Hellittelynimi mussu
Voivatko naispuoliset hyvät ystävät käyttää mielestänne toisistaan julkisesti nimitystä ”mussu” esim. somessa, vai onko silloin ehkä jo kyse muustakin kuin ystävyydestä? Enkä tarkoita sitä, onko se hyväksyttävää, vaan että kieliikö se yleensä jostain suuremmasta.
Kommentit (5)
Hyvä, että kysyit asiaa täältä. Nimittäin nyt on niin, että meillä naisilla (jotka olemme hyvin homogeeninen ryhmä) on olemassa sellainen koodisto, jossa nämä asiat on tarkkaan määritelty. Se jaetaan ensimmäisen kerran 12-vuotiaalle tytölle hyvin suppeana painoksena. Vuosi vuodelta siihen kertyy lisää osia, toki jotkut osat vanhenevat ajan mittaan.
Tässä koodistossa siis määritellään tarkkaan, mitä julkisesti "mussuksi" nimittely somessa tarkoittaa. Valitettavasti en voi paljastaa sitä sinulle. Jos olisit nainen, sinun ei tarvitsisi kysyä, ja miehille koodiston sisältöä ei voi paljastaa. On todella raskauttavaa kertoa siitä näinkin paljon, ja luulen, että saisin kansallisen naisliiton palkkatappajan perääni, jos paljastaisin koodiston sisältöä yksityiskohtaisesti. Uskallan kertoa tästä ainoastaan siitä syystä, että olen muuttamassa pysyvästi ulkomaille, enkä usko, että kansallinen naisliitto ehtii jäljittää minua siihen mennessä.
Toivon todella, että tästä ei koidu sinulle mitään hankaluuksia!
Voisi lähinnä kertoa ylenpalttisesta äidillisyydestä, pitää ystävää lapsellisena tai muutoin toistaitoisena, ehkä jonain pikkusisarusta vastaavana tai maskottina. En kokisi asiaa kuitenkaan kovin positiivisena mutta en muutenkaan pidä lässynimittelystä.
Mussu on henkilö, joka valittaa (mussuttaa) aivan kaikesta - se on hieno nimi - pidä siitä kiinni!
Ei kieli mistään "suuremmasta".
joillekin ihan normiä käyttää kavereistaa, puolisoistaan lapsistaa lässynimiä ihan vaan huvikseen.