Sellainen nainen, joka antaa anteeksi miehen vieraissa käynnin tai pitempään jatkuneen pettämisen,
Kommentit (28)
Ok, vakavasti, olen sitä mieltä, että parisuhteita on erilaisia, niin kuin onkin usko tai älä, ja joissakin parisuhteissa molemmat puolisot sallii ns. vieraissa käynnin. Musta se voi toimia, riippuu parista. Toiset harrastaa ryhmäseksiä jne. Pettääkö silloinkin jos molemmat tekee sen yhtäaikaa samassa seurassa jne. Elämä ei ole noin yksinkertaista kuin haluat sen olevan. Hohhoijaa. Olen ilmeisesti jopa nuorempi iältäni kuin sinä.
Itse olen antamassa anteeksi pidemmän aikaa kestäneen epäsopivan suhteen. Voimia ja tahota se vaatii, mutta koen perheen takia sen tärkeeksi.
Anteeksiantaminen ja suhteen uudelleenrakentaminen on hatun noston arvoista!
Helpompaa on pysyä entisessä ja turvallisessa elämässä, kuin uskaltautua uuteen ja tuntemattomaan.
Itse tiedän uusperheellisenä, että ero on HELPPO ratkaisu, mutta eroperhe ei ole helppo paketti! Nyt pysyn yhdessä tämän iehen kanssa vaikka väkisin. Kun ölapset on isoja katson tilannetta uudestaan. Omat tarpeet tulee viskata sivuun joskus!
Meillä oli mennyt tosi pitkään huonosti. Tultiin risteykseen jossa ei ollut kuin kaksi suuntaa.
Valittiin ensin se toinen, eli (asumus)ero katkeroine riitoineen, mutta vähän ajan päästä huomattiin, ettemme kertakaikkiaan voi elää ilman toisiamme ja palasimme yhteen.
Sotkujen selvittely vei yli vuoden ja helppoa se ei ollut.
Nyt molemmat ymmärtää että parisuhteen eteen on tehtävä työtä, ettei vastaavaa tapatuisi enää.
Tämä oli meille herätys.
Kypsymättömyyttä voi olla myös se, ettei kykene näkemään syitä toisen uskottomuuteen ja sotkee itsensä liikaa siihen tunnetasolla, eikä kykene antamaan asioita anteeksi.
Meillä minä olen se pahemman luokan petturi... siis vaimo.