Kahden jumbojetin törmäys Teneriffalla 1977
Muistatteko tämän katastrofin? yli 500 ihmistä kuoli, kun kaksi lentokonetta törmäsi kiitoradalla.
Olin 11-vuotias. Kaikki puhuivat asiasta ja yleinen järkytys vallitsi. Olihan Teneriffa suosittu lomakohde. Mua pelotti lentäminen monta vuotta.
En ole koskaan oikein osannut rentoutua lennolla. Tuntuu, että siellä voi tapahtua mitä vain.
Kommentit (11)
Koko tapahtuma oli sarja epäonnisia sattumia ja virheitä.
En muista, olin 3v tuolloin. Olen kyllä nähnyt dokumentin onnettomuudesta. Todella traaginen tapahtuma.
En juurikaan muista tuolta ajalta, vaikka olinkin 10-vuotias. Myöhemmin olen kyllä lukenut netistä aika tarkkaan tästä onnettomuudesta. Edellisenä vuonna tapahtunut Lapuan patruunatehtaan räjähdys sen sijaan jäi erittäin hyvin mieleen.
Vierailija kirjoitti:
Kauhee ku te ootte wanhoja.
Nii, aattele!
Niin vanhenet sinäkin, usko tai älä. Jos et kuole sitä ennen.
Vierailija kirjoitti:
En juurikaan muista tuolta ajalta, vaikka olinkin 10-vuotias. Myöhemmin olen kyllä lukenut netistä aika tarkkaan tästä onnettomuudesta. Edellisenä vuonna tapahtunut Lapuan patruunatehtaan räjähdys sen sijaan jäi erittäin hyvin mieleen.
Muistan senkin. Normaalit oppitunnit peruttiin ja luokissa katsottiin telkkaria aihersta. Opettaja itki, vaikkei Lapua ollut meillä päinkään.
Ei mitenkään loistavasti hoidettu homma pikkukoululaisten kannalta. Pelko ja käsityksenpuute jäi siitäkin. Välillä sai mennä ulos, jos ei jaksanut istua hiljaa sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Kauhee ku te ootte wanhoja.
TÄH? Kirjoita isoilla kirjaimilla, kun ei enää tahdo nähdä.
Vierailija kirjoitti:
Ootko ap sinkku?
Miten niin?
Luin jutusta Mitä Missä Milloin -kirjasta.