Mihin sitä 800 euron kännykkää ihan oikeasti tarvitsee yksityikäytössä?
Hullu ei ole se, joka pyytää...teekkaripoika maksoi vastikaan omastaa vajaan parisataa, eikä siitä kuulemma puutu mitään tärkeää. Pelikoneiksi? Mutta miksi? Kuka niin paljon jaksaa pelata? Työasiat, jos tarvitsee vaikkapa piirustuksia käsitellä työmailla, on erikseen, muttanyt puhutaan yksityiskäytöstä.
Juu ja mulla olisi vara ostaa tuollainen, mutta miksi ostaisin? Mun Galaxy S3:lla voi maksaa laskut, lukea nettiä ja siinä on puhelimen perustoiminnot. En pelaile.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt teet sen virheen, että luulet sen olevan vain pelkkä puhelin; se on osa identiteettiä.
😮 teineillä ehkä, mutta ei kai nyt sentään aikuisilla?!
Koskee myös monia aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt teet sen virheen, että luulet sen olevan vain pelkkä puhelin; se on osa identiteettiä.
😮 teineillä ehkä, mutta ei kai nyt sentään aikuisilla?!
Riippuu vähän. Nykyiset nuoret aikuiset olivat jo kymmenen vuotta sitten iphone -iässä. Vaikea uskoa, että tässä kulttuurissa varttuneet yhtäkkiä vain oppisivat pois tästä.
Vierailija kirjoitti:
Koska ne parin sadan rouskut ei kestä edes vuotta.
Mulla on Galaxy s4, ollut nyt 3,5 vuotta. Hyvin toimii. Maksoi silloin 139e.
On myös pari kertaa tippunut lattialle.
Vierailija kirjoitti:
Tietoturvariski. Itse en 6-vuotta vanhalla puhelimella uskaltaisi laskuja maksaa.
Aijaa, no mä en uskalla edes omistaa alle 20v vanhaa puhelinta. Niissä uusissa on netit mikkien lisäksi vakoilemassa. Vanhoissa puhelimissa sai sentään akun revittyä irti jos halusi yksityisyyttä vakoilulta.
Ja joo, on käytetty. Kytät yritti etsiä mut puukotuksen (järvenpään keskusta joskus -01 tjsp, tais olla sateista jälkikesää) jälkeen mutta revin kännyn palasiksi ja poistuivat :p
Vierailija kirjoitti:
Tämä iphone toimii esim siten että kun jätän viestin kirjoittamisen kesken (vaikka ihan tämän viestin) ja otan vierestä ipadin tai menen pöytäkoneelle niin voin jatkaa tismalleen saman viestin kirjoittamista sillä toisella laitteella.
Tämä siis vain yksi ominaisuus 800€ puhelimessa.
Minä en ihan periaatteessa halua että köyttäjätunnuksillani minuun yhdistetään kaiken maailman ikivanhat nettiselailut. Eli olen mahdollisimman vähän kirjautuneena mihinkään.
3v vanha, maksoi 300€, win10. Tuon wintoosan vuoksi voisin uusiakin puhelimen, mutta en tiedä mikä olisi turvallisempi. Tämä toimii ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Mihin tarttee? No esim tämänkin paskapalstan selaamiseen..
Tuo nyt sujuu tällasella reilun 100 euron Huaweillakin eli siihen ei ainakaan 800 luuria tarvii xD
Itse ostin iPhone 8 (~800€) koska tykkään enemmän tästä käyttöjärjestelmästä. Enkä ostanut sellaista 200€ jotain 5 vuotta vanhaa mallia, vaan kun kerran puhelimen ostan, niin ostan uusimman kaikilla uusilla ominaisuuksilla.
Mun mielestä android on jotenkin masentava. Kaikki asetukset ja tekstit on mustalla/tummalla pohjalla, rumat emojit, erilaiset sovellukset jne. Tässä mun puhelimessa kaikki ilmoitukset on raikkaan valkoisia, emojit/sovellukset sellaisia kuin ne on suunniteltu.
Muutenkin iPhone on mielestäni nätimpi puhelin myös ulkoa.
Vierailija kirjoitti:
Joissain älypuhelimissa (ainakin Huawei) on ekstrapitkä akunkesto ja supernopea lataus, tästä on ihan hyötyäkin.
Jepp mullakin on. Ja tämä huawei maksoi 200 € eli ei tarvinnut käyttää sitä 800. Ja akku kestää noin 3 päivää käytössä siis vaikka puhelin ollut jo jonkin aikaa :)
Minä ostan kalliita puhelimia, mutta käytettynä. Aina, kun julkaistaan uusi malli, toiseksi uusinta mallia, jota myydään edelleen myös uutena, tyrkytetään nettikirppareilla puoleen hintaan. Kaupan mukana saa alkuperäisen ostokuitin ja takuutodistuksen. On yllättävän paljon tyyppejä, joilla on aina oltava uusin malli ja jotka siksi myyvät jopa alle vuoden vanhan, uuden veroisen puhelimensa halvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä iphone toimii esim siten että kun jätän viestin kirjoittamisen kesken (vaikka ihan tämän viestin) ja otan vierestä ipadin tai menen pöytäkoneelle niin voin jatkaa tismalleen saman viestin kirjoittamista sillä toisella laitteella.
