Mihin sitä 800 euron kännykkää ihan oikeasti tarvitsee yksityikäytössä?
Hullu ei ole se, joka pyytää...teekkaripoika maksoi vastikaan omastaa vajaan parisataa, eikä siitä kuulemma puutu mitään tärkeää. Pelikoneiksi? Mutta miksi? Kuka niin paljon jaksaa pelata? Työasiat, jos tarvitsee vaikkapa piirustuksia käsitellä työmailla, on erikseen, muttanyt puhutaan yksityiskäytöstä.
Juu ja mulla olisi vara ostaa tuollainen, mutta miksi ostaisin? Mun Galaxy S3:lla voi maksaa laskut, lukea nettiä ja siinä on puhelimen perustoiminnot. En pelaile.
Kommentit (39)
Status-symboli ensisijaisesti (vaikka onkin osamaksulla hankittu).
Vierailija kirjoitti:
Koska ne parin sadan rouskut ei kestä edes vuotta.
Mitä sä niillä teet? Hakkaat puita? Olen tiputtanut tuon omani muutaman kerran lattiallekin, eikä ole mitään vikaa edes siinä tullut; kolme vuotta muistaakseni ollut. Ap.
Tietoturvariski. Itse en 6-vuotta vanhalla puhelimella uskaltaisi laskuja maksaa.
Oma luurini maksoi 699e. Huawei mate 9.
Tämä iphone toimii esim siten että kun jätän viestin kirjoittamisen kesken (vaikka ihan tämän viestin) ja otan vierestä ipadin tai menen pöytäkoneelle niin voin jatkaa tismalleen saman viestin kirjoittamista sillä toisella laitteella.
Tämä siis vain yksi ominaisuus 800€ puhelimessa.
Joo hulluahan tuo on, mutta kyllähän niitä löytyy. Ja sitten ovat vielä kovinkin ylpeitä. Niin, onhan se nyt hienoa olla tyhmä.
Joku hankkii valokuvaukseen paremman puhelimen. Esim. Huawei P20 Pro:ssa on kolme takakameraa joista yhdessä 40Mpix!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä niillä teet? Hakkaat puita? Olen tiputtanut tuon omani muutaman kerran lattiallekin, eikä ole mitään vikaa edes siinä tullut; kolme vuotta muistaakseni ollut. Ap.
Ihan peruskäytöllä oli. Joitain sovelluksia, pari peliä.. Enimmäkseen toki nettiselailua ja kuvien räpsymistä. Silti hidastui, jäätyi ja muutenkin toimi huonosti. Sitä edellinen oli iPhone, jota käytin vuosia ilman mitää ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Tämä iphone toimii esim siten että kun jätän viestin kirjoittamisen kesken (vaikka ihan tämän viestin) ja otan vierestä ipadin tai menen pöytäkoneelle niin voin jatkaa tismalleen saman viestin kirjoittamista sillä toisella laitteella.
Kuinka usein juuri tuota ominaisuutta ihan oikeasti tarvitsee? Joo, onhan tuo hauska ominaisuus mutta monet nettipalvelut osaavat jatkaa millä tahansa laitteella siitä kohtaa mihin jäit.
Otan valokuvat puhelimella ja kotona muokkaan kuvaa suoraan koneelta ilman kaapeleita ja kuvan siirtoa.
Puhelimesta menee automaattisesti backupit koneelle.
Mihinkö sitä tarvitsee? Ihan samaan kuin melkeinpä mitä tahansa laitetta/välinettä - käytettäväksi ja mielihyvää tuottavaksi.
Surullisia ihmiset, jotka tekevät kaikki hankinnat järjen ja tarpeen kanssa, ankea harmaa järkevä elämä....
Joissain älypuhelimissa (ainakin Huawei) on ekstrapitkä akunkesto ja supernopea lataus, tästä on ihan hyötyäkin.
Oma puhelin oli uutena yli 800, työpuhelimen saisin, mutta vain alta 350eur maksavia malleja, niin en sitten ole ottanut ollenkaan. Liittymä firman puolesta kuitenkin. Nyt reilu 3 vuotta vanha ja vielä toimii kuten uutenakin. Kaikki tarvittavat ominaisuudet (helppo synkkaus, kalenterit, viestittelyt eri ohjelmilla, s-posti ym.) toimii kuten pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein juuri tuota ominaisuutta ihan oikeasti tarvitsee? Joo, onhan tuo hauska ominaisuus mutta monet nettipalvelut osaavat jatkaa millä tahansa laitteella siitä kohtaa mihin jäit.
Minä käytän melkein päivittäin. Varsinkin jos paljon viestiteltävää, niin kivempi vaikka tähän läppärille siirtyä kirjoittamaan, kuin puhelimella. Ja nopeampaa. Tarvitsenko ihan pakosta? En. T: eri.
Nyt teet sen virheen, että luulet sen olevan vain pelkkä puhelin; se on osa identiteettiä.
Vierailija kirjoitti:
Mihinkö sitä tarvitsee? Ihan samaan kuin melkeinpä mitä tahansa laitetta/välinettä - käytettäväksi ja mielihyvää tuottavaksi.
Surullisia ihmiset, jotka tekevät kaikki hankinnat järjen ja tarpeen kanssa, ankea harmaa järkevä elämä....
Ja ainakin välillä tuntuu palstan mukaan, että suurin synti on laittaa rahaa puhelimeen. Eiköhän jokaisella ole jotain johon tykkää laittaa enemmän rahaa. Jollain se saattaa olla vaatteet, meikit ja laukut. Toisella tekniikka. Ap:n logiikan mukaan jokaiselle pitäisi riittää ne kirpparivaatteet, meikkaaminen nyt on täysin turhaa, autoksi sopii 20 vuotta vanha toyota corolla. Ja eihän kukaan nyt oikeasti sitä älypuhelinta tarvitse ennenkin selvitty ilman. Ruoaksi halvinta lihaa ja perunaa. Kaiken maailman vihannekset/hedelmät on ihan yliampuvaa. Kyllä elämä voi olla harmaata järkevää arkea kuolemaan saakka. Tai sitten jokainen saa panostaa siihen osa-alueeseen elämässään mikä tekee onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Joissain älypuhelimissa (ainakin Huawei) on ekstrapitkä akunkesto ja supernopea lataus, tästä on ihan hyötyäkin.
Mikähän se extrapitkä akunkesto on? Muistan aikoinaan Nokialaisen kapulan jossa tehoakulla pääsi 2-3 viikkoakin ilman latauksia. Tosin silloin ei ollut mitään ylimääräisiä kapulassa (silloin parikytvuotta sitten)
Vierailija kirjoitti:
Mitäs järkeä tuossa on? Ja mä ainakin inhoon noita synkronointeja, sillä ne voi toimia aika yllättävälläkin tavalla. Omissa laitteissa nuo oli oletusasetuksena (en tiennyt) ja siinä samalla sit myös lapsen laitteissa kun ovat mun nimissä. No, siinä sitten lapsen isä (mua piinaava narsku ex) näki kaiken mitä laitteilla tein! Helvetin hienoa joo. No näkipä ex että elän kunnollisesti ja vaatimattomasti, suorastaan äärimmäisen tylsästi ja tavallisesti mutta silti! Kun nuo huomasin, kävin kaikki asetukset läpi ja muutin ne. Toivottavasti osasin huomioida kaikki, varma en ole. Inhoan näitä nykylaitteita kun ne tallentaa ja lähettää niin paljon tietoa joka paikkaan jos et erikseen älyä kieltää ja ehkä silti senkin jälkeen. Mulla ei ole mitään salattavaa, mutta haluan pitää omat rajani sillä ne on aiemmin toistuvasti ja törkeästi ylitetty.
Vierailija kirjoitti:
Nyt teet sen virheen, että luulet sen olevan vain pelkkä puhelin; se on osa identiteettiä.
😮 teineillä ehkä, mutta ei kai nyt sentään aikuisilla?!