Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen todella väsynyt ja mies ei jousta yöheräilyissä

Vierailija
17.04.2018 |

Meillä on 7kk ikäinen lapsi, ja alan olemaan itse jo todella väsynyt yöheräilyineen ja päivisin vain ja ainoastaan vauvan kanssa olemiseen.

Mies käy töissä ja minä olen lapsen kanssa kotona, raskausaikana en nukkunut muistaakseeni yhtenäkään viikkona kunnolla. Lapsen syntymän jälkeen minulle tuli rintatulehdus ja olin kipeänä korkeassa kuumeessa, sinne nekin yöunet, mies aloitti työt tammikuussa ja sen vuoksi valvoin ensimmäiset 2kk vauvan kanssa yksin (alunperin tarkoitus oli 2vk).

Nyt olemme tehneet vuorotellen jokatoisen yön, alan kuitenkin olemaan jo todella väsynyt, ja koen että se vaikuttaa jo siihen millainen äiti olen lapselleni arkisin. Pyysin eilen, että mies syöttäisi yöllä puolestani, koska olen tosiaankin niin väsynyt. Miehelle se ei käynyt ja jankutti vain miten ”ollaan jo sovittu”. Hän siis oli valvonut edelliset 2 ylimääräistä yötä, kun lupasin, että saa sitten aamulla nukkua pitkään. Ei siis joustanut, ja nyt taas väsyttää ihan pirusti kahden valvotun yön jälkeen. Edellisviikolla lapsi oli oksennustaudissa ja minähän senkin yön kukkuilin hereillä.

Nyt kuitenkin tilanne se, että saan päivisin paniikkikohtauksia, itken ja raavin itseäni näin karusti sanottuna. Tuntuu kuin kukaan ei välittäisi minusta tai jaksamisestani. Turhauttaa että lupailin kuitenkin valvoa vauvan kanssa 2kk vain miehen takia ja kun pyydän häntä hoitamaan sillointällöin öitä puolestani, niin ei onnistu.

Tuntuu, että mies kuvittelisi, että minulla on kotona niin ihanaa ja helppoa, ja voin vain nukkua kun vauva nukkuu. Ei todellakaan, kämppä on jatkuvasti kuin pommin jäljiltä, ja täytyy edes jotain saada aikaiseksi.

Täytyykö mun vaan hakea neuvolasta tms apua.
Mies meinasi jo kerran jättää, kun käytökseni oli väsymykseni takia niin kamalaa. Nyt minun täytyisi aloittaa vielä ilta/viikonlopputyöt , että pärjätään taloudellisesti.

Pakotanko miehen ymmärtämään, vai haenko jostain muualta apua. Jos jollain on jotain linkkiä linkata liittyen äitien väsymykseen, sen saa tähän laittaa, niin olisi näyttää miehelle jotain ”todisteita” että oikeasti äiditkin voivat väsyä.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku päivällä kun vauvakin nukkuu. Olet kuitenkin päivät kotona toisin kuin mies.

Äläkä ikinä tee enempää lapsia.

Vierailija
2/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa auttaa, mutta anna sen asunnon olla luin pommin jäljiltä ihan suosiolla ja lepää. kun vauva nukkuu päivällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Kuulostaa siltä, että perheenne on nyt kaikin puolin kovilla. Miehesi koettaa hoitaa osan öistä, mutta tässä kohtaa se ei riitä, eikä kumpikaan jaksa valvoa enää enempää. Suosittelisin, että ottaisit asian vakavasti ja hankkisitte esim sukulaisia auttamaan, että saisitte vaikka molemmat nukuttua 2 yötä putkeen häiriöttömästi. Parikin yötä tasoittaa univelkaa ja sen jälkeen elämä tuntuu jo toiveikkaammalta. Oireesi viittaavat siihen, että näin ei voi enää jatkua. Voit myös ottaa yhteyttä neuvolaan jutellaksesi jaksamisesta ja mahdollisesta tuesta jota perheenne voisi saada. Kannustan siis hakemaan apua mahdollisimma pian.

Vierailija
4/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuku päivällä kun vauvakin nukkuu. Olet kuitenkin päivät kotona toisin kuin mies.

Ja millonhan tehdään siivoukset, ruoka ym? Kun mies ei jaksa kotitöissä auttaa, vaan pelailee koneellansa illat kun ei kuulemma ole muutakaan tekemistä. Ja kyllä varmasti teen, väsymyksenkö takia täytyy lapset jättää tekemättä? Huhhuh.

Vierailija
5/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet yhdessä ja lisääntynyt tuollaisen paskapään kanssa joka ei halua hoitaa omaa lastaan eikä välitä sinunkaan hyvinvoinnista?

Vierailija
6/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää tallentaa tekstisi, niin häivyttää kaiken tulevaisuudessa tulevan vauvakuumeen :D

Mutta saatko ketään kaveria tai sukulaista siksi aikaa, että saat nukkua? Meillä kävi anoppi pari kertaa kun olin ihan sekaisin väsymyksestä ja hoiti vauvaa jotta sain nukuttua monta tuntia putkeen.

Joo ja meillä myös mies oli montakin kertaa lähdössä, tuli takaisin kun en itkenytkään perään. Ei tosiaan kiinnostanut kuluttaa omaa vähäistä energiaa vielä johonkin h*lvetin parisuhdedraamaan.

Vierailija
7/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja millonhan tehdään siivoukset, ruoka ym? Kun mies ei jaksa kotitöissä auttaa, vaan pelailee koneellansa illat kun ei kuulemma ole muutakaan tekemistä. Ja kyllä varmasti teen, väsymyksenkö takia täytyy lapset jättää tekemättä? Huhhuh.

Ja sinä et osoita ukolle, mitä tekemistä olisi? Hitto, itse räjähtäisin kuin painekattila tuossa kohtaa :D

Vierailija
8/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset pitää jättää tekemättä väsymyksen takia. Ainakin tuon miehen kanssa. Jos se ei kerran osallistu, niin teet lapsia just sen verran kun jaksat niitä hoitaa. Ja sinähän et nyt jaksa sitä yhtäkään.

Vierailija
9/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä et osoita ukolle, mitä tekemistä olisi? Hitto, itse räjähtäisin kuin painekattila tuossa kohtaa :D

Ei edes tarvitse osoittaa, tietää kyllä. Ei jaksa, ei huvita.

Vierailija
10/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte? Minä olen työtön lastenhoitaja ja opiskelija, jolle kertynyt parin viime vuoden aikana ihan liikaa painoa. Voisin tulla ja viedä vauvan pidemmälle vaunulenkille (ja hoitaa häntä sen jälkeen vaikka kotonanne). Voisit ottaa kunnon unet, käydä rauhassa suihkussa, tavata ystäviä. Kaupassakin voidaan lenkillä käydä, enkä näin kesäajalla tarvitsisi palkkaakaan :)

T. Satakuntalainen

Vierailija
11/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne lapset pitää jättää tekemättä väsymyksen takia. Ainakin tuon miehen kanssa. Jos se ei kerran osallistu, niin teet lapsia just sen verran kun jaksat niitä hoitaa. Ja sinähän et nyt jaksa sitä yhtäkään.

Totta, mutta lapsi on mitä ihanin ja rakkain. Jaksan olla hänen kanssaan, mutta en halua tilannetta, jossa en enää jaksa. Meillä piti olla ”laaja” tukiverkosto, mutta ei sitä apua näy missään. Lupasi minunkin äitini tulla siivoamaan ja milloin lupasivat auttaa muuten, ei näy apua.

Vierailija
12/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellainen mies sitten.

Vierailija
13/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mmm

Sellainen mies sitten.

Vierailija
14/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen valvoi ekat 3 vuotta, ja hoidettiin vuoroöin. Se oli todella raskasta, ja en näe miten olisin voinut vaatia miestä hoitamaan enempää kuin joka toisen yön, kun siitä joka toinen yö -järjestelystä juuri ja juuri selvisi. Miehesikin voi olla hirveän väsynyt, yritä ymmärtää häntä.

Vierailija
15/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän esikoinen valvoi ekat 3 vuotta, ja hoidettiin vuoroöin. Se oli todella raskasta, ja en näe miten olisin voinut vaatia miestä hoitamaan enempää kuin joka toisen yön, kun siitä joka toinen yö -järjestelystä juuri ja juuri selvisi. Miehesikin voi olla hirveän väsynyt, yritä ymmärtää häntä.

Olen sanonut miehelle, että voin joustaa jos on väsynyt, kunhan sanoo. Ei ole sanonut, ja niin pitkään kun hän ei sano, en saa ilmeisesti sanoa minäkään. Tai saan, mutta se on sitten eriasia onko siitä mitään hyötyä.

Vierailija
16/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta, mutta lapsi on mitä ihanin ja rakkain. Jaksan olla hänen kanssaan, mutta en halua tilannetta, jossa en enää jaksa. Meillä piti olla ”laaja” tukiverkosto, mutta ei sitä apua näy missään. Lupasi minunkin äitini tulla siivoamaan ja milloin lupasivat auttaa muuten, ei näy apua.

Oletko edes pyytänyt?

Vierailija
17/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse niin ikään muistan sen vauva-ajan väsymyksen niin raskaana, etten todnäk tee enempää lapsia. Nyt kun lapsi nukkuu täydet yöt, niin elämä on ihanaa. Ahdistaa taas jo sekin kun kuulen välillä seinien läpi naapurivauvan yöitkut.

Ei vauvoja meille enää.

Vierailija
18/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan, että ellei mies osallistu enemmän, niin joudut lähtemään ensikotiin vauvan kanssa, sillä olet niin loppu. Siitä tulee viranomaisilta sitten kyselyitä miehelle ja hänen isyytensä asettuu epäilyttävään valoon. Jos haet eroa ja huoltajuutta, niin on viranomaismerkinnät siitä, että mies on lsimi lyönyt lasta ja perhettä.

Vierailija
19/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on jo 7 kk eikä tarvitse enää yösyöttöä. Eli nyt kaivatte jostain voimanrippeenne ja lopetatte nuo yösyötöt. Saattaa muutaman yön protestoida, mutta uskon että siitä ne unet paranee. Illalla vaan kunnon tankkaus puuroa ja maitoa, niin luulisi pärjäävän aamuun asti. Päiväunia kannattaa myös mietiskellä, että nukkuuko päivällä liikaa? Meillä on lapset nukkuneet tuossa iässä noin 2 kertaa 2 tuntia ja yöksi on ihan hyvin riittänyt unta. Päivärytmi kannattaa myös pitää säännöllisenä, eli ruoka-ajat aina suht samaan aikaan ja päikkärit myös. Tasainen rytmi päivällä saattaa auttaa tasoittamaan yöt. Mieskin voi olla väsynyt ja siksi käyttäytyä tuolla tavalla. Istukaa alas ja keskustelkaa sen sijaan että moititte vaan toista. Teillä mies sentään herää yöllä, vaikka käy töissä. Meillä mä olen hoitanut kaikkien lasten yövalvomiset ym kukkumiset yksinäni, että se mies jaksaisi käydä siellä töissä.

Vierailija
20/46 |
17.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hitossa täällä moititaan tuota miestä, joka kuitenkin hoitaa _joka_ _toisen_ _yön_ ja muutaman päälle, vaikka käy töissä?

Mies varmasti tekee osansa ja varmasti on väsynyt itsekin. Ap:n tilanne, etenkin itsensä raapimiset yms, kuulostaa nyt siltä että tarvitsette ulkopuolista apua.

Soita neuvolaan ja pyydä sieltä lähetettä eteenpäin. Psykiatrinen osaaminen olisi sinulle varmasti paikallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yhdeksän