Mitäs järkeä tuossa on? Ja mä ainakin inhoon noita synkronointeja, sillä ne voi toimia aika yllättävälläkin tavalla. Omissa laitteissa nuo oli oletusasetuksena (en tiennyt) ja siinä samalla sit myös lapsen laitteissa kun ovat mun nimissä. No, siinä sitten lapsen isä (mua piinaava narsku ex) näki kaiken mitä laitteilla tein! Helvetin hienoa joo. No näkipä ex että elän kunnollisesti ja vaatimattomasti, suorastaan äärimmäisen tylsästi ja tavallisesti mutta silti! Kun nuo huomasin, kävin kaikki asetukset läpi ja muutin ne. Toivottavasti osasin huomioida kaikki, varma en ole. Inhoan näitä nykylaitteita kun ne tallentaa ja lähettää niin paljon tietoa joka paikkaan jos et erikseen älyä kieltää ja ehkä silti senkin jälkeen. Mulla ei ole mitään salattavaa, mutta haluan pitää omat rajani sillä ne on aiemmin toistuvasti ja törkeästi ylitetty.
Lapsen laiteessa sun tili. Ei järkevää.
Seuraavaksi tälläisen kombinaatio omaava vanhempi on itkemässä netissä kun lapsi teki korkean luottokorttilaskun.
Ai mihin tarvitsee?
-soittamiseen
-viestin lähettämiseen
-koulussa (kyllä, opiskelen)
-somejen käytössä
-netin käyttämiseen
-laskujen maksamiseen
jne jne
Sitä tarvii samoihin asioihin kuin sellaista 100€ puhelinta. Mikä kysymys toi oli? Jos mulla on rahaa ostaa 800€ puhelin niin mikä ongelma se sulle on? Oletko kenties kateellinen tai jotain?
Kannattaa ostaa vähän vanhempia malleja niin hinta on pudonnut sinne alle 300 euroon. Itse ostin honor alkuvuodesta honor8 250 euroa, toikin maksoi joskus sen 700e.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo sinulle tärkeä ominaisuus?
Mun puhelin makso tonnin (iphone 8 256gt) ja eihän tätä nyt voi edes verrata niihin 200 euron puhelimiin :D mä ainakin haluan että mun puhelin toimii kunnolla ja kestää käytössä monta vuotta. Omput mulla ylipäätään kestäneet aina useita vuosia, musta on kivempi sijoittaa kerralla hyvään puhelimeen kun ostella puolen vuoden välein halpispuhelimia.
Käytän kännykkää niin paljon päivässä sekä koulujuttuihin että yksityiskäytössä, että mulla ei yksinkertaisesti hermot kestäis sellasta hitautta ja muistinloppumista mitä näissä halvemmissa aina on. Laatu maksaa! Niin ja ihan säästin ja ostin, en osarilla :)
Ostakaa tasan sen hintainen puhelin kuin haluatte, jos sen pystytte maksamaan. Minä haluan elää ilman älypuhelinta ja se minulle suotakoon. Maksoi uutena alle kakskymppiä joskus 2010.
Rahaa kyllä olisi. (varsinkin kun ei ole mennyt puhelimiin)
Mun puhelin on 4 v vanha Nokia. Hyvin toimii, tosin en käytä sitä laskujen maksamiseen. Pääasiassa soitan, tekstaan ja otan kuvia silloin kun en ota oikeaa kameraa mukaan. Nettiä en tykkää puhelimella käyttää pienen näytön takia, enkä toisaalta halua yhtään isompaa puhelintakaan.
Mä yritän tehdä mahdollisimman paljon yli- ja iltatöitä ja ylimääräisellä rahalla voin palkita itseni vaikka 1000e puhelimella. Mitä se ap:lle kuuluu mitä puhelinta kukin käyttää ja mihin.
Minulle puhelin on ennemminkin pienikokoinen tietokone. Teen puhelimella oikeastaan kaiken, mitä tekisin tietokoneella (pl. pitkien sähköpostien kirjoittaminen sekä niiden järjestelmien käyttö, jotka ei mobiilissa suostu toimimaan). Haluan mahdollisimman jouhevasti toimivan ja tehokkaan laitteen, ja olen valmis maksamaan näistä ominaisuuksista. Oman kokemukseni perusteella lippulaivamallit toimivat tehokäytössä paljon paremmin kuin halvat mallit.
Jokainen käyttäkööt sen verran rahaa kuin näkee tarpeelliseksi.
Mihin tarttee? No esim tämänkin paskapalstan selaamiseen..