Miten siis asuntokaupoissa kuuluu käyttäytyä? Neuvoja ekaan kertaan
Jos myyntihinta on vaikka 96 000, niin minkä verran talosta kannattaa tarjota? Ilmeisesti ensin kannattaa kokeilla, menisikö se vähän pienemmällä summalla, paitsi jos on paljon kilpailua?
Kommentit (11)
Ap jatkaa. Tuo talo on sellainen, jota olen pienestä asti haaveillut omakseni. Kannattaako kuitenkin ostotilanteessa ehkä piilotella innostustaan?
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa 10 pinnaa vähemmän.
Tapahtuuko tässä niin, että myyjä voi joko hyväksyä hinnan, tai sanoa että ei kelpaa, mutta 5 000 voi alentaa? Ja sitten minä taas tulen kokonaan vastaan tai sanon, että 2500 voin korottaa tarjoustani ja niin edelleen. Ja tapahtuuko tämä kaikki jotenkin virallisesti ja välittäjän kautta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tapahtuuko tässä niin, että myyjä voi joko hyväksyä hinnan, tai sanoa että ei kelpaa, mutta 5 000 voi alentaa? Ja sitten minä taas tulen kokonaan vastaan tai sanon, että 2500 voin korottaa tarjoustani ja niin edelleen. Ja tapahtuuko tämä kaikki jotenkin virallisesti ja välittäjän kautta?
Juu, näin se menee. Ja virallisesti välittäjän kautta, jos myyjällä on sellainen käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, näin se menee. Ja virallisesti välittäjän kautta, jos myyjällä on sellainen käytössä.
Onko kaupankäynnissä jotain lisäkuluja ostajalle vielä, vai onko se lopullinen hinta tasan se hinta? Entäs verot? Ap
Ei kannata liian kovaa intoa näyttää mutta tehdä selväksi että on tosissaan liikenteessä. Sokkelipotkijoista ei kukaan pidä. Tuo 10 pinnaa alle pyynni toimii jollain alueilla ja joillan taas ei. Kannattaa muistaa että halutuilla aslueilla hinta saattaa olla myös yli pyynnetyn. Katso löydätkö mitään vastaavia kohteita ja hinta-tietoja alueesta.
Ja jos kyse on ok-talosta niin kuntotarkistus ja kaupanvahvistajankulut kannattaa kirjata tarjoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaupankäynnissä jotain lisäkuluja ostajalle vielä, vai onko se lopullinen hinta tasan se hinta? Entäs verot? Ap
Jos et ole ensiasunnon ostaja, niin varainsiirtovero pitää maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et ole ensiasunnon ostaja, niin varainsiirtovero pitää maksaa.
Kyllä tämä olisi ensimmäinen asuntoni. Eli ei veroa? Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata liian kovaa intoa näyttää mutta tehdä selväksi että on tosissaan liikenteessä. Sokkelipotkijoista ei kukaan pidä. Tuo 10 pinnaa alle pyynni toimii jollain alueilla ja joillan taas ei. Kannattaa muistaa että halutuilla aslueilla hinta saattaa olla myös yli pyynnetyn. Katso löydätkö mitään vastaavia kohteita ja hinta-tietoja alueesta.
Ja jos kyse on ok-talosta niin kuntotarkistus ja kaupanvahvistajankulut kannattaa kirjata tarjoukseen.
Tuleeko mun itse kustantaa se kuntotarkistus? Vai tarkoittaako välittäjän käyttö, että kuntotarkistus on tehty ja siihen voi luottaa? Ap
Jos olet ensikertalainen ja olet ns. käytettyä taloa ostamassa, niin sinuna hankkisin kiinteistövälittäjän apuu, sillä kiemuroita löytyy. Tottakai asunnon kuntokin vaikuttaa siihen mitä kannattaa tarjota. Jos ikkunaremonttia ja kylppäriremonttia pitää tehdä, niin pudottaisin heti 10 000 euroa tarjouksesta.
Kiitos vastauksista! Tuumasta toimeen sitten. Onneksi minulla on pari tuttua kiinteistönvälittäjää, joita voin nyt kysellä. Ap