Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansalaisaloite: Kirkuvat lapset pihoilla 17-21 välisenä aikana, VERO 500e/ pentu

Vierailija
18.04.2018 |

Melusaaste on järkyttävä, koita siinä töiden jälkeen rentoutua omalla pihalla kun meteli on korvia viiltävä monta tuntia.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaiselle lapselle pitäisi lätkäistä 100 000 euron ympäristö- ja haittavero.

Eiköhän tämä pitäisi lätkäistä ihan jokaiselle ihmiselle.  Ihminen (kaiken ikäisetr) on suurin ympäristöhaitta ikään katsomatta.  käsittämätöntä lapsivihaa vauvapalstalla.

PS. minulla ei ole kiljuvia lapsia, että en niitä sen takia puolustele.

Vierailija
22/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi kamalaa asua kaupungissa. Onneksi asun maalla, ei häiritse minkäänlainen naapurien metelöinti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että valtiolle tuloja äänekkyydestä. Tottakai meteli on rasittavaa, mutta lapsista lähtee joskus ääntä. Minä en voi sietää ihmisiä jotka olettavat että jokaisen pitäisi kuiskia, musiikkia ei saa soittaa, ulkona ei saa lähteä ääntä, nurmikkoa ei saa ajaa jne.

Se on elämää. Minua ei meteli haittaa ellei se oikeasti ylly ihan mahdottomuuksiin. Tahtoo vaan jokaiselta asuinalueella löytyä tällainen pikkuasioista triggeröityjiä. Kyllä silloin pitää miettiä asuntoa ostaessa kannattaako lapsiperhealueelle muuttaa jos ei siedä meteliä.

Vierailija
24/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on herkkä melulle, niin on kyllä silkkaa typeryyttä muuttaa tiheään asutulle alueelle ja sitten valittaa äänistä. Tää on tätä nykyaikaa: minä, minä, minä, minun herkkyyteni, minun stressini, minä! Pitää valita sellainen asuinpaikka, jossa saa olla enimmäkseen rauhassa ja hiljaisuudessa, niitähän tästä maasta kyllä löytyy. En minäkään muuttaisi keskelle korpea ja sitten valittaisi, että täällä ei olekaan supermarketteja ja kauppakeskuksia. 

Vierailija
25/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voi ajatella, että murheet on aika pieniä, jos suurin murhe on metelöivät lapset.  Sitten kun kohdalle osuu "oikea" murhe, esim läheinen kuolee tai sairastuu vakavasti, ei enää jaksa ottaa pultteja lasten mekastuksesta. Tässä elämässä kaikki on niin suhteellista.  Tuo veroasia on siitä hankala, että läheskään kaikki lapset ei melua siellä ulkona. Pitäiskö silti kaikista lapsista maksaa "meluvero"?

Vähän riippuu, esim kun minä suren tai olen ahdistunut, en kestä mitään.... silloin kun avopuolisoni kuoli ja olin aivan hajalla ja itkin päivittäin, olisin kaivannut olla rauhassa hiljaisuudessa... mutta ei. Naapurin lapset kiljuivat ulkona, rappukäytävässä... ja paukuttelivat kaiteita rapussa... jotenkin mulla napsahti (ennen en niin paljon edes valittanut melusta) ja huusin niille penskoille täyttä kurkkua että olisivat nyt v*ttu hiljaa...

Vierailija
26/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on herkkä melulle, niin on kyllä silkkaa typeryyttä muuttaa tiheään asutulle alueelle ja sitten valittaa äänistä. Tää on tätä nykyaikaa: minä, minä, minä, minun herkkyyteni, minun stressini, minä! Pitää valita sellainen asuinpaikka, jossa saa olla enimmäkseen rauhassa ja hiljaisuudessa, niitähän tästä maasta kyllä löytyy. En minäkään muuttaisi keskelle korpea ja sitten valittaisi, että täällä ei olekaan supermarketteja ja kauppakeskuksia. 

Valitettavasti meillä kaikilla ei ole varaa asua missä toivoisi....

Vierailija
27/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja vaunuille 10€:n maksu julkisissa kulkuvälineissä. Äidin lipun lisäksi.

Se vaunujen maksu olisi ihan hyvä, mutta hidastaa vaan bussin kulkua, kun joutuu pysähtymään paljon pidemmäksi aikaa aina pysäkeille, minkä takia siitä on monessa paikassa luovuttu.

Vierailija
28/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan asian ytimessä, ei kukaan jaksa oikeasti kuunnella sellaista päätöntä meteliä koko illan, kiva ostaa kallis talo "omalla " pihalla josta et voi nauttia, kun lapset kiljuu ja räyhää ja huuhtaa tunti tolkulla, ei omalla pihalla edes puhelimessa voi puhua, jos tuollainen on ns, normaalia niin hohoijaa, onm lapsia, jotka osaa leikkiä ilman järjetöntä kiljumistakin, onneksi.

Osta isompi ja kalliimpi talo isommalla tontilla. Olet ilmeisesti niitä, "Lasten tulee näkyä, ei kuulua"-tyyppejä.

Vierailija
29/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan voi ajatella, että murheet on aika pieniä, jos suurin murhe on metelöivät lapset.  Sitten kun kohdalle osuu "oikea" murhe, esim läheinen kuolee tai sairastuu vakavasti, ei enää jaksa ottaa pultteja lasten mekastuksesta. Tässä elämässä kaikki on niin suhteellista.  Tuo veroasia on siitä hankala, että läheskään kaikki lapset ei melua siellä ulkona. Pitäiskö silti kaikista lapsista maksaa "meluvero"?

Vähän riippuu, esim kun minä suren tai olen ahdistunut, en kestä mitään.... silloin kun avopuolisoni kuoli ja olin aivan hajalla ja itkin päivittäin, olisin kaivannut olla rauhassa hiljaisuudessa... mutta ei. Naapurin lapset kiljuivat ulkona, rappukäytävässä... ja paukuttelivat kaiteita rapussa... jotenkin mulla napsahti (ennen en niin paljon edes valittanut melusta) ja huusin niille penskoille täyttä kurkkua että olisivat nyt v*ttu hiljaa...

Olen pahoillani menetyksestäsi. Ehkä silloin olisi voinut mennä vaikka metsään kävelylle tai terapiaan. Eiväthän ne lapset melua tahallaan.

Vierailija
30/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti meillä kaikilla ei ole varaa asua missä toivoisi....

Okei, no korvatulpat ja vastamelukuulokkeet on keksitty. Ovat todella hyvät-varsinkin laadukkaat vastamelukuulokkeet. 

Vierailija
31/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koiran haukkumisesta ja koirien äänihuulten leikkaus lailliseksi.

Niin samaa mieltä! Meillä naapurin koirat haukkuneet 10v. aina pihalla ollessaan. Lapset sentään kasvavat ja lopettavat mekastuksen joskus, mutta noi naapurin koirat ei. Ja sitten kun jostain niistä aika jättää, niin eikun samanlainen uusi räkyttäjä tilalle. Huoh!

Vierailija
32/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, meidänkö naapuri siellä kirjoittelee? Vinkkinä, jos et kestä lasten ääniä, älä osta kämppää just leikkipaikan vierestä. Eikä siinä kukaan kilju, viimeksi tää naapuri tuli käskemään äitejä olemaan juttelematta hiekkiksen laidalla, "en halua kuulla teidän puhetta".

Vierailija
33/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on ollut joskus lapsi.

Vierailija
34/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta sinä ap kakkivan koirasi kanssa maalle. Ei tartte kerätä kakkoja eikä naapurit häiritse.

Vierailija
35/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi kamalaa asua kaupungissa. Onneksi asun maalla, ei häiritse minkäänlainen naapurien metelöinti. 

Hyvä. Pysy siellä.

Vierailija
36/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan asian ytimessä, ei kukaan jaksa oikeasti kuunnella sellaista päätöntä meteliä koko illan, kiva ostaa kallis talo "omalla " pihalla josta et voi nauttia, kun lapset kiljuu ja räyhää ja huuhtaa tunti tolkulla, ei omalla pihalla edes puhelimessa voi puhua, jos tuollainen on ns, normaalia niin hohoijaa, onm lapsia, jotka osaa leikkiä ilman järjetöntä kiljumistakin, onneksi.

Vero kaikille, jotka puhuu omalla pihalla puhelimeen. Ärsyttää ihmiset, jotka kailottaa puhelimeen kovalla äänellä. Ei todellakaan kiinnosta toisten yksityiselämä. Menkää sisälle puhumaan.

Vierailija
37/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta sinä ap kakkivan koirasi kanssa maalle. Ei tartte kerätä kakkoja eikä naapurit häiritse.

Katso mihin astut.

Kakkaa vaarallisempia ja yleisempiä ovat lasinsirut.

Vierailija
38/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lapseni pihalle klo 21 kiljumaan.  Saavat leikkiä koko yön ulkona kiljumassa.

Vierailija
39/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melusaaste on järkyttävä, koita siinä töiden jälkeen rentoutua omalla pihalla kun meteli on korvia viiltävä monta tuntia.

Onneksi Suomen kesät ovat niin kylmiä ja sateisia, ettei viitsi ulkona istua.

Vierailija
40/95 |
18.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi muutappa tänne maalle, tänne mahtuu ääntä! Eikä kukaan valita, kun ostat sen talosi vähän etäämpää. Meidän naapurustossa on välillä ääntä, välillä hiirenhiljaista. On koiria, heppoja, lampaita, kukko, lapsia. Välillä laulaa sirkkeli, välillä moottorisaha. Kevään merkki kun traktorit alkaa pöristä pelloilla. Mopotkin pärisee ja ruohonleikkurit välillä, joskus nuoriso soittaa poppia. Ihania elämän ääniä! Täällä olisi hieno talo myytävänä keskellä metsää, varmaan puoli kilsaa lähimpään naapuriin, saisit olla aivan rauhassa. Paitsi jos linnunlaulu häiritsee. 

Tuo em. on sellainen urbaani kuvitelma maalla asumisesta. Oikeasti maaseudulla asuvat ihmiset ovat rauhallisia ja tykkäävät hiljaisuudesta, eivätkä pidä meteliä. Melutoosia ovat nämä kaupungeista syystä tai toisesta maalle päätyneet, jotka täyttävät pihansa autonromuilla, kersat painavat mopoillaan tuntitolkulla kun muutakaan tekemistä ei siellä metsän keskellä ole.

En nyt ihan saanut kiinni mitä tarkoitat? Meinaatko ettei täällä ole mitään ääntä? Parhaillaan tuolla laulaa naapurin sirkkeli ja koirien haukkumista kuuluu, jos menen ulos. Ja kyllä nuo naapurin lestaperheen 10 lasta pitää välillä aikamoista ääntä, mutta mua ei haittaa, päinvastoin. Ei se maalla asuminen tarkoita välttämättä, että asuu ihan korvessa, vaikka sekin on mahdollista. Se on totta, että etupäässä täällä asuu rauhallista porukkaa ja siksi toivotinkin ap:n tänne maalle asumaan, täältä kun löytyy taloja metsän keskeltäkin, jossa saa olla kyllä todella rauhassa ja hiljaisuudessa. Minusta täällä on sopivasti ääntä ja hiljaisuutta. TEkemistä täällä kyllä on nuorisollekin, eikä kukaan paina mopolla tuntitolkulla, mutta kyllä meidänkin pojat välillä ovat mopoaan pärisyttäneet ja kuuluuhan siitä ääni vaikka ihan vaan kaverilleen pärisyttävät.

Outoa, jos mulla on urbaaneja kuvitelmia, olen kuitenkin asunut maalla elämästäni 40 v ja olen 50 v. Täällä aion asua niin kauan kuin on järkevämpää siirtyä palveluiden lähelle. 

Työn äänet ovat asia erikseen. Mutta muuta turhanaikaista metelöintiä ei pidä siunata sanomalla, että kyllä maalle ääntä mahtuu. Oman koiran haukkuminen ei häiritse, omien poikien moporalli ei häiritse jne jne. Yhtä paljon ne rasittavat maalaisen korvia kuin kaupunkilaisenkin. Maalla ihmiset eivät kehtaa puuttua, vaan kärsivät hiljaa nahoissaan. Se on se "yhteisöllisyyden" hinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme