Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pituuteeni kiinnitetään niin paljon huomiota?

Vierailija
17.04.2018 |

Olen 160cm. Olen kuullut koko ikäni vittuilua, kysymyksiä ja ihmettelyä pituudestani. Miksi? En koe olevani mitenkään niin tappi, että sitä pitäisi ihmetellä suu auki kummastuneena. Hämmentävimpiä ovat tilanteet joissa kyseisessä tilassa on ollut suunnilleen minun pituisiani tai lyhyempiä naisia, ja tämä avaus inspiroitui siitä kun yksi asiakas sanoi viime viikolla "ööö siis anteeksi, mutta miksi olet noin lyhyt?" ja jäin tuijottamaan hämilläni. Samassa tilassa oli muutaman sentin pidempi työkaverini, ja aikaisemmin tämä oli tavannut itsenäni paljon lyhyemmän pomoni.
Liittyyköhän tämä siihen, että olen muutenkin paljon nuoremman näköinen ulkonäöltäni? Vai onko ihmiset vain röyhkeämpiä nykyään?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrassaan omituista. Olen 157 cm enkä koskaan ole kuullut ihmettelyjä pituudestani! Ihan normimittainen aikuinen olen ja niin olet sinäkin.

Vierailija
2/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157cm ja painan 44kg, ja muutenkin olen rakenteeltani jotenkin tosi "pieni" ja siroluinen. Siis näytän kuvissakin siltä että mut olisi photoshopilla "pienennetty". Sitten mulla on 185cm työkaveri joka on myös sopusuhtainen, eli ns.iso mutta hoikka. Vierekkäin olleen ihan häkellyttävä parivaljakko.

"Miksi olet noin pitkä/lyhyt" -kyselyihin molemmat vastataan aina jotain typerää, tyyliin "söin/en syönyt lapsena vihanneksiani". Ihan pälli kysymys, siihen saa pällin vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivista on se, että 8cm katkarapus näyttää isommalta

Vierailija
4/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis mies?

Vierailija
5/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman mittainen kuin ap ja vieläpä aika siro rakenteeltani, mutta varsinaisia ihmettelyjä en koskaan ole saanut pituudestani, toisin kuin n. 10cm lyhyempi siskoni. Kommentteja muilta ihmisiltä tosin on tullut, kuten "ootpa sä pieni" tms. Paras oli kun olin kassalla ja asiakas kauppaan tullessaan tervehti sanomalla "täällähän on pikkutyttö kassalla".

Vierailija
6/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nainen. -Ap

Vierailija
7/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kehonkielesi on sellainen, että se houkuttelee kyykyttäjiä. Seiso selkä suorassa ja katso ihmisiä reippaasti silmiin. Näin väistät parhaiten omituiset kommentit olemuksestasi.

Vierailija
8/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen vastannut rehellisesti, että sairauden takia eikä siihen yleensä sanota mitään. Mutta tuntuu todella oudolta, että joku täysijärkinen kommentoisi 160-senttisen naisen pituutta, tai toisaalta kenekään pituutta. Mutta kun tuohan on arkinen, normaali pituus. :D

Vierailija
9/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen vastannut rehellisesti, että sairauden takia eikä siihen yleensä sanota mitään. Mutta tuntuu todella oudolta, että joku täysijärkinen kommentoisi 160-senttisen naisen pituutta, tai toisaalta kenekään pituutta. Mutta kun tuohan on arkinen, normaali pituus. :D

Ala-asteelaisen pituus.

Vierailija
10/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OdensKuutio kirjoitti:

Positiivista on se, että 8cm katkarapus näyttää isommalta

Ja tämä siis klopilta joka nysvää veetuilemassa netissä kun ei ole yhtään kaveria. Tiesitkö että toiset ikäisesi on tälläkin hetkellä tutustumassa vastakkaiseen sukupuoleen. Vaan et sinä :D

Vierailija
11/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ala-asteelaisen pituus.

Sähän sen tiedät.

ps opettele kirjoittamaan, sulla on enää pari vuotta ennen kuin oppivelvollisuus loppuu

Vierailija
12/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sua 12cm lyhyempi, ja tiedän tasan tarkkaan on fiiliksen. Ihan kuin pituudelleen voisi jotakin. Onneksi ikää alkaa olla jo sen verran, etten enää näytä niin nuorelta.  

Vierailija
13/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä hämmentävä kysymys; miten olet niin pieni. No keneen minusta olisi iso tullut. Samoin mun pieniä käsiä ja jalkoja päivitellään. Huvittavaa :) en loukkaannu, mutta en oikein tiedä mitä vastata.

Vierailija
14/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy joskus kuinka pitkäksi he sinut arvioivat. Sitten kun sanot olevasi 160cm, niin kysyt onko heistä 160cm jotenkin oudon lyhyt. Ja sitten ihmettelet kuinka toisten aivot vääristävät oudosti kohdallasi ja näkevät sinut lyhempänä kuin olet.

Koska 160cm ei ole niin lyhyt, että sitä normaalisti ihmetellään koskaan.

Vierailija
15/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tätä minäkin olen ihmetellyt! Ainoa toinen kenen tiedän saavan kummastelua on sairauden takia lyhyt kaverini. Eipä se sitä tosin oikeuta, minusta tuollainen ääneen hämmästely on silti törkeää, ihan sama onko kyseinen ihminen 140cm, 166cm tai vaikkapa 210cm. Kasin kommentissa saattaa olla jotain perää, ryhtini oli ennen huono ja ruumiinkieleni ujostelevaa. Ei enää niin pahasti, mutta korjattavaa on vieläkin. :D -Ap

Vierailija
16/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10cm lyhyempi kuin ap. En haluaisi olla yhtään pidempi. Vittuiluun vastaan vittuilulla jos joku kokee tarpeelliseksi pituudestani jotain napista. Ei minun mittani ole muilta pois. Kumma kyllä, minua usein luullaan pidemmäksi kuin olenkaan. Mistähän se johtuu?

17/17 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua on sanottu jopa pitkäksi monta kertaa ja olen 160cm niin kuin ap:kin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi