Diagnosoikaa sairaus. Verenpaine vai sydän? On ruoasta
Eli olen todella lihava, 150kg. Olen tehnyt nyt ruokaremontin ja kun saisin hiukan painoa pois niin uskaltaisin enemmän liikkuakkin. Tällä hetkellä liikun päivässä kilometrin verran jalkaisin.
Kun syön nyt raakasmoothieita joissa lähinnä vihreää tai sitten jotain marjoja niin olo on tosi hyvä ja energinen. Kerran viikossa olen pitänyt herkkupäivän tai siis yritin. Seuraavana päivänä olen aivan puolikuollut. Jos olen syönyt esimerkiksi sushia jossa riisiä, tai jotain viljatuotteita tai kakkua/pullaa jossa sokeria niin olen tosi pahassa kunnossa. Hyvä kun pystyn hengittämään. Kun kumarrun laittamaan sukkia jalkaan niin veri kohisee päässä. Hengästyn sängyssä kun vaihdan kyljeltä toiselle ja tämä ei ole yhtään liioittelua.
Meillä on hevosia ja kun hiilaripäivän jälkeen vien niille vettä ja heinää niin menee aikaa noin tunti että saan kahdelle hevoselle nämä annettua. Puuskutan ja pidän taukoja. Jos en syö hiilareita kuin ihan joku max 50g ja ne vihanneksista/hedelmistä niin sitten tilanne ei ole yhtään niin paha.
Mitä ihmettä tää on?
Kommentit (20)
Sairaalloista lihavuutta, mikä on jatkunut niin pitkään, että keho on hajoamispisteessä?
Moottoria voi huudattaa täysillä vain niin pitkään, kunnes se leikkaa kiinni.
Lihavuudesta johtuva sydämen vajaatoiminta?
No jos jättäisit ne hiilaripäivät kunnes oot paremmssa kunnossa.
Yleensä mennään lääkäriiin hakemaan se diagnoosi.
Sydän tai verenpaine ollut mielessä, tai diabetes. Mutta miten liittyvät noihin hiilihydraattien syömiseen?
En tiedä mutta älä pidä niitä hiilaripäiviä jos ne aiheuttavat ongelmia.
Onko tämä taas provoilua painavia ihmisiä kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
No jos jättäisit ne hiilaripäivät kunnes oot paremmssa kunnossa.
Oot niin oikeessa! Yritän kynsin hampain. Pelottaa jo niin paljon se seuraava päivä sitten.
Olen muuttanuy pari kk sitten uuteen maahan eikä ole nyt valmiuksia mennä läskilääkäriin jos täällä edes sellaisia on.
Kannattais mennä lääkäriin ja kysyä sieltä
Kannattaisi mitata syke. Jos se on erityisen hidas (ainakin itsellä jyskytys päässä on oire hitaasta sykkeestä), se voi aiheuttaa sydämen vajaatoimintaa. Lihominen voi olla osin nestekertymää, mitä esim. sydämen vajaatoiminta aiheuttaa. Joka tapauksessa noin vaikea lihavuus teettää sydämelle paljon töitä.
Mene nyt ihmeessä lääkäriin.
Diabetesta veikkaisin, mutta käy hyvä ihminen lääkärissä.
Mitä hiilareita vedät, onko niissä korkea glykeeminen indeksi? Jos on, väsymyksesi voi johtua äkkinäistä sokeripiikkiä seuranneesta voimakkaasta laskusta:
http://www.tritolonen.fi/artikkelit/52-glykemiaindeksi-gi-ja-kuorma-gk
Juttana kirjoitti:
Sydän tai verenpaine ollut mielessä, tai diabetes. Mutta miten liittyvät noihin hiilihydraattien syömiseen?
Diabetes ei aiheuta tuollaisia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Juttana kirjoitti:
Diabetes ei aiheuta tuollaisia oireita.
No nimenomaan aiheuttaa, yksi diabeteksen varhaisista oireista on juuri kuvatunlainen älytön väsymys.
Veikkaan että syynä on krooninen hengitysvajaus, ylipainosta johtuva.
Hiilari väsyttää ja nukuttaa. Ihan tavallisen kokoistakin ihmistä. Siksi sitä kannattaa syödä illalla, jos haluaa humauttaa itsensä uneen. Nyt kun olet syönyt terveellisesti ja sitten yhtäkkiä saatkin kehoon hiilaria, vaikutus tehostuu. Se on joillekin ihmisille vähän kuin huumetta. Yrittäisin syödä tasaisemmin ja jättäisin isot hiilarimässyt pois. Ehkä hiilarit vain hedelmistä?
Diabetes voidaan todeta selkeiden oireiden (väsymys, laihtuminen, virtsanerityksen lisääntyminen, jano ja elimistön kuivuminen) ja korkean verensokerin (yli 11 mmol/l [millimoolia litrassa]) perusteella.
Laihtumista ei ole tapahtunut, joten kyseessä ei ole diabetes. Ainakaan pelkästään. Todennäköisesti useampi elimistön toiminto alkaa pettämään ylensyönnin takia.
Hiilarit pois, äly hoi. Eikä mitään herkkupäiviä.
Tiedän mitä hiilarit aiheuttaa kun olen kerran onnistunut karppaamaan pois 30kg. Nyt on jokin kuitenkin eri tavalla kun ihan hengittäminenkin vaikeaa seuraavana päivänä mässäilystä, liikkuminenkin työlästä sen vuoksi.
En pääse nyt lääkäriin ihan totta. Pitäkää peukkuja että jaksan nyt pysyä tiukkana tässä. En kestä enää tätä.
Siis joo on varmaan lihavuutta mutta olen ollut tämän kokoinen jo 3 vuotta eikä ole ollut tällaisia oireita. Yritän nyt todellakin pysyä ruokavaliossani että laihtuisin.