Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimallin todellinen luonne eli kuka kuolee yhden päivän rahan menetyksen vuoksi????

Vierailija
16.04.2018 |

Kenet todella vie vararikkoon yhden päivän tuen menetys jaettuna 3 kk ajalle? Kolmena kuuna saat yhden päivän vähemään rahaa.

Jos saat Kelan tukea, menetät 30 € +risat.
Jos saat rahan työttömyyskassasta, rahan se päivän menetys vaihtelee.

Minkä takia ihmisen pitäisi S:ksi vääntyä jonkun Sipilän hallituksen "SUURENMOISEN HIENON" ÄLYVAPAUDEN vuoksi???????

Moni vääntyy ja joutuu silti leikkuriin.
Jos ei väänny, kuoleeko siihen?
Nälkään? Mihin?

Kunnioitan ihmisiä, jotka haluavat olla aktiivisia.
Se on hienoa, että yrittää olla reipas, vaan jos se ei auta.

Jos menettää 32 €/kk, onko se kaiken tuskan arvoista?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näin lapsiperheellisenä kirpaisee. 

Kirpaisee, jos ei osaa elää tulojensa mukaan.

Vierailija
22/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vähän ihmettelen tätä suomalaisten itsekkyyttä. Puolet suomalaisista on ylipainoisia  ja sitten ei raaskita antaa ruokaa köyhille työttämille, jotka ovat kuolemassa nälkään. Olisi halpa laihdutuskuuri, kun veisi puolet ruokaostoksistaan työttömälle köyhälle lapsiperheelle, jolla ei ole edes bensaa autoon, että voisi ottaa työpaikan-

Ei kai ollut tarkoitus arvostella kenenkään ulkonäköä eikä liikakiloja.

Oli tarkoitus arvostella aktiivimallia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kuole tuohon tai  jos kuolee niin oli  kyllä sitten tavattoman uusavuton.

Vierailija
24/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en edes harkinnut aktivoituvani. Jos maksavat 30 euroa vähemmän, se tarkoittaa tarkalleen sitä, että kulutan 30 euroa vähemmän.

Vierailija
25/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mä vähän ihmettelen tätä suomalaisten itsekkyyttä. Puolet suomalaisista on ylipainoisia  ja sitten ei raaskita antaa ruokaa köyhille työttämille, jotka ovat kuolemassa nälkään. Olisi halpa laihdutuskuuri, kun veisi puolet ruokaostoksistaan työttömälle köyhälle lapsiperheelle, jolla ei ole edes bensaa autoon, että voisi ottaa työpaikan-

Ainutkaan työtön ei ole nälkäkuoleman partaalla. Älä  viitsi  kärjistää. Ne on yleensä itse just niitä ylipainoisia joten niiden nivelille tekee painon putoaminen ihan hyvää. Elämänhallinnassa on puutteita jos ei saa ruokaa pöytään.

Vierailija
26/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on toimeentulotukea saava nii tuohan ei edes vaikuta mitään, mitä varmaa usein työtön on....

Mulla puoliso on työelämässä joten emme saa toimeentulotukia. Toisaalta puolison tulojen takia mua ei kirpaise koska meillä on yhteiset rahat.

Vierailija
27/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 askia vähemmän tupakkaa per kk...   Se kirpaisee jo aivan varmasti.

Vierailija
28/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ripaska on kyykkyhyppelytanssia, rivakkaa ripeäpaskaa

Vierailija
29/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kuole tuohon tai  jos kuolee niin oli  kyllä sitten tavattoman uusavuton.

Tiedän pari tyyppiä jotka jos kuolisivat niin ostaisin sampanjaa.

Vierailija
30/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä tää Sossula-Suomi on. Laiskamadot huutavat kurkku punaisena, kun pitäisi ihan itse tehdä elantonsa eteen jotakin.

Vierailija
31/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuo 4,65% lähtee joka kk 3 kk:n ajan, ei niin, että kolmen kk ajan aikana lähtee 4,65%, (~30e/kk). Eli yht. ~90e työmarkkinatueasta. Näin itse olen sen ymmärtänyt. Onhan tuo nyt todella paljon.

Vierailija
32/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät on aivan paniikissa aktiivimallin vuoksi. :D

Odottakaahan, kunhan tulee aktiivimalli kakkonen, eli aktiivisen työhaun malli. :D

Pitää hakea yhtä työpaikkaa viikossa tai muuten tulee karenssi. :D

Veikkaan, että siinä alkaa kummasti työnhaku kiinnostamaan ja työhakemusten taso parantumaan. :D

Miksei tämmöisiä tyyppejä irtisanota yt-neuvotteluissa? He löytäisivät uuden työpaikan heti ja Suomessa olisi täystyöllisyys. Toivottavasti saat potkut mahdollisimman pian :D

Vierailija
33/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin... tulojensa mukaan on kai sitä että pistää asunnon myyntiin ja potkaisee 17-vuotiaan lukiolaisen pihalle.

Vierailija
34/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sullehan voi sitten antaa palkkaa vain 5 eur/kk, koska osaat noin hienosti elää tulojen mukaan.

Vierailija
35/35 |
16.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma minulla ei ole aktiivimalli vaan se että en pääse töihin.  Epätoivoa pukkaa.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan