Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäiselle pojalle ootte kertoneet kuukautisista?

Vierailija
17.04.2018 |

8v. Poikani aina välillä pyörittelee vessasta löytämiään tamppooni- ja sidepakkauksia käsissään ja kyselee, että mitä nää on? Oon aina kertonut, että ne on äitin hygienia-juttuja. Mutta, nyt oon miettinyt, että pitäiskö mun kertoa jo sille menkoista. Vai onko liian raju juttu, että äiti vuotaa verta kuukausittain..on muutenkin herkkä poika..

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, eiköhän ole jo aika kertoa, parempi kun tietää, eikä vaikka pelkää, että olet todella sairas, kun vuodat verta, lapsi voi myös ahdistua tietämättömyydestä, eikä kysele asiasta.

Vierailija
2/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran tästä puhuttu jo pojan ollessa päiväkoti-ikäinen, myöhemmin sitten enemmänkin,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole jo aika kertoa. Omalle pojalle en kertonut, kun ei tullut sellaista tilannetta missä olisi pitänyt.

Vierailija
4/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, kun sai ensimmäisen tyttöystävän.

Vierailija
5/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää varmaan yrittää ottaa puheeksi. Miten tää nyt tuntuu niin hankalalta. Poika on sellainen, että on kaks kertaa pyörtynyt, kun siltä on otettu sormenpäästä verinäyte. Ajattelen, että sehän näkee painajaisia, jos kuulee, että vuodan verta niin paljon, että siihen tarvitaan siteitä😅 Mutta onhan se totuus jossain vaiheessa kerrottava..

Vierailija
6/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä on tiennyt siitä asti, kun on osannut kysyä suojista, mitä ne ovat. Eli varmaan leikki-ikäisestä. Ei ole ollut mikään ongelma. Lapsi ottaa asiat ihan normaaleina, kun ne sillä tavalla kerrotaan. Muistan, kuinka poika joskus ehkä neljävuotiaana näki pöntössä tilkan verta ja huusi iloisena vessasta, että äiti, onko sulla taas ne kuusikautiset😀 Olen ollut tyytyväinen, etten ole siirtänyt suotta näitä keskusteluja myöhempään.

Vierailija
7/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää varmaan yrittää ottaa puheeksi. Miten tää nyt tuntuu niin hankalalta. Poika on sellainen, että on kaks kertaa pyörtynyt, kun siltä on otettu sormenpäästä verinäyte. Ajattelen, että sehän näkee painajaisia, jos kuulee, että vuodan verta niin paljon, että siihen tarvitaan siteitä😅 Mutta onhan se totuus jossain vaiheessa kerrottava..

Älä nyt kerro, että vuodat mitenkään paljon, sanot, että vähän tulee, ja niin pitää naisilla tullakin, ja side on vain suojana, ei mitenkään hoitotyyppisesti :)

Vierailija
8/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myös mietin tätä samaa. Samanikäinen poika, eikä halua edes kuulla sanaakaan mistään vereen liittyvästä...

Vierailija
9/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä on tiennyt siitä asti, kun on osannut kysyä suojista, mitä ne ovat. Eli varmaan leikki-ikäisestä. Ei ole ollut mikään ongelma. Lapsi ottaa asiat ihan normaaleina, kun ne sillä tavalla kerrotaan. Muistan, kuinka poika joskus ehkä neljävuotiaana näki pöntössä tilkan verta ja huusi iloisena vessasta, että äiti, onko sulla taas ne kuusikautiset😀 Olen ollut tyytyväinen, etten ole siirtänyt suotta näitä keskusteluja myöhempään.

No niin, toi kuulostaa kyllä tosi järkevältä,oisinpa itekkin hoitanut asian noin luontevasti. Hoksasin just, että mulle itselle ei kukaan omassa lapsuudessa kertonut näitä juttuja kotona. Opin ne sitten koulusta ja kavereilta..en kyllä halua sitäkään lapselleni.

Ap

Vierailija
10/10 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 1- tai 2-vuotiaalle kertonut kun kysyi. Kysyi myös että sattuuko ja olenko kipeä, vastasin että ei vaan menkat on ihan asiaankuuluva juttu, älä huoli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi