Missä kohtaa miehen ja naispuolisen ystävän suhde muuttui rakkaudeksi?
Oltiin yhdessä 20 vuotta. Viimeisenä yhteisenä vuotenamme mieheni ystävystyi työkaverinsa kanssa ja kävivät ensin isommalla porukalla harrastamassa keilailua kerran viikossa. Lopulta lähtivät kahdestaan keilaamaan kun muita ei enää huvittanut. Mies oli rehellinen ja kertoi mitä teki kenenkin kanssa. Pikkuhiljaa he huomasivat että viihtynyt enenevissä määrin kahdestaan. 'keilailuaika' venyi neljään tuntiin mutta mies vakuutti naisen olevan vain ystävä ja toi naisen meille kotiin minulle näytille. Joivat kahvia meillä. Mieheni lainasi naiselle kerran autoansa ja nainen kurvasi pihaltamme minun katsoessani ihmeissäni touhua ikkunasta. Kolmen kuukauden päästä tilanne oli sellainen ettei mieheni käynyt enää kuin nukkumassa kotona. Kun soitin missä hän on niin kertoi olevansa leffaa katsomassa tämän ystävänsä luona. Vannoi että ovat vaan ystäviä, mutta minä raivostuin. Mieheni alkoi pelkäämään reaktiotani ja eikä uskaltanut enää mainita naisen nimeä minulle eikä tyttärilleen. Vastasi ympäripyöreesti kun kysyin mihin menet, milloin 'ulos' tai 'lenkille'. Meidän piti myydä omakotitalomme kun jäin åitkälle sairauslomalle ja saatiin talo pian myytyä. Mies halusi teinit luokseen asumaan. Mies muutti lastemme kanssa samalle paikkakunnalle jossa tämä 'ystävänsä' asui. Lapset kertoi ettei isi Ole ikinä kotona ja hyvin pian lapset muutti takaisin minun luo. Isä otti harvakseltaan lapsiinsa yhteyttä. Aikaa kului vuosi kun isä sanoi lapsilleen muuttavansa pohjoiseen yksin. Isä ei ollut innostunut ajatuksesta että lapset tulisi isäänsä katsomaan pohjoiseen. Muutama viikko sitten saatiin kuulla että isä oli ostanut pohjoisesta omakotitalon tämän 'ystävänsä' kanssa. Lapset kuuli asiasta mummiltaan. Jäi todella paskan maku suuhun koko touhusta. Mietin että milloin tämä ystävyys on muuttunut rakkaudeksi. Entä jos ovat vasta rakastuneet eromme jälkeen vai onko suhde alkanut jo avioliittomme aikana. Olisi kiva tietää.
Kommentit (5)
Ystävyys muuttui ihastukseksi ja suhteeksi siinä vaiheessa kun alkoivat viettää aikaa kaksin. Aluksi viettivät aikaa porukassa ja silloin "huomasivat" toisensa. Eihän tässä nyt ole mitään epäselvää tai olet täysin sokea ja kuuro.
Pääasia, että jatkat elämääsi. Oikeastaan onko kauheasti väliä sillä, milloin mikäkin on alkanut, sillä onhan tuo nainen osallisena eroonne joka tapauksessa ystävänä tai minä nyt sitten onkin.
Ystävyys on rakkautta, rakkaus ystävyyttä.
Onko sillä oikeasti väliä? Tosiasia on, että näin kävi ja kyllä minä ymmärrän sen, että ajankohta kiinnostaa, mutta onko sillä oikeasti väliä?
Mitä hän sanoi eron syyksi?