Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytänkö Englannissa vai Suomessa? Pelottaa ja ahdistaa:(

Vierailija
17.04.2018 |

Tilanne siis se, että olen raskaana, hieman yllättäen ja asun tällä hetkellä kahdessa maassa. Miesystäväni luona Englannissa ja Suomessa.

Ihan kuin ei olisi jo koko kuviossa tarpeeksi mietittävää ja raskaus vasta alussa, niin tuleva synnytys ja koko raskausaika ahdistaa aivan valtavasti. Lisäksi olen jo kohta 37-vuotias, joten riskit pelottavat.

Ajatus synnyttämisestä vieraassa maassa pelottaa helvetisti, ja olen muutenkin enemmän suunnitellun sektion kannalla. Mutta miehen työt englannissa, eikä pysty noin vain irtautumaan, enkä haluaisi olla loppuraskautta yksin Suomessa, saati synnyttää yksin Suomessakaan. Lentäähän ei enää viimeisinä kuukausina saa.

Ei ole juuri mitään käsitystä millä tolalla raskausajan terveydenhuolto ja synnytysasiat ovat briteissä, mutta jotenkin ei innosta yhtään, vaikka se helpompaa olisikin. Kerran olen joutunut käymään sairaalassa briteissä ja se oli jotenkin ihan kamala paikka, ja paljon epähygieenisempää ja alkeellisempaa kuin Suomessa.

Onko jollain kokemusta asiasta?

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Suomessa. Taso Englannissa on todella vaihtelevaa, et halua ottaa risiä. Lisäsi synnytyksen hetkellä haluat varmasti olla tuttujen ja turvallisten ihmisten ympäröimänä.

Miehesi saa luvan ottaa vapaata, että voi olla luonasi synnytyksessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan