Miten tämä työ muka voi olla niin kamalaa, kuin yleisesti väitetään?
Puhelinmyynti. Itselläni ei ole siitä kokemusta, mutta eikö siinä saa vain istuskella ja soitella ihmisille? Toki aina varmaan jokunen äkäinen vastaaja sattuu, mutta henkilöhän on siellä luurin päässä, eikä sitä tarvitse ottaa henkilökohtaisesti. Onhan niitä ikäviä asiakkaitakin lähes jokaisella alalla.
Kommentit (30)
Itse en tykkää soitella puhelimella muutenkaan, en ole koskaan tykännyt. Ja jos vastaaja sanoo "ei kiitos", niin en halua jankuttaa vaan pyydän anteeksi ja lopetan puhelun. Jos en saa kauppoja aikaiseksi, niin miten hyvä myyjä olen? Tuskin firma maksaa minulle palkkaa enkä noilla nollaprovisioilla elä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sitä myyntiäkin pitäisi saada aikaan, että palkkaa tulisi.
Monissa paikoissahan on peruspalkka, ja provisiot sitten erikseen jos tulee myyntiä. Tuskin se puhelinmyyjästä on kiinni, sattuuko joku ostamaan tuotetta. Enemmänkin se on kiinni siitä, kenelle sattuu soittamaan. Ap
Soittelet 8h putkeen jotakin ennaltasovittua myyntispiikkiä. Suurin osa numeroista ei vastaa, tai numero ei välttämättä ole lainkaan käytössä. Palkka on usein provisiopohjainen, joten käytännössä suurimman osan ajasta tuhlaat vain omaa ja muiden aikaa, kun tulosta ei synny. Lisäksi jos kauppoja syntyy nämä voivat olla hyvin vanhojen ihmisten kanssa ja mietit, ovatko nämä edes ymmärtäneet tilausta ja onko moraalin mukaista tehdä tällainen kauppa, vaikka mitään rikosta ei olisi syntynytkään.
Niin, eihän markkinointi oikeaa työtä ole!* Sitä ei pitäisi edes kutsua "työksi". Samanlaista tuloksetonta näpertämistä kuin mainostoimistoissa, ei siellä mitään hyötyä kenellekään saavuteta!
*Eiku, hetkinen...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa paikoissahan on peruspalkka, ja provisiot sitten erikseen jos tulee myyntiä. Tuskin se puhelinmyyjästä on kiinni, sattuuko joku ostamaan tuotetta. Enemmänkin se on kiinni siitä, kenelle sattuu soittamaan. Ap
Niin, sinähän sanoitkin, ettet ole tuota työtä tehnyt vielä. Ei sillä palkalla elä, mitä nollasoitoilla saa. Jos edes saa mitään peruspalkkaa.
Ei siinä se soittaminen pahinta olekaan, vaan se paine joka luodaan niskaan firman taholta. Työntekijät laitetaan kilpailemaan keskenään ja moni tekeekin sitten vilppiä. Myy dementikoille lehtiä tai kokonaan ilman tilausta että saisi jonkun myyntitavoitteen täyteen ja palkinnot siitä. Käsketään valehdella ihan sumeilematta tarjouksista ja kylkiäisistä, neuvotaan millä argumenteilla myydään sokeille ja millä kuolevalle.
Siinä tulee sellainen epätoivo ja itseinho ettei mitään rajaa.
Miten miinanraivaajan työ on muka ikävää?
- Saa työskennellä kauniissa ulkoilmassa
- Saa vaatteet ja varusteet työpaikan puolesta
- Saa isoa vaarallisen työn lisää palkkaan!
- Työnantaja kouluttaa jatkuvasti lisää
- Kuulut pieneen globaalien huippuosaajien joukkoon
- Uralla etenee nopeasti, kun paikkoja avautuu jatkuvasti
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä se soittaminen pahinta olekaan, vaan se paine joka luodaan niskaan firman taholta. Työntekijät laitetaan kilpailemaan keskenään ja moni tekeekin sitten vilppiä. Myy dementikoille lehtiä tai kokonaan ilman tilausta että saisi jonkun myyntitavoitteen täyteen ja palkinnot siitä. Käsketään valehdella ihan sumeilematta tarjouksista ja kylkiäisistä, neuvotaan millä argumenteilla myydään sokeille ja millä kuolevalle.
Siinä tulee sellainen epätoivo ja itseinho ettei mitään rajaa.
Hohhoijaa... Normaali, vahva ihminen kyllä kestää tuon.
Onko kenelläkään jolla on varma peruspalkka, edes jotain positiivista kokemusta kyseisestä työstä? Itse voisin ajatella hakevani peruspalkkaista puhelinmyyntityötä, jos muuta ei ala löytymään. Voisin pitää siitä, että työtä saa tehdä yksin, ja vain luurin välityksellä on oltava yhteydessä ihmisiin. Ap
On hyvä, että on ihmisiä, joilta myyntityö luonnistuu. Itse en ole ollut puhelinmyyjänä, mutta kesätöissä torikauppiaana huomasin, etten sovellu myyntialalle ollenkaan. Tuotteiden, varsinkin jos tuote ei ollut ihan priimaa, tyrkyttäminen asiakkaille oli todella ahdistavaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten miinanraivaajan työ on muka ikävää?
- Saa työskennellä kauniissa ulkoilmassa
- Saa vaatteet ja varusteet työpaikan puolesta
- Saa isoa vaarallisen työn lisää palkkaan!
- Työnantaja kouluttaa jatkuvasti lisää
- Kuulut pieneen globaalien huippuosaajien joukkoon
- Uralla etenee nopeasti, kun paikkoja avautuu jatkuvasti
En tiennytkään, että puhelinmyynti on tappavaa.
Joka kerta kun puhelinmyyjä soittaa uudesta numerosta, tallennan sen muistiin ja nimeksi tulee Älä Vastaa tai Jankkaava myyjä tai Kirsi Kimittäjä. Aika-ajoin niitä sitten poistelen, jos niistä numeroista ei ole enää tullut soittoja. En minä tarkoita halveksua puhelinmyyjiä, mutta haluan maksimoida sen, etten vastaa minulle turhiin puheluihin ja tuhlaa myyjänkään aikaa.
Sen verran sivusta seuranneena tiedän, että peruspalkaltaan inhimillisistä paikoista joutuu nopeasti kävelemään jos tulosta ei synny. Eli ihan joka päivä seurataan tehoja, puheminuutteja, kauppoja. Jos et ala pääsemään tavoitteeseen niin sitten loppui työt.
Siinä yhdistyy kaksi erittäin vastenmielistä asiaa.Pitää soittaa sellaisille jotka eivät sitä puhelua halua ja lisäksi siitä ei käytännössä saa palkkaa,tosin tämä pikkujuttu piilotetaan epämääräisiin työsopimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Sen verran sivusta seuranneena tiedän, että peruspalkaltaan inhimillisistä paikoista joutuu nopeasti kävelemään jos tulosta ei synny. Eli ihan joka päivä seurataan tehoja, puheminuutteja, kauppoja. Jos et ala pääsemään tavoitteeseen niin sitten loppui työt.
On sekin varmaan parempi olla töissä kuukausi tai pari ja saada palkkaa, kuin tämä minun tilanne työttömänä nyt. Karenssiakaanhan ei tule, jos saan potkut puhelinmyynnistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sekin varmaan parempi olla töissä kuukausi tai pari ja saada palkkaa, kuin tämä minun tilanne työttömänä nyt. Karenssiakaanhan ei tule, jos saan potkut puhelinmyynnistä. Ap
Silloinhan sinun kannattaa ilman muuta mennä kokeilemaan. Ja voithan olla vaikka luontaisesti hyvä puhelinmyynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloinhan sinun kannattaa ilman muuta mennä kokeilemaan. Ja voithan olla vaikka luontaisesti hyvä puhelinmyynnissä.
Mietityttää vain se, että jos työ on oikeasti minunkin mielestäni kamalaa, en saakkaan potkuja ja joudun jäämään siihen. :D Siksi kyselenkin. Ap
Koska ei saa rahaa vaikka kuinka soittelisi. Yleensä häiritsee vaan ihmsten elämää ja saa siitä vielä niskaan pskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietityttää vain se, että jos työ on oikeasti minunkin mielestäni kamalaa, en saakkaan potkuja ja joudun jäämään siihen. :D Siksi kyselenkin. Ap
Kaikessa on riskinsä.