenavia jotka kirkuvat 08-23 joka ikinen päivä ulkona ikkunani alla tai rappukäytävässä. Opettakaa itse lapsillenne käytöstapoja. Mä niiiin odotan että tuo naapurin kiljukaula-perhe saa häädön.

Vierailija
65/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurissa asuu elämäänsä kyllästynyt vela-pariskunta, joiden koira räksyttää aamusta iltaan. Koira ei kauheasti häiritse, mutta happamat naamat pilaa maiseman, joten jokin haittavero heillekin voisi olla paikallaan.

Vierailija
66/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi muutappa tänne maalle, tänne mahtuu ääntä! Eikä kukaan valita, kun ostat sen talosi vähän etäämpää. Meidän naapurustossa on välillä ääntä, välillä hiirenhiljaista. On koiria, heppoja, lampaita, kukko, lapsia. Välillä laulaa sirkkeli, välillä moottorisaha. Kevään merkki kun traktorit alkaa pöristä pelloilla. Mopotkin pärisee ja ruohonleikkurit välillä, joskus nuoriso soittaa poppia. Ihania elämän ääniä! Täällä olisi hieno talo myytävänä keskellä metsää, varmaan puoli kilsaa lähimpään naapuriin, saisit olla aivan rauhassa. Paitsi jos linnunlaulu häiritsee. 

Hyvältä kuulostaa, ja todellakin muuttaisinkin maalle, mutta kun siellä ei ole töitä. Tai ainakaan sellaisia töitä, joiden takia muuttamisessa olisi järkeä. Ja joilla kustantaisin sen hienon omakotitalon.

Ei ap

Vierailija
67/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereisen puiston huutamisen hoitaa muut kuin kantikset, on se jännä.

Vierailija
68/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voi ajatella, että murheet on aika pieniä, jos suurin murhe on metelöivät lapset.  Sitten kun kohdalle osuu "oikea" murhe, esim läheinen kuolee tai sairastuu vakavasti, ei enää jaksa ottaa pultteja lasten mekastuksesta. Tässä elämässä kaikki on niin suhteellista.  Tuo veroasia on siitä hankala, että läheskään kaikki lapset ei melua siellä ulkona. Pitäiskö silti kaikista lapsista maksaa "meluvero"?

Vähän riippuu, esim kun minä suren tai olen ahdistunut, en kestä mitään.... silloin kun avopuolisoni kuoli ja olin aivan hajalla ja itkin päivittäin, olisin kaivannut olla rauhassa hiljaisuudessa... mutta ei. Naapurin lapset kiljuivat ulkona, rappukäytävässä... ja paukuttelivat kaiteita rapussa... jotenkin mulla napsahti (ennen en niin paljon edes valittanut melusta) ja huusin niille penskoille täyttä kurkkua että olisivat nyt v*ttu hiljaa...

Olen pahoillani menetyksestäsi. Ehkä silloin olisi voinut mennä vaikka metsään kävelylle tai terapiaan. Eiväthän ne lapset melua tahallaan.

Ne meluavat juurikin tahallaan. Vahingossako ajattelit niiden ääntelevän? Entisen asuinpaikkani pihassa oli aina lauma kakaroita jotka huusivat jatkuvasti ja pahin näistä oli pikkutyttö, joka kiljui jatkuvasti niin korkealla kimeällä pikkutyttökiljunnalla kuin mahdollista. Ihan ilman syytä, varmaan vain huomiota hakeakseen. Aivan korviaraastavaa. Onneksi nykyisessä talossa ei juuri ole lapsia, luojan kiitos.

Vierailija
69/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurissa asuu elämäänsä kyllästynyt vela-pariskunta, joiden koira räksyttää aamusta iltaan. Koira ei kauheasti häiritse, mutta happamat naamat pilaa maiseman, joten jokin haittavero heillekin voisi olla paikallaan.

Haistapa sinä kukkanen. Mistä tiedät, että ovat veloja ja elämäänsä kyllästyneitä? Luultavasti ovat myrtsejä koska ovat kyllästyneitä sinun kurittomien tenaviesi kiljuntaan.

Vierailija
70/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on herkkä melulle, niin on kyllä silkkaa typeryyttä muuttaa tiheään asutulle alueelle ja sitten valittaa äänistä. Tää on tätä nykyaikaa: minä, minä, minä, minun herkkyyteni, minun stressini, minä! Pitää valita sellainen asuinpaikka, jossa saa olla enimmäkseen rauhassa ja hiljaisuudessa, niitähän tästä maasta kyllä löytyy. En minäkään muuttaisi keskelle korpea ja sitten valittaisi, että täällä ei olekaan supermarketteja ja kauppakeskuksia. 

Okei, no korvatulpat ja vastamelukuulokkeet on keksitty. Ovat todella hyvät-varsinkin laadukkaat vastamelukuulokkeet. 

Kenenkään ei tarvitse kotonaan pitää tulppia tai kuulokkeita saadakseen olla rauhassa. Kyllä se on vanhemmat jenen pitää pitää äpäränsä kurissa ja opettaa käytöstapoja.

Vierailija
71/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta, joista toinen yrittää kiljua silloin tällöin mutta kiellän sen huutamisen. On just siinä iässä (3 vuotta) kun puhe ei meinaa mennä perille toisinaan millään, mutta tähän asti on ihan hyvä tulos :) Pienempi on vielä vauva. Mut ärsyttäähän se, kun itse koittaa kasvattaa lapsia ja sitten toisten lapset huutaa, kiljuu ja karjuu rivarin piha-alueella eikä KUKAAN tee mitään.

Tosin, kun menen tuohon taloyhtiön pihalle lapsen kanssa leikkimään, se lapsi ei kilju mut ehkä joka kolmannesta asunnosta kuuluu koirien haukkuminen. Onnea seinänaapureille.

Vierailija
72/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ehdotus: Laitetaan kaikki lapsiperheet asumaan omaan kaupunginosaan ja vanhukset omaansa, koiralliset omaan, deekut omaan, lapsettomat omaan, värilliset omaan, värittömät omaan, äänettömät omaan, äänekkäät omaan...ja sitten ne kaupunginosat vois vielä jakaa omiin kortteleihin, että koirattomat lapsiperheet ja koiralliset lapsiperheet ym.ym.

Hyvä idea! Muuttaisin heti velakaupunginosaan jos sellainen olisi. Mitenkähän tätä ideaa voisi viedä eteenpäin?

Vierailija
73/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haistapa sinä kukkanen. Mistä tiedät, että ovat veloja ja elämäänsä kyllästyneitä? Luultavasti ovat myrtsejä koska ovat kyllästyneitä sinun kurittomien tenaviesi kiljuntaan.

Heh, ovat happamia kaikille naapureille, eikä täällä edes ole lapsia pihapiirissä.

Vierailija
74/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, no korvatulpat ja vastamelukuulokkeet on keksitty. Ovat todella hyvät-varsinkin laadukkaat vastamelukuulokkeet. 

Kenenkään ei tarvitse kotonaan pitää tulppia tai kuulokkeita saadakseen olla rauhassa. Kyllä se on vanhemmat jenen pitää pitää äpäränsä kurissa ja opettaa käytöstapoja.

Entä räksyttävät rakit kerrostalossa?

Vierailija
75/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melusaaste on järkyttävä, koita siinä töiden jälkeen rentoutua omalla pihalla kun meteli on korvia viiltävä monta tuntia.

Melusaaste on kyllä järkyttävää, mutta enimmäkseen sitä aiheuttaa muut, kuin lapset. Autot, työkoneet, lentokoneet, mopot, mönkijät, moottorikelkat, ruohonleikkurit ym ym.  Ihmiset huudattaa musiikkia, humalaiset metelöi aamuyöntunteina, koirat haukkuu jne.  Lasten aikaan saama meteli on vähäistä tuohon verraten. Ja ne lapset kasvaa.

Jos siellä nyt naapurin lapset metelöi, niin pari kesää eteenpäin ja naapurin piha on hiljainen.

Vierailija
76/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä räksyttävät rakit kerrostalossa?

Jatkuva haukunta on toki rasittavaa ja omistajan pitäisi kitkeä se pois. Tosin jos omistaja on töissä päivisin ja koira haukkuu hänen poissaollessaan, ei omistaja välttämättänole edes tietoinen haukunnasta. Yleensä koira haukkuu eroahdistustaan kun omistaja on poissa.

Vierailija
77/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melusaaste on kyllä järkyttävää, mutta enimmäkseen sitä aiheuttaa muut, kuin lapset. Autot, työkoneet, lentokoneet, mopot, mönkijät, moottorikelkat, ruohonleikkurit ym ym.  Ihmiset huudattaa musiikkia, humalaiset metelöi aamuyöntunteina, koirat haukkuu jne.  Lasten aikaan saama meteli on vähäistä tuohon verraten. Ja ne lapset kasvaa.

Jos siellä nyt naapurin lapset metelöi, niin pari kesää eteenpäin ja naapurin piha on hiljainen.

Missä jumalan selän takana oikein asut, jos teillä metelöivät mönkijät, moottorikelkat ja työkoneet? Mieluummin kuuntelisin kyllä noita kuin lasten kirkumista.

Vierailija
78/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vaikka kymmenen lasta huutamaan aamusta iltaa korvieni juureen, jos siitä saisi palkaksi sen ettei koko pyörä- ja kävelyteitä olisi kuorrutettu p*skalla. Kuuntelisin itkua ja huutoa hymyhuulilla, jos se takaisi sen ettei jälleen kerran joudu pomppimaan pyörätiellä kuin joku arojänis kun koitan väistellä ulostekasoja. Nauraisin, jos saisin valita huutavien lasten välilllä, jos palkaksi tästä olisi se että voisin pyöräillä rauhassa, ilman että sitä ulostetta lentelisi pyörääni, kengilleni tai housuilleni.

Maksaisin mitä vain tästä ilosta, ottaisin ne lapset kiljumaan korvani viereen, jos ne pirun ulosteella kuorruttajat vihdoin lopettaisivat meidän muiden elinympäristön saastuttamisen.

Sitten disclaimerit niihin perinteisiin ulosteella kuorruttajien "no entäs.."-juttuihin.

En heittele roskiani luontoon, en polta tupakkaa, en aja autolla, minua ei haittaa astua roskakasaan, lasinsirut eivät ole vielä kenkieni läpi menneet ja raahautuneet kenkieni mukana sisätiloihin sotkemalla eteisen, pyöränrenkaan voi korjata jos se lasinsiruun rikkoutuu.

Vierailija
79/95 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nahkis kirjoitti:

Kannatan. Se kiljuminen ja meluaminen on aivan järkyttävää kuunneltavaa omalla kotipihalla. Edes koirani ei pidä siitä. Ja siitäkään en tykkää, että palloa potkitaan kadulle ja mun oman pihan puolelle. Seuraavalla kerralla ärähdän kyllä. Sen verran ottaa kaaliin tuo. Miksi ei voisi mennä vaikka koulun kentälle metelöimään ja potkimaan palloa?

No mitä iloa siitä omasta pihasta on jos ei siellä voi mitään tehdä? Ja koulun vieressäkin on taloja, häiritsee sekin jotakuta.

Vierailija
80/95 |
19.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voi ajatella, että murheet on aika pieniä, jos suurin murhe on metelöivät lapset.  Sitten kun kohdalle osuu "oikea" murhe, esim läheinen kuolee tai sairastuu vakavasti, ei enää jaksa ottaa pultteja lasten mekastuksesta. Tässä elämässä kaikki on niin suhteellista.  Tuo veroasia on siitä hankala, että läheskään kaikki lapset ei melua siellä ulkona. Pitäiskö silti kaikista lapsista maksaa "meluvero"?

Kyllä se kuule vituttaa silloinkin yhtälailla ja ehkä vähän enemmänkin. Juu nou, kun ei muun paskan lisäksi jaksaisi kuunnella enää infernaalista meteliä.

Nimim. kokemusta on kummastakin mainitsemastasi tilanteesta, joten älä tuu jauhaan paskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